* modified description to mention chinese chess and other variants
[xboard.git] / manual / html_node / Keys.html
1 <html lang="en">
2 <head>
3 <title>Keys - XBoard</title>
4 <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html">
5 <meta name="description" content="XBoard">
6 <meta name="generator" content="makeinfo 4.12">
7 <link title="Top" rel="start" href="index.html#Top">
8 <link rel="up" href="Menus.html#Menus" title="Menus">
9 <link rel="prev" href="Help-Menu.html#Help-Menu" title="Help Menu">
10 <link href="http://www.gnu.org/software/texinfo/" rel="generator-home" title="Texinfo Homepage">
11 <meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
12 <style type="text/css"><!--
13   pre.display { font-family:inherit }
14   pre.format  { font-family:inherit }
15   pre.smalldisplay { font-family:inherit; font-size:smaller }
16   pre.smallformat  { font-family:inherit; font-size:smaller }
17   pre.smallexample { font-size:smaller }
18   pre.smalllisp    { font-size:smaller }
19   span.sc    { font-variant:small-caps }
20   span.roman { font-family:serif; font-weight:normal; } 
21   span.sansserif { font-family:sans-serif; font-weight:normal; } 
22 --></style>
23 </head>
24 <body>
25 <div class="node">
26 <p>
27 <a name="Keys"></a>
28 Previous:&nbsp;<a rel="previous" accesskey="p" href="Help-Menu.html#Help-Menu">Help Menu</a>,
29 Up:&nbsp;<a rel="up" accesskey="u" href="Menus.html#Menus">Menus</a>
30 <hr>
31 </div>
32
33 <h3 class="section">2.7 Other Shortcut Keys</h3>
34
35 <p><a name="index-Keys-109"></a><a name="index-Shortcut-keys-110"></a>
36      <dl>
37 <dt>Iconize<dd>Pressing the <kbd>i</kbd> or <kbd>c</kbd> key iconizes XBoard. The graphical
38 icon displays a white knight if it is White's move, or a black knight
39 if it is Black's move. If your X window manager displays only text
40 icons, not graphical ones, check its documentation; there is probably
41 a way to enable graphical icons.  If you get black and white reversed,
42 we would like to hear about it; see <a href="Problems.html#Problems">Problems</a> below for
43 instructions on how to report this problem. 
44 </dl>
45
46    <p>You can add or remove shortcut keys using the X resources
47 <code>form.translations</code>. Here is an example of what would go in your
48 <samp><span class="file">.Xresources</span></samp> file:
49
50 <pre class="example">     XBoard*form.translations: \
51        Shift&lt;Key&gt;?: AboutGameProc() \n\
52        &lt;Key&gt;y: AcceptProc() \n\
53        &lt;Key&gt;n: DeclineProc() \n\
54        &lt;Key&gt;i: NothingProc()
55 </pre>
56    <p class="noindent">Binding a key to <code>NothingProc</code> makes it do nothing, thus removing
57 it as a shortcut key. The XBoard commands that can be bound to keys
58 are:
59
60 <pre class="example">     AbortProc, AboutGameProc, AboutProc, AcceptProc, AdjournProc,
61      AlwaysQueenProc, AnalysisModeProc, AnalyzeFileProc,
62      AnimateDraggingProc, AnimateMovingProc, AutobsProc, AutoflagProc,
63      AutoflipProc, AutoraiseProc, AutosaveProc, BackwardProc,
64      BlindfoldProc, BookProc, CallFlagProc, CopyGameProc, CopyPositionProc,
65      DebugProc, DeclineProc, DrawProc, EditCommentProc, EditGameProc,
66      EditPositionProc, EditTagsProc, EnterKeyProc, FlashMovesProc,
67      FlipViewProc, ForwardProc, GetMoveListProc, HighlightLastMoveProc,
68      HintProc, Iconify, IcsAlarmProc, IcsClientProc, IcsInputBoxProc,
69      InfoProc, LoadGameProc, LoadNextGameProc, LoadNextPositionProc,
70      LoadPositionProc, LoadPrevGameProc, LoadPrevPositionProc,
71      LoadSelectedProc, MachineBlackProc, MachineWhiteProc, MailMoveProc,
72      ManProc, MoveNowProc, MoveSoundProc, NothingProc, OldSaveStyleProc,
73      PasteGameProc, PastePositionProc, PauseProc, PeriodicUpdatesProc,
74      PonderNextMoveProc, PopupExitMessageProc, PopupMoveErrorsProc,
75      PremoveProc, QuietPlayProc, QuitProc, ReloadCmailMsgProc,
76      ReloadGameProc, ReloadPositionProc, RematchProc, ResetProc,
77      ResignProc, RetractMoveProc, RevertProc, SaveGameProc,
78      SavePositionProc, ShowCoordsProc, ShowGameListProc, ShowThinkingProc,
79      StopExaminingProc, StopObservingProc, TestLegalityProc, ToEndProc,
80      ToStartProc, TrainingProc, TruncateGameProc, and TwoMachinesProc.
81 </pre>
82    </body></html>
83