Define TOPLEVEL in winboard.c
[xboard.git] / backend.c
index 17f875f..0a8b682 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -11561,7 +11561,7 @@ QuickCompare (Board board, int *minCounts, int *maxCounts)
 int
 QuickScan (Board board, Move *move)
 {   // reconstruct game,and compare all positions in it
-    int cnt=0, stretch=0, total = MakePieceList(board, counts), delayedKing = -1;
+    int cnt=0, stretch=0, total = MakePieceList(board, counts);
     do {
        int piece = move->piece;
        int to = move->to, from = pieceList[piece];
@@ -11608,7 +11608,7 @@ QuickScan (Board board, Move *move)
            if(stretch++ == 0) for(i=0; i<EmptySquare; i++) lastCounts[i] = counts[i]; // remember actual material
        } else stretch = 0;
        if(stretch && (appData.searchMode == 1 || stretch >= appData.stretch)) return cnt + 1 - stretch;
-       move++; delayedKing = -1;
+       move++;
     } while(1);
 }
 
@@ -12543,7 +12543,6 @@ int
 SaveGamePGN (FILE *f)
 {
     int i, offset, linelen, newblock;
-    time_t tm;
 //    char *movetext;
     char numtext[32];
     int movelen, numlen, blank;
@@ -12551,8 +12550,6 @@ SaveGamePGN (FILE *f)
 
     offset = backwardMostMove & (~1L); /* output move numbers start at 1 */
 
-    tm = time((time_t *) NULL);
-
     PrintPGNTags(f, &gameInfo);
 
     if(appData.numberTag && matchMode) fprintf(f, "[Number \"%d\"]\n", nextGame+1); // [HGM] number tag
@@ -13605,11 +13602,6 @@ TwoMachinesEvent P((void))
 
     if (appData.noChessProgram) return;
 
-    if(second.protocolVersion >= 2 && !strstr(second.variants, VariantName(gameInfo.variant))) {
-       DisplayError("second engine does not play this", 0);
-       return;
-    }
-
     switch (gameMode) {
       case TwoMachinesPlay:
        return;
@@ -13648,6 +13640,12 @@ TwoMachinesEvent P((void))
       ScheduleDelayedEvent(TwoMachinesEventIfReady, 10);
       return;
     }
+
+    if(second.protocolVersion >= 2 && !strstr(second.variants, VariantName(gameInfo.variant))) {
+       DisplayError("second engine does not play this", 0);
+       return;
+    }
+
     if(!stalling) {
       InitChessProgram(&second, FALSE); // unbalances ping of second engine
       SendToProgram("force\n", &second);