Add string option /pieceNickNames
[xboard.git] / backend.c
index a76adef..661476c 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -234,6 +234,7 @@ char *ProbeBook P((int moveNr, char *book)); // [HGM] book: returns a book move
 char *SendMoveToBookUser P((int nr, ChessProgramState *cps, int initial)); // [HGM] book
 void ics_update_width P((int new_width));
 extern char installDir[MSG_SIZ];
+VariantClass startVariant; /* [HGM] nicks: initial variant */
 
 extern int tinyLayout, smallLayout;
 ChessProgramStats programStats;
@@ -637,6 +638,7 @@ InitBackEnd1()
     int matched, min, sec;
 
     ShowThinkingEvent(); // [HGM] thinking: make sure post/nopost state is set according to options
+    startVariant = StringToVariant(appData.variant); // [HGM] nicks: remember original variant
 
     GetTimeMark(&programStartTime);
     srandom((programStartTime.ms + 1000*programStartTime.sec)*0x1001001); // [HGM] book: makes sure random is unpredictabe to msec level
@@ -5260,7 +5262,10 @@ InitPosition(redraw)
     for(i=0; i<BOARD_FILES-2; i++)
       initialPosition[CASTLING][i] = initialRights[i] = NoRights; /* but no rights yet */
     initialPosition[EP_STATUS] = EP_NONE;
-    SetCharTable(pieceToChar, "PNBRQ...........Kpnbrq...........k"); 
+    SetCharTable(pieceToChar, "PNBRQ...........Kpnbrq...........k");
+    if(startVariant == gameInfo.variant) // [HGM] nicks: enable nicknames in original variant
+         SetCharTable(pieceNickName, appData.pieceNickNames);
+    else SetCharTable(pieceNickName, "............");
 
     switch (gameInfo.variant) {
     case VariantFischeRandom:
@@ -8988,7 +8993,7 @@ GameEnds(result, resultDetails, whosays)
 {
     GameMode nextGameMode;
     int isIcsGame;
-    char buf[MSG_SIZ];
+    char buf[MSG_SIZ], popupRequested = 0;
 
     if(endingGame) return; /* [HGM] crash: forbid recursion */
     endingGame = 1;
@@ -9330,7 +9335,7 @@ GameEnds(result, resultDetails, whosays)
                    first.tidy, second.tidy,
                    first.matchWins, second.matchWins,
                    appData.matchGames - (first.matchWins + second.matchWins));
-           DisplayFatalError(buf, 0, 0);
+           popupRequested++; // [HGM] crash: postpone to after resetting endingGame
        }
     }
     if ((gameMode == AnalyzeMode || gameMode == AnalyzeFile) &&
@@ -9339,6 +9344,7 @@ GameEnds(result, resultDetails, whosays)
     gameMode = nextGameMode;
     ModeHighlight();
     endingGame = 0;  /* [HGM] crash */
+    if(popupRequested) DisplayFatalError(buf, 0, 0); // [HGM] crash: this call GameEnds recursively through ExitEvent! Make it a harmless tail recursion.
 }
 
 /* Assumes program was just initialized (initString sent).