Allow clearing of marker dots in any mode
[xboard.git] / backend.c
index 5e9e90b..8021102 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -455,10 +455,10 @@ int shiftKey, controlKey; // [HGM] set by mouse handler
 int have_sent_ICS_logon = 0;
 int movesPerSession;
 int suddenDeath, whiteStartMove, blackStartMove; /* [HGM] for implementation of 'any per time' sessions, as in first part of byoyomi TC */
-long whiteTimeRemaining, blackTimeRemaining, timeControl, timeIncrement, lastWhite, lastBlack;
+long whiteTimeRemaining, blackTimeRemaining, timeControl, timeIncrement, lastWhite, lastBlack, activePartnerTime;
 Boolean adjustedClock;
 long timeControl_2; /* [AS] Allow separate time controls */
-char *fullTimeControlString = NULL, *nextSession, *whiteTC, *blackTC; /* [HGM] secondary TC: merge of MPS, TC and inc */
+char *fullTimeControlString = NULL, *nextSession, *whiteTC, *blackTC, activePartner; /* [HGM] secondary TC: merge of MPS, TC and inc */
 long timeRemaining[2][MAX_MOVES];
 int matchGame = 0, nextGame = 0, roundNr = 0;
 Boolean waitingForGame = FALSE;
@@ -4244,6 +4244,7 @@ ParseBoard12 (char *string)
     if((gameMode == IcsPlayingWhite || gameMode == IcsPlayingBlack)
         && newGameMode == IcsObserving && gamenum != ics_gamenum && appData.bgObserve) {
       // [HGM] bughouse: don't act on alien boards while we play. Just parse the board and save it */
+      int fac = strchr(elapsed_time, '.') ? 1 : 1000;
       char *toSqr;
       for (k = 0; k < ranks; k++) {
         for (j = 0; j < files; j++)
@@ -4266,11 +4267,13 @@ ParseBoard12 (char *string)
       if(twoBoards) { partnerUp = 1; flipView = !flipView; } // [HGM] dual
       if(partnerUp) DrawPosition(FALSE, partnerBoard);
       if(twoBoards) {
-         DisplayWhiteClock(white_time, to_play == 'W');
-         DisplayBlackClock(black_time, to_play != 'W');
+         DisplayWhiteClock(white_time*fac, to_play == 'W');
+         DisplayBlackClock(black_time*fac, to_play != 'W');
+         activePartner = to_play;
+         activePartnerTime = to_play == 'W' ? white_time*fac : black_time*fac;
                      partnerUp = 0; flipView = !flipView; } // [HGM] dual
-      snprintf(partnerStatus, MSG_SIZ,"W: %d:%02d B: %d:%02d (%d-%d) %c", white_time/60000, (white_time%60000)/1000,
-                (black_time/60000), (black_time%60000)/1000, white_stren, black_stren, to_play);
+      snprintf(partnerStatus, MSG_SIZ,"W: %d:%02d B: %d:%02d (%d-%d) %c", white_time*fac/60000, (white_time*fac%60000)/1000,
+                (black_time*fac/60000), (black_time*fac%60000)/1000, white_stren, black_stren, to_play);
       DisplayMessage(partnerStatus, "");
        partnerBoardValid = TRUE;
       return;
@@ -6916,11 +6919,11 @@ void
 MarkTargetSquares (int clear)
 {
   int x, y;
+  if(clear) // no reason to ever suppress clearing
+    for(x=0; x<BOARD_WIDTH; x++) for(y=0; y<BOARD_HEIGHT; y++) marker[y][x] = 0;
   if(!appData.markers || !appData.highlightDragging || appData.icsActive && gameInfo.variant < VariantShogi ||
      !appData.testLegality || gameMode == EditPosition) return;
-  if(clear) {
-    for(x=0; x<BOARD_WIDTH; x++) for(y=0; y<BOARD_HEIGHT; y++) marker[y][x] = 0;
-  } else {
+  if(!clear) {
     int capt = 0;
     GenLegal(boards[currentMove], PosFlags(currentMove), Mark, (void*) marker, EmptySquare);
     if(PosFlags(0) & F_MANDATORY_CAPTURE) {
@@ -16213,6 +16216,16 @@ DecrementClocks ()
     }
     if (CheckFlags()) return;
 
+    if(twoBoards) { // count down secondary board's clocks as well
+       activePartnerTime -= lastTickLength;
+       partnerUp = 1;
+       if(activePartner == 'W')
+           DisplayWhiteClock(activePartnerTime, TRUE); // the counting clock is always the highlighted one!
+       else
+           DisplayBlackClock(activePartnerTime, TRUE);
+       partnerUp = 0;
+    }
+
     tickStartTM = now;
     intendedTickLength = NextTickLength(timeRemaining - fudge) + fudge;
     StartClockTimer(intendedTickLength);