5 p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5
\r
6 p:74 16,24 16,6 15,5 17,5
\r
7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
8 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
9 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
10 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
11 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
14 Some Common piece definitions:
\r
16 The board steps are encoded as follows:
\r
20 -52 -51 -50 -49 -48 -47 -46 -45 -44
\r
21 -36 -35 -34 -33 -32 -31 -30 -29 -28
\r
22 -20 -19 -18 -17 -16 -15 -14 -13 -12
\r
23 <-- -4 -3 -2 -1 start 1 2 3 4 --> towards h file
\r
24 to 12 13 14 15 16 17 18 19 20
\r
25 a-file 28 29 30 31 32 33 34 35 36
\r
26 44 45 46 47 48 49 50 51 52
\r
28 v towards first rank
\r
32 f:150 15,7 17,7 -15,7 -17,7
\r
34 w:125 1,7 16,7 -1,7 -16,7
\r
36 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
38 d:100 2,7 32,7 -2,7 -32,7
\r
40 e:80 30,7 34,7 -30,7 -34,7
\r
42 C:225 13,7 47,7 49,7 19,7 -13,7 -47,7 -49,7 -19,7
\r
44 Z:175 29,7 46,7 50,7 35,7 -29,7 -46,7 -50,7 -35,7
\r
46 u:-1 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
50 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 1,34 -1,34
\r
51 King (Shatranj, no castling):
\r
52 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 1,34 -1,34
\r
53 King (Capablanca castling):
\r
54 k:-1 2,3034 -2,1034 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
56 m:260 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
58 1000 13,7 47,7 49,7 19,7 -13,7 -47,7 -49,7 -19,7 29,7 46,7 50,7 35,7 -29,7 -46,7 -50,7 -35,7
\r
60 g:800 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 13,7 47,7 49,7 19,7 -13,7 -47,7 -49,7 -19,7
\r
62 c:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7
\r
64 o:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7
\r
66 h:625 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 15,7 17,7 -15,7 -17,7
\r
68 c:625 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 1,7 16,7 -1,7 -16,7
\r
70 c:150 31,7 33,7 -14,7 -18,7
\r
72 b:150 14,7 18,7 -31,7 -33,7
\r
74 SEPARATE CAPTURES / NON-CAPTURES
\r
76 p:100 -16,6 -15,5 -17,5 -16,24
\r
77 White Pawn (Shatranj, no double move):
\r
78 p:100 -16,6 -15,5 -17,5
\r
80 p:74 -15,24 -17,24 -16,5 -15,6 -17,6
\r
82 p:100 16,6 15,5 17,5 16,24
\r
83 Pegasus (moves as Queen, captures as Rook):
\r
84 S:500 1,2 16,2 15,2 17,2 -1,2 -16,2 -15,2 -17,2 14,5 31,5 33,5 18,5 -14,5 -31,5 -33,5 -18,5
\r
85 Keen (moves as King, captures as Queen):
\r
86 k:750 1,6 16,6 15,6 17,6 -1,6 -16,6 -15,6 -17,6 1,1 16,1 15,1 17,1 -1,1 -16,1 -15,1 -17,1
\r
87 Quing (moves as Queen, captures as King):
\r
88 q:600 1,5 16,5 15,5 17,5 -1,5 -16,5 -15,5 -17,5 1,2 16,2 15,2 17,2 -1,2 -16,2 -15,2 -17,2
\r
92 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
94 R:500 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
96 H:560 14,3 31,3 33,3 18,3 -14,3 -31,3 -33,3 -18,3
\r
98 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
100 LEAPER / SLIDER COMPOUNDS
\r
102 A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
104 C:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 13,7 47,7 49,7 19,7 -13,7 -47,7 -49,7 -19,7
\r
106 C:900 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
108 C:900 1,3 16,3 -1,3 -16,3 13,7 47,7 49,7 19,7 -13,7 -47,7 -49,7 -19,7
\r
110 A:1150 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
112 B:900 15,1E003 17,1E003 -15,1E003 -17,1E003 15,FFFE0003 -17,FFFE0003 -15,FFFE0003 17,FFFE0003
\r
116 G:200 1,F8 16,F8 15,F8 17,F8 -1,F8 -16,F8 -15,F8 -17,F8
\r
118 C:400 1,BA 16,BA -1,BA -16,BA
\r
122 N:5 16,1070 16,1F070 1,10070 1,FFFF0070 -16,1070 -16,1F070 -1,10070 -1,FFFF0070
\r
124 E:1 15,70 17,70 -15,70 -17,70
\r
128 Syntax of a variant description:
\r
130 Each variant starts with the label "Game:" followed by the variant name.
\r
131 After that follow upto 18 lines with the description.
\r
133 Line 1: Board size (files x ranks). Ranks must currently still be 8.
\r
134 Line 2: initial setup of white pieces on back rank
\r
135 Line 3: initial setup of black pieces on back rank
\r
136 Line 4-18: Description of piece types that can occur in the variant
\r
138 There can be upto 15 piece types per variant, numbered 1 to 15.
\r
139 Numbers 1 and 2 are considered Pawns for white and black, respectively,
\r
140 and the 2nd and 7th rank of the opening setup will be filled with them.
\r
141 These pieces will automatically promote to piece number 7 when they
\r
142 reach last rank. So in normal Chess, piece 7 should be programmed as Queen.
\r
143 There is one exception to this: if the initial setup does have a white
\r
144 piece 7, but not a black one, and black has a piece number 9, then
\r
145 black will always promote to the latter. (This can be useful in variants
\r
146 with different armies for black and white).
\r
148 Castling can be done only with the original corner piece as specified
\r
149 by line 2 and 3. Any royal piece can in principle castle. (Subject to
\r
150 the normal restrictions on castling, i.e. not passing through check etc.)
\r
151 If you don't want that, remove the castling moves from the King description.
\r
152 If the castling initiator does not start in a central file, the results are
\r
153 currently undefined.
\r
155 Most variant definitions can be seen at the end of this file.
\r
156 Other lines in this file (i.e. those not recognized as belonging to a
\r
157 variant description) are ignored. They can be used for comments.
\r
161 In case you want to build your own pieces, this is how it works:
\r
163 The piece-description lines have the following syntax:
\r
164 1) a piece-indicator character (lower case if piece should be centralized)
\r
166 3) the internal value to be used for the piece (in centiPawn; Royal = -1)
\r
167 4) for each direction it moves in, a ray descriptor consisting of:
\r
168 a) the initial step vector (on a 16x8 board, so 16 = straight ahead)
\r
170 c) the move-mode descriptor, most easily given in hexadecimal, as the
\r
171 individual bits specify the various options
\r
173 The piece indicator character is used to set up positions, and for the
\r
174 promotion choice as 5th character of an input move. (Fairy-Max itself
\r
175 always promotes to "Queen", i.e. the 7th piece of the list.)
\r
176 If more pieces use the same letter, the first one is used for white,
\r
177 and the last one for black. If more than two have the same name, the
\r
178 others cannot be indicated at all, but they could still occur in the
\r
179 initial setup (where you specify them by number, not letter).
\r
181 Pieces with negative values are considered royal. If one side has more than
\r
182 one royal piece of the same type, he loses if the _last_ one is captured.
\r
183 This means any 'spare' royal pieces can be sacrificed, and the exchange
\r
184 value assumed for them will be the absolute value of what you defined.
\r
185 With a value -1, however, loss of the first piece of that type loses the game.
\r
186 For royal piece types larger than 7 there is the special rule that it is not
\r
187 allowed to leave more than one of them under attack ('duple check').
\r
189 NOTE: piece value 181 for piece 7 is reserved for Makruk, and enables
\r
190 promotion on the 6th rank. Do not use it in other variants.
\r
192 The individual bits in the move-mode descriptor have the following meaning:
\r
193 In the last hexadecimal digit:
\r
194 1 capture allowed (of enemy piece; own pieces always block a move)
\r
195 2 con-capture allowed (i.e. we can move here if the square is empty)
\r
196 4 leaper, i.e. move terminates after one step (as opposed to slider)
\r
197 8 hop over non-empty square (normally occupied squares terminate a move)
\r
198 Bits set in the forelast digits TOGGLE the corresponding bits in the last
\r
199 digit. For hoppers when they hop over something, for the other pieces after
\r
200 every step (so for normal pieces, better not set those bits!).
\r
202 The digit before that can only be 0 or 1; a 1 indicates the board should
\r
203 be treated as a cylinder, pieces crossing the right edge re-entering the
\r
204 board at the left, and vice versa.
\r
206 The higher-order bits toggle corresponding bits in the step vector,
\r
207 to allow zig-zag paths. Better not set those either, if a straight
\r
210 Useful bit combinations for the last digit are:
\r
213 6 leaper that only moves (e.g. Pawn straight ahead)
\r
214 5 leaper that only captures (e.g. Pawn diagonal)
\r
215 1 slider that only captures
\r
216 2 slider that only moves
\r
217 0 pass through (for testing emptiness by Xiangqi Horse and Elephant)
\r
218 4 reserved for skip-step of Pawn double move and castling
\r
219 8 skip to hopper platform (1st part of Grasshopper move)
\r
220 A non-capture before hop (1st part of Cannon move)
\r
221 C must hop immediately
\r
223 For example, if the initial step vector equals 1, and the descriptor
\r
224 is 11003, the piece is an alternator (as no hop bit is set), and alternates
\r
225 the mode from 3 to 3 (as the toggle digit is 0), i.e. all steps are moves
\r
226 that can both capture and non-capture, and only captures terminate the ray.
\r
227 The step vector is toggled by 11, though, and thus alternates between 1
\r
228 and 10 (hex) = 16. So the piece zig-zags over the board, right, forward, right,
\r
229 forward, etc. Had the move attributes been 11032, captures would only
\r
230 be allowed on the odd steps (after moving right), while the even steps could
\r
231 only be non-captures (both the 1 and 2 bit are toggled). With 11030 the
\r
232 odd steps can only be skipped (if empty), and the even steps can both capture
\r
233 and non-capture, meaning the piece moves like a Bishop that can be blocked
\r
234 by a piece just next to the diagonal.
\r
236 If the first step is a slider, a second step is made (if the square was
\r
237 empty), but if the mode toggles to leaper, the move stops there (e.g. Horse).
\r
239 Hoppers MUST change into non-hoppers on hopping, i.e. the 8 bit of BOTH
\r
240 lower digits must be set. Otherwise results will be undefined.
\r
242 Note that the first two piece-describing lines MUST be for the white and
\r
243 black Pawn, respectively, or promotions will have undefined effects. Also
\r
244 note that uMax does do primitive evaluation of Pawn structure, which might
\r
245 become counter-productive if the Pawn move is changed.
\r
247 A low digit equal to 4 gets special treatment, as the normal interpretation as
\r
248 the last and only step of a move which can neither capture nor move is useles.
\r
249 It will in stead be used as if it was 0 (i.e. there is a follow-up step),
\r
250 but only if the piece has not moved before. If the 1 or 2 bit of the preceding
\r
251 toggle digit are set, they then determine what the move can do after this second
\r
252 step, in the normal way. (For pawn double-push and castling this would normally
\r
253 be a non-capture.) The 4 and 8 bits of this toggle digit are not used for
\r
254 toggling the leaper and hopper bits, though, but indicate if e.p. capture
\r
255 on the reply should be suppressed, and if the move should be allowed to continue
\r
256 even if the first step hits an occupied square.
\r
258 For the truly lazy, a few complete game descriptions can be found below:
\r
260 // FIDE Chess (a.k.a. Mad Queen variant)
\r
265 p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5
\r
266 p:74 16,24 16,6 15,5 17,5
\r
267 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
268 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
269 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
270 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
271 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
272 f:481 13,FFFFF207 29,F207 46,F207 47,10207 49,10207 50,11207 35,11207 19,1207 -13,1207 -29,FFFF1207 -46,FFFF1207 -47,FFFF0207 -49,FFFF0207 -50,FFFEF207 -35,FFFEF207 -19,FFFFF207
\r
274 // Arabic precursor of modern Chess
\r
279 p:100 -16,6 -15,5 -17,5
\r
280 p:100 16,6 15,5 17,5
\r
281 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
282 n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
283 b:110 30,7 34,7 -30,7 -34,7
\r
284 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
285 q:180 15,7 17,7 -15,7 -17,7
\r
286 e:110 30,7 34,7 -30,7 -34,7
\r
287 f:180 15,7 17,7 -15,7 -17,7
\r
289 // Thai Chess. Note: value m = 181 controls promotion at 6th!
\r
294 p:100 -16,6 -15,5 -17,5
\r
295 p:100 16,6 15,5 17,5
\r
296 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
297 n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
298 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7
\r
299 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
300 m:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7
\r
301 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7
\r
302 f:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7
\r
303 q:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7
\r
304 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7
\r
305 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7
\r
307 // Medieval intermediate between Shatranj and FIDE Chess
\r
310 6 4 8 5 10 3 7 9 5 8 4 6
\r
311 6 4 8 5 10 3 7 9 5 8 4 6
\r
312 p:65 -16,6 -15,5 -17,5
\r
313 p:65 16,6 15,5 17,5
\r
314 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
315 n:300 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
316 b:366 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
317 R:550 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
318 f:120 15,7 17,7 -15,7 -17,7
\r
319 e:70 30,7 34,7 -30,7 -34,7
\r
320 w:100 1,7 16,7 -1,7 -16,7
\r
321 m:280 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
323 // The King moves as a Knight, and vice versa
\r
328 p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5
\r
329 p:74 16,24 16,6 15,5 17,5
\r
330 k:-1 1,34 -1,34 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
331 m:222 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
332 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
333 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
334 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
336 // Modern variant with two new pieces (Archbishop and Chancellor) on 10x8 board
\r
339 6 4 8 5 7 3 5 9 4 6
\r
340 6 4 8 5 7 3 5 9 4 6
\r
341 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5
\r
342 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5
\r
343 k:-1 1,3034 -1,1034 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
344 n:310 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
345 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
346 R:475 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
347 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
348 A:825 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
349 C:875 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
350 e:1000 15,7 17,7 -15,7 -17,7 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 -1,7 1,7 -16,7 16,7 -1,34 1,34 -16,34 16,34
\r
352 // Gothic Chess is protected through U.S. patent #6,481,716 by Ed Trice.
\r
353 // Spreading it without license might be a criminal offense!
\r
356 6 4 5 7 9 3 8 5 4 6
\r
357 6 4 5 7 9 3 8 5 4 6
\r
358 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5
\r
359 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5
\r
360 k:-1 1,3034 -1,1034 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
361 n:310 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
362 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
363 R:475 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
364 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
365 A:825 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
366 C:875 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
368 // Cylinder Chess (WinBoard / XBoard legality testing should be off toplay this!)
\r
373 p:100 -16,24 -16,6 -15,105 -17,105
\r
374 p:100 16,24 16,6 15,105 17,105
\r
375 k:-1 1,34 -1,34 1,107 16,7 15,107 17,107 -1,107 -16,7 -15,107 -17,107
\r
376 n:350 14,107 31,107 33,107 18,107 -14,107 -31,107 -33,107 -18,107
\r
377 b:450 15,103 17,103 -15,103 -17,103
\r
378 R:525 1,103 16,3 -1,103 -16,3
\r
379 Q:1150 1,103 16,3 15,103 17,103 -1,103 -16,3 -15,103 -17,103
\r
381 // Berolina Chess. In WinBoard 4.3.15 you can play this with legality testing switched off
\r
386 p:74 -15,24 -17,24 -16,5 -15,6 -17,6
\r
387 p:74 15,24 17,24 16,5 15,6 17,6
\r
388 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
389 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
390 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
391 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
392 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
394 // Modern variant with four new pieces in randomly chosen setup on 8x8 board
\r
399 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5
\r
400 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5
\r
401 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
402 n:350 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
403 b:360 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
404 R:575 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
405 Q:900 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
406 S:825 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
407 E:850 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
408 V:775 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
409 A:1200 1,3 16,3 -1,3 -16,3 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
410 o:700 2,7 30,7 32,7 34,7 -2,7 -30,7 -32,7 -34,7 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
411 g:640 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 2,7 30,7 32,7 34,7 -2,7 -30,7 -32,7 -34,7
\r
412 m:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 16,70 -16,70
\r
413 d:625 1,7 16,7 -1,7 -16,7 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
415 // Seirawan Chess (with Archbishop and Chancellor gated in during game)
\r
420 p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5
\r
421 p:74 16,24 16,6 15,5 17,5
\r
422 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
423 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
424 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
425 h:780 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
426 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
427 E:814 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
428 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
430 // Spartan Chess, where black has a different army from white's orthodox FIDE, with two kings
\r
431 Game: fairy/Spartan # PNBRQ..............K....q.lwg.....c...hk
\r
435 p:74 -16,64 -16,6 -15,5 -17,5
\r
436 h:70 15,E4 17,E4 16,5 15,6 17,6
\r
437 l:290 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 1,6 -1,6
\r
438 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
439 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
440 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3
\r
441 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
442 c:255 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7
\r
443 w:790 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
444 G:640 1,3 16,3 -1,3 -16,3 15,7 17,7 -15,7 -17,7
\r
445 k:-435 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
447 // Set for Chess with Different Armies, FIDE vs Color-bound Cloberers (legality-testing off!)
\r
448 Game: fairy/FIDE-Clobberers # PNBRQ.........Kp.....eac....lk
\r
452 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5
\r
453 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5
\r
454 e:320 30,7 34,7 -30,7 -34,7 16,7 -16,7 1,7 -1,7
\r
455 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
456 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
457 R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3
\r
458 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
459 c:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 32,7 -32,7 2,7 -2,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7
\r
460 A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
461 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
462 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
463 l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7
\r
465 Game: fairy/Clobberers-FIDE # P.....EAC....LKpnbrq.........k
\r
469 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5
\r
470 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5
\r
471 e:320 30,7 34,7 -30,7 -34,7 16,7 -16,7 1,7 -1,7
\r
472 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
473 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
474 R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3
\r
475 A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
476 c:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 32,7 -32,7 2,7 -2,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7
\r
477 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
478 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
479 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
480 l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7
\r
482 Game: fairy/FIDE-Nutters # PNBRQ................Kp...........h.t.c...uk
\r
486 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5
\r
487 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5
\r
488 h:310 31,7 33,7 15,7 17,7 -31,7 -33,7 -15,7 -17,7
\r
489 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
490 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3
\r
491 R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3
\r
492 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3
\r
493 u:400 31,7 33,7 14,7 18,7 1,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
494 C:935 16,3 1,3 -1,3 14,7 31,7 33,7 18,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
495 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
496 t:485 16,3 1,3 -1,3 -16,7 -15,7 -17,7
\r
498 // Great Shatranj: modern variant with range-two leapers replacing sliders, on 10x8 board.
\r
499 // Must be played with legality testing off in XBoard 4.4.0.
\r
502 6 4 5 8 3 10 9 5 4 6
\r
503 6 4 5 8 3 10 9 5 4 6
\r
504 p:100 -16,6 -15,5 -17,5
\r
505 p:100 16,6 15,5 17,5
\r
506 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
507 n:290 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7
\r
508 e:270 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7
\r
509 w:300 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7
\r
510 s:280 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7
\r
511 g:640 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7
\r
512 h:640 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7
\r
513 m:640 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7
\r
515 // End of game file
\r