Let Ctrl-O key open chat for last talker
[xboard.git] / backend.c
index f8c277a..3039944 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -289,6 +289,7 @@ int chattingPartner;
 char marker[BOARD_RANKS][BOARD_FILES]; /* [HGM] marks for target squares */
 char legal[BOARD_RANKS][BOARD_FILES];  /* [HGM] legal target squares */
 char lastMsg[MSG_SIZ];
+char lastTalker[MSG_SIZ];
 ChessSquare pieceSweep = EmptySquare;
 ChessSquare promoSweep = EmptySquare, defaultPromoChoice;
 int promoDefaultAltered;
@@ -3335,7 +3336,7 @@ read_from_ics (InputSourceRef isr, VOIDSTAR closure, char *data, int count, int
                    talker[0] = 0; Colorize(ColorTell, FALSE);
                    chattingPartner = p; break;
                }
-               if(chattingPartner<0) i = oldi; else {
+               if(chattingPartner<0) i = oldi, safeStrCpy(lastTalker, talker+1, MSG_SIZ); else {
                    Colorize(curColor, TRUE); // undo the bogus colorations we just made to trigger the souds
                    if(oldi > 0 && buf[oldi-1] == '\n') oldi--;
                    if (oldi > next_out) SendToPlayer(&buf[next_out], oldi - next_out);
@@ -9822,11 +9823,11 @@ ApplyMove (int fromX, int fromY, int toX, int toY, int promoChar, Board board)
        }
         piece = board[toY][toX] = (ChessSquare) fromX;
   } else {
-      ChessSquare victim;
+//      ChessSquare victim;
       int i;
 
       if( killX >= 0 && killY >= 0 ) // [HGM] lion: Lion trampled over something
-           victim = board[killY][killX],
+//           victim = board[killY][killX],
            board[killY][killX] = EmptySquare,
            board[EP_STATUS] = EP_CAPTURE;