removed gtk theme from OSX app
[xboard.git] / backend.c
index 8b18888..454d16b 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -848,7 +848,7 @@ InitEngine (ChessProgramState *cps, int n)
     if(cps->tidy == NULL) cps->tidy = (char*) malloc(MSG_SIZ);
     TidyProgramName(cps->program, cps->host, cps->tidy);
     cps->matchWins = 0;
-    ASSIGN(cps->variants, appData.variant);
+    ASSIGN(cps->variants, appData.noChessProgram ? "" : appData.variant);
     cps->analysisSupport = 2; /* detect */
     cps->analyzing = FALSE;
     cps->initDone = FALSE;
@@ -1202,7 +1202,7 @@ InitBackEnd1 ()
        return;
 
       case VariantNormal:     /* definitely works! */
-       if(strcmp(appData.variant, "normal") && appData.chessProgram) { // [HGM] hope this is an engine-defined variant
+       if(strcmp(appData.variant, "normal") && !appData.noChessProgram) { // [HGM] hope this is an engine-defined variant
          safeStrCpy(engineVariant, appData.variant, MSG_SIZ);
          return;
        }
@@ -2108,14 +2108,14 @@ StringToVariant (char *e)
     int wnum = -1;
     VariantClass v = VariantNormal;
     int i, found = FALSE;
-    char buf[MSG_SIZ];
+    char buf[MSG_SIZ], c;
     int len;
 
     if (!e) return v;
 
     /* [HGM] skip over optional board-size prefixes */
-    if( sscanf(e, "%dx%d_", &i, &i) == 2 ||
-        sscanf(e, "%dx%d+%d_", &i, &i, &i) == 3 ) {
+    if( sscanf(e, "%dx%d_%c", &i, &i, &c) == 3 ||
+        sscanf(e, "%dx%d+%d_%c", &i, &i, &i, &c) == 4 ) {
         while( *e++ != '_');
     }
 
@@ -2125,7 +2125,7 @@ StringToVariant (char *e)
     } else
     for (i=0; i<sizeof(variantNames)/sizeof(char*); i++) {
       if (p = StrCaseStr(e, variantNames[i])) {
-       if(p && i >= VariantShogi && isalpha(p[strlen(variantNames[i])])) continue;
+       if(p && i >= VariantShogi && (p != e || isalpha(p[strlen(variantNames[i])]))) continue;
        v = (VariantClass) i;
        found = TRUE;
        break;
@@ -5328,6 +5328,7 @@ UploadGameEvent ()
 }
 
 int killX = -1, killY = -1; // [HGM] lion: used for passing e.p. capture square to MakeMove
+int legNr = 1;
 
 void
 CoordsToComputerAlgebraic (int rf, int ff, int rt, int ft, char promoChar, char move[7])
@@ -7263,7 +7264,7 @@ Mark (Board board, int flags, ChessMove kind, int rf, int ff, int rt, int ft, VO
 {
     typedef char Markers[BOARD_RANKS][BOARD_FILES];
     Markers *m = (Markers *) closure;
-    if(rf == fromY && ff == fromX && (killX < 0 && !(rt == rf && ft == ff) || abs(ft-killX) < 2 && abs(rt-killY) < 2))
+    if(rf == fromY && ff == fromX && (killX < 0 ? !(rt == rf && ft == ff) && legNr & 1 : rt == killY && ft == killX || legNr & 2))
        (*m)[rt][ft] = 1 + (board[rt][ft] != EmptySquare
                         || kind == WhiteCapturesEnPassant
                         || kind == BlackCapturesEnPassant) + 3*(kind == FirstLeg && killX < 0), legal[rt][ft] = 1;
@@ -8892,6 +8893,7 @@ FakeBookMove: // [HGM] book: we jump here to simulate machine moves after book h
       if(startedFromSetupPosition) return;
       ParseFEN(boards[0], &dummy, message+s, FALSE);
       DrawPosition(TRUE, boards[0]);
+      CopyBoard(initialPosition, boards[0]);
       startedFromSetupPosition = TRUE;
       return;
     }
@@ -8906,6 +8908,7 @@ FakeBookMove: // [HGM] book: we jump here to simulate machine moves after book h
       /* For variants we don't have   */       && gameInfo.variant != VariantBerolina
       /* correct rules for, we cannot */       && gameInfo.variant != VariantCylinder
       /* enforce legality on our own! */       && gameInfo.variant != VariantUnknown
+                                               && gameInfo.variant != VariantGreat
                                                && gameInfo.variant != VariantFairy    ) return;
       if(piece < EmptySquare) {
         pieceDefs = TRUE;
@@ -12855,7 +12858,7 @@ LoadGame (FILE *f, int gameNumber, char *title, int useList)
        if (!err) numPGNTags++;
 
         /* [HGM] PGNvariant: automatically switch to variant given in PGN tag */
-        if(gameInfo.variant != oldVariant) {
+        if(gameInfo.variant != oldVariant && (gameInfo.variant != VariantNormal || gameInfo.variantName == NULL || *gameInfo.variantName == NULLCHAR)) {
             startedFromPositionFile = FALSE; /* [HGM] loadPos: variant switch likely makes position invalid */
            ResetFrontEnd(); // [HGM] might need other bitmaps. Cannot use Reset() because it clears gameInfo :-(
            InitPosition(TRUE);
@@ -12874,6 +12877,8 @@ LoadGame (FILE *f, int gameNumber, char *title, int useList)
            return FALSE;
          }
          CopyBoard(boards[0], initial_position);
+         if(*engineVariant) // [HGM] for now, assume FEN in engine-defined variant game is default initial position
+           CopyBoard(initialPosition, initial_position);
          if (blackPlaysFirst) {
            currentMove = forwardMostMove = backwardMostMove = 1;
            CopyBoard(boards[1], initial_position);
@@ -15076,6 +15081,8 @@ EditPositionMenuEvent (ChessSquare selection, int x, int y)
 
     switch (selection) {
       case ClearBoard:
+       fromX = fromY = killX = killY = -1; // [HGM] abort any move entry in progress
+       MarkTargetSquares(1);
        CopyBoard(currentBoard, boards[0]);
        CopyBoard(menuBoard, initialPosition);
        if (gameMode == IcsExamining && ics_type == ICS_FICS) {
@@ -17866,7 +17873,7 @@ PositionToFEN (int move, char *overrideCastling, int moveCounts)
             q = (boards[move][CASTLING][1] == BOARD_LEFT &&
                  boards[move][CASTLING][2] != NoRights  );
             if(handW) { // for S-Chess with pieces in hand, list virgin pieces between K and Q
-                for(i=BOARD_RGHT-1-k; i>=BOARD_LEFT+q && j; i--)
+                for(i=BOARD_RGHT-1-k; i>=BOARD_LEFT+q; i--)
                     if((boards[move][0][i] != WhiteKing || k+q == 0) &&
                         boards[move][VIRGIN][i] & VIRGIN_W) *p++ = i + AAA + 'A' - 'a';
             }
@@ -17877,7 +17884,7 @@ PositionToFEN (int move, char *overrideCastling, int moveCounts)
             q = (boards[move][CASTLING][4] == BOARD_LEFT &&
                  boards[move][CASTLING][5] != NoRights  );
             if(handB) {
-                for(i=BOARD_RGHT-1-k; i>=BOARD_LEFT+q && j; i--)
+                for(i=BOARD_RGHT-1-k; i>=BOARD_LEFT+q; i--)
                     if((boards[move][BOARD_HEIGHT-1][i] != BlackKing || k+q == 0) &&
                         boards[move][VIRGIN][i] & VIRGIN_B) *p++ = i + AAA;
             }