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[xboard.git] / backend.c
index f7b26e5..6101165 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -506,6 +506,8 @@ ChessMove savedResult[MAX_VARIATIONS];
 
 void PushTail P((int firstMove, int lastMove));
 Boolean PopTail P((Boolean annotate));
+void PushInner P((int firstMove, int lastMove));
+void PopInner P((Boolean annotate));
 void CleanupTail P((void));
 
 ChessSquare  FIDEArray[2][BOARD_FILES] = {
@@ -858,12 +860,13 @@ ReplaceEngine(ChessProgramState *cps, int n)
     LoadEngine();
 }
 
-extern char *engineName, *engineDir, *engineChoice, *engineLine, *nickName;
+extern char *engineName, *engineDir, *engineChoice, *engineLine, *nickName, *params;
 extern Boolean isUCI, hasBook, storeVariant, v1, addToList;
 
-void Load(ChessProgramState *cps, int i)
+void
+Load(ChessProgramState *cps, int i)
 {
-    char *p, *q, buf[MSG_SIZ];
+    char *p, *q, buf[MSG_SIZ], command[MSG_SIZ];
     if(engineLine[0]) { // an engine was selected from the combo box
        snprintf(buf, MSG_SIZ, "-fcp %s", engineLine);
        SwapEngines(i); // kludge to parse -f* / -first* like it is -s* / -second*
@@ -875,15 +878,19 @@ void Load(ChessProgramState *cps, int i)
     }
     p = engineName;
     while(q = strchr(p, SLASH)) p = q+1;
-    if(*p== NULLCHAR) return;
-    appData.chessProgram[i] = strdup(p);
+    if(*p== NULLCHAR) { DisplayError(_("You did not specify the engine executable"), 0); return; }
     if(engineDir[0] != NULLCHAR)
        appData.directory[i] = engineDir;
     else if(p != engineName) { // derive directory from engine path, when not given
        p[-1] = 0;
        appData.directory[i] = strdup(engineName);
-       p[-1] = '/';
+       p[-1] = SLASH;
     } else appData.directory[i] = ".";
+    if(params[0]) {
+       snprintf(command, MSG_SIZ, "%s %s", p, params);
+       p = command;
+    }
+    appData.chessProgram[i] = strdup(p);
     appData.isUCI[i] = isUCI;
     appData.protocolVersion[i] = v1 ? 1 : PROTOVER;
     appData.hasOwnBookUCI[i] = hasBook;
@@ -897,7 +904,6 @@ void Load(ChessProgramState *cps, int i)
                        isUCI ? " -fUCI" : "",
                        storeVariant ? " -variant " : "",
                        storeVariant ? VariantName(gameInfo.variant) : "");
-fprintf(debugFP, "new line: %s", buf);
        firstChessProgramNames = malloc(len = strlen(q) + strlen(buf) + 1);
        snprintf(firstChessProgramNames, len, "%s%s", q, buf);
        if(q)   free(q);
@@ -5217,6 +5223,7 @@ ParseOneMove(move, moveNum, moveType, fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
     }
 }
 
+Boolean pushed = FALSE;
 
 void
 ParsePV(char *pv, Boolean storeComments)
@@ -5226,6 +5233,10 @@ ParsePV(char *pv, Boolean storeComments)
   Boolean valid;
   int nr = 0;
 
+  if (gameMode == AnalyzeMode && currentMove < forwardMostMove) {
+    PushInner(currentMove, forwardMostMove); // [HGM] engine might not be thinking on forwardMost position!
+    pushed = TRUE;
+  }
   endPV = forwardMostMove;
   do {
     while(*pv == ' ' || *pv == '\n' || *pv == '\t') pv++; // must still read away whitespace
@@ -5322,6 +5333,7 @@ UnLoadPV()
   if(endPV < 0) return;
   endPV = -1;
   currentMove = forwardMostMove;
+  if(pushed) { PopInner(0); pushed = FALSE; } // restore shelved game contnuation
   ClearPremoveHighlights();
   DrawPosition(TRUE, boards[currentMove]);
 }
@@ -16055,16 +16067,10 @@ int wrap(char *dest, char *src, int count, int width, int *lp)
 // [HGM] vari: routines for shelving variations
 
 void
-PushTail(int firstMove, int lastMove)
+PushInner(int firstMove, int lastMove)
 {
        int i, j, nrMoves = lastMove - firstMove;
 
-       if(appData.icsActive) { // only in local mode
-               forwardMostMove = currentMove; // mimic old ICS behavior
-               return;
-       }
-       if(storedGames >= MAX_VARIATIONS-1) return;
-
        // push current tail of game on stack
        savedResult[storedGames] = gameInfo.result;
        savedDetails[storedGames] = gameInfo.resultDetails;
@@ -16089,19 +16095,27 @@ PushTail(int firstMove, int lastMove)
 
        storedGames++;
        forwardMostMove = firstMove; // truncate game so we can start variation
+}
+
+void
+PushTail(int firstMove, int lastMove)
+{
+       if(appData.icsActive) { // only in local mode
+               forwardMostMove = currentMove; // mimic old ICS behavior
+               return;
+       }
+       if(storedGames >= MAX_VARIATIONS-2) return; // leave one for PV-walk
+
+       PushInner(firstMove, lastMove);
        if(storedGames == 1) GreyRevert(FALSE);
 }
 
-Boolean
-PopTail(Boolean annotate)
+void
+PopInner(Boolean annotate)
 {
        int i, j, nrMoves;
        char buf[8000], moveBuf[20];
 
-       if(appData.icsActive) return FALSE; // only in local mode
-       if(!storedGames) return FALSE; // sanity
-       CommentPopDown(); // make sure no stale variation comments to the destroyed line can remain open
-
        storedGames--;
        ToNrEvent(savedFirst[storedGames]); // sets currentMove
        nrMoves = savedLast[storedGames] - currentMove;
@@ -16141,6 +16155,17 @@ PopTail(Boolean annotate)
       }
        gameInfo.resultDetails = savedDetails[storedGames];
        forwardMostMove = currentMove + nrMoves;
+}
+
+Boolean
+PopTail(Boolean annotate)
+{
+       if(appData.icsActive) return FALSE; // only in local mode
+       if(!storedGames) return FALSE; // sanity
+       CommentPopDown(); // make sure no stale variation comments to the destroyed line can remain open
+
+       PopInner(annotate);
+
        if(storedGames == 0) GreyRevert(TRUE);
        return TRUE;
 }