f0fa5f3244b9ff835f57c2f154b8634f9e7a8cfe
[xboard.git] / manual / html_node / Keys.html
1 <html lang="en">
2 <head>
3 <title>Keys - XBoard</title>
4 <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html">
5 <meta name="description" content="XBoard">
6 <meta name="generator" content="makeinfo 4.13">
7 <link title="Top" rel="start" href="index.html#Top">
8 <link rel="up" href="Menus.html#Menus" title="Menus">
9 <link rel="prev" href="Help-Menu.html#Help-Menu" title="Help Menu">
10 <link href="http://www.gnu.org/software/texinfo/" rel="generator-home" title="Texinfo Homepage">
11 <meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
12 <style type="text/css"><!--
13   pre.display { font-family:inherit }
14   pre.format  { font-family:inherit }
15   pre.smalldisplay { font-family:inherit; font-size:smaller }
16   pre.smallformat  { font-family:inherit; font-size:smaller }
17   pre.smallexample { font-size:smaller }
18   pre.smalllisp    { font-size:smaller }
19   span.sc    { font-variant:small-caps }
20   span.roman { font-family:serif; font-weight:normal; } 
21   span.sansserif { font-family:sans-serif; font-weight:normal; } 
22 --></style>
23 </head>
24 <body>
25 <div class="node">
26 <a name="Keys"></a>
27 <p>
28 Previous:&nbsp;<a rel="previous" accesskey="p" href="Help-Menu.html#Help-Menu">Help Menu</a>,
29 Up:&nbsp;<a rel="up" accesskey="u" href="Menus.html#Menus">Menus</a>
30 <hr>
31 </div>
32
33 <h3 class="section">3.9 Other Shortcut Keys</h3>
34
35 <p><a name="index-Keys-147"></a><a name="index-Shortcut-keys-148"></a>
36      <dl>
37 <dt>Iconize<dd>Pressing the <kbd>-</kbd> key iconizes XBoard. The graphical
38 icon displays a white knight if it is White's move, or a black knight
39 if it is Black's move. If your X window manager displays only text
40 icons, not graphical ones, check its documentation; there is probably
41 a way to enable graphical icons.  If you get black and white reversed,
42 we would like to hear about it; see <a href="Problems.html#Problems">Problems</a> below for
43 instructions on how to report this problem. 
44 <br><dt>Load Next Game<dd><a name="index-Load-Next-Game_002c-Menu-Item-149"></a>Loads the next game from the last game record file you loaded. 
45 The <kbd>Alt+PgDn</kbd> key is a keyboard equivalent. 
46 <br><dt>Load Previous Game<dd><a name="index-Load-Previous-Game_002c-Menu-Item-150"></a>Loads the previous game from the last game record file you
47 loaded.  The <kbd>Alt+PgUp</kbd> key is a keyboard equivalent. 
48 Not available if the last game was loaded from a pipe. 
49 <br><dt>Reload Same Game<dd><a name="index-Reload-Same-Game_002c-Menu-Item-151"></a>Reloads the last game you loaded. 
50 Not available if the last game was loaded from a pipe. 
51 <br><dt>Reload Same Position<dd><a name="index-Reload-Same-Position_002c-Menu-Item-152"></a>Reloads the last position you loaded. 
52 Not available if the last position was loaded from a pipe. 
53 </dl>
54
55    <p>You can add or remove shortcut keys using the X resources
56 <code>form.translations</code>. Here is an example of what would go in your
57 <samp><span class="file">.Xresources</span></samp> file:
58
59 <pre class="example">     XBoard*form.translations: \
60        Shift&lt;Key&gt;?: AboutGameProc() \n\
61        &lt;Key&gt;y: AcceptProc() \n\
62        &lt;Key&gt;n: DeclineProc() \n\
63        &lt;Key&gt;i: NothingProc()
64 </pre>
65    <p class="noindent">Binding a key to <code>NothingProc</code> makes it do nothing, thus removing
66 it as a shortcut key. The XBoard commands that can be bound to keys
67 are:
68
69 <pre class="example">     AbortProc, AboutGameProc, AboutProc, AcceptProc, AdjournProc,
70      AlwaysQueenProc, AnalysisModeProc, AnalyzeFileProc,
71      AnimateDraggingProc, AnimateMovingProc, AutobsProc, AutoflagProc,
72      AutoflipProc, AutoraiseProc, AutosaveProc, BackwardProc,
73      BlindfoldProc, BookProc, CallFlagProc, CopyGameProc, CopyPositionProc,
74      DebugProc, DeclineProc, DrawProc, EditCommentProc, EditGameProc,
75      EditPositionProc, EditTagsProc, EnterKeyProc, FlashMovesProc,
76      FlipViewProc, ForwardProc, GetMoveListProc, HighlightLastMoveProc,
77      HintProc, Iconify, IcsAlarmProc, IcsClientProc, IcsInputBoxProc,
78      InfoProc, LoadGameProc, LoadNextGameProc, LoadNextPositionProc,
79      LoadPositionProc, LoadPrevGameProc, LoadPrevPositionProc,
80      LoadSelectedProc, MachineBlackProc, MachineWhiteProc, MailMoveProc,
81      ManProc, MoveNowProc, MoveSoundProc, NothingProc, OldSaveStyleProc,
82      PasteGameProc, PastePositionProc, PauseProc, PeriodicUpdatesProc,
83      PonderNextMoveProc, PopupExitMessageProc, PopupMoveErrorsProc,
84      PremoveProc, QuietPlayProc, QuitProc, ReloadCmailMsgProc,
85      ReloadGameProc, ReloadPositionProc, RematchProc, ResetProc,
86      ResignProc, RetractMoveProc, RevertProc, SaveGameProc,
87      SavePositionProc, ShowCoordsProc, ShowGameListProc, ShowThinkingProc,
88      StopExaminingProc, StopObservingProc, TestLegalityProc, ToEndProc,
89      ToStartProc, TrainingProc, TruncateGameProc, and TwoMachinesProc.
90 </pre>
91    </body></html>
92