* modified description to mention chinese chess and other variants
[xboard.git] / manual / html_node / Action-Menu.html
1 <html lang="en">
2 <head>
3 <title>Action Menu - XBoard</title>
4 <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html">
5 <meta name="description" content="XBoard">
6 <meta name="generator" content="makeinfo 4.12">
7 <link title="Top" rel="start" href="index.html#Top">
8 <link rel="up" href="Menus.html#Menus" title="Menus">
9 <link rel="prev" href="Mode-Menu.html#Mode-Menu" title="Mode Menu">
10 <link rel="next" href="Step-Menu.html#Step-Menu" title="Step Menu">
11 <link href="http://www.gnu.org/software/texinfo/" rel="generator-home" title="Texinfo Homepage">
12 <meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
13 <style type="text/css"><!--
14   pre.display { font-family:inherit }
15   pre.format  { font-family:inherit }
16   pre.smalldisplay { font-family:inherit; font-size:smaller }
17   pre.smallformat  { font-family:inherit; font-size:smaller }
18   pre.smallexample { font-size:smaller }
19   pre.smalllisp    { font-size:smaller }
20   span.sc    { font-variant:small-caps }
21   span.roman { font-family:serif; font-weight:normal; } 
22   span.sansserif { font-family:sans-serif; font-weight:normal; } 
23 --></style>
24 </head>
25 <body>
26 <div class="node">
27 <p>
28 <a name="Action-Menu"></a>
29 Next:&nbsp;<a rel="next" accesskey="n" href="Step-Menu.html#Step-Menu">Step Menu</a>,
30 Previous:&nbsp;<a rel="previous" accesskey="p" href="Mode-Menu.html#Mode-Menu">Mode Menu</a>,
31 Up:&nbsp;<a rel="up" accesskey="u" href="Menus.html#Menus">Menus</a>
32 <hr>
33 </div>
34
35 <h3 class="section">2.3 Action Menu</h3>
36
37 <p><a name="index-Menu_002c-Action-44"></a><a name="index-Action_002c-Menu-45"></a>
38      <dl>
39 <dt>Accept<dd><a name="index-Accept_002c-Menu-Item-46"></a>Accepts a pending match offer. If there is more than one offer
40 pending, you will have to type in a more specific command
41 instead of using this menu choice. 
42 <br><dt>Decline<dd><a name="index-Decline_002c-Menu-Item-47"></a>Declines a pending offer (match, draw, adjourn, etc.). If there
43 is more than one offer pending, you will have to type in a more
44 specific command instead of using this menu choice. 
45 <br><dt>Call Flag<dd><a name="index-Call-Flag_002c-Menu-Item-48"></a>Calls your opponent's flag, claiming a win on time, or claiming
46 a draw if you are both out of time. You can also call your
47 opponent's flag by clicking on his clock or by pressing the
48 keyboard <kbd>t</kbd> key. 
49 <br><dt>Draw<dd><a name="index-Draw_002c-Menu-Item-49"></a>Offers a draw to your opponent, accepts a pending draw offer
50 from your opponent, or claims a draw by repetition or the 50-move
51 rule, as appropriate. The <kbd>d</kbd> key is a keyboard equivalent. 
52 <br><dt>Adjourn<dd><a name="index-Adjourn_002c-Menu-Item-50"></a>Asks your opponent to agree to adjourning the current game, or
53 agrees to a pending adjournment offer from your opponent. 
54 <br><dt>Abort<dd><a name="index-Abort_002c-Menu-Item-51"></a>Asks your opponent to agree to aborting the current game, or
55 agrees to a pending abort offer from your opponent. An aborted
56 game ends immediately without affecting either player's rating. 
57 <br><dt>Resign<dd><a name="index-Resign_002c-Menu-Item-52"></a>Resigns the game to your opponent. The shifted <kbd>R</kbd> key is a
58 keyboard equivalent. 
59 <br><dt>Stop Observing<dd><a name="index-Stop-Observing_002c-Menu-Item-53"></a>Ends your participation in observing a game, by issuing the ICS
60 observe command with no arguments. ICS mode only. 
61 <br><dt>Stop Examining<dd><a name="index-Stop-Examining_002c-Menu-Item-54"></a>Ends your participation in examining a game, by issuing the ICS
62 unexamine command. ICS mode only. 
63 <br><dt>Adjudicate to White<dt>Adjudicate to Black<dt>Adjudicate Draw<dd><a name="index-Adjudicate-to-White_002c-Menu-Item-55"></a><a name="index-Adjudicate-to-Black_002c-Menu-Item-56"></a><a name="index-Adjudicate-Draw_002c-Menu-Item-57"></a>Terminate an ongoing game in Two-Machines mode (including match mode),
64 with as result a win for white, for black, or a draw, respectively. 
65 The PGN file of the game will accompany the result string
66 by the comment "user adjudication". 
67 </dl>
68
69    </body></html>
70