Fix silent bug in drop moves
[xboard.git] / backend.c
index 3c21f9d..b269cde 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -131,9 +131,16 @@ extern int gettimeofday(struct timeval *, struct timezone *);
 #ifdef ENABLE_NLS 
 # define _(s) gettext (s) 
 # define N_(s) gettext_noop (s) 
+# define T_(s) gettext(s)
 #else 
-# define _(s) (s) 
-# define N_(s) s 
+# ifdef WIN32
+#   define _(s) T_(s)
+#   define N_(s) s
+# else
+#   define _(s) (s) 
+#   define N_(s) s 
+#   define T_(s) s
+# endif
 #endif 
 
 
@@ -714,8 +721,8 @@ InitBackEnd1()
     /* [AS] Adjudication threshold */
     adjudicateLossThreshold = appData.adjudicateLossThreshold;
     
-    first.which = "first";
-    second.which = "second";
+    first.which = _("first");
+    second.which = _("second");
     first.maybeThinking = second.maybeThinking = FALSE;
     first.pr = second.pr = NoProc;
     first.isr = second.isr = NULL;
@@ -4568,6 +4575,10 @@ SendMoveToICS(moveType, fromX, fromY, toX, toY)
       /* POP Fabien */
        sprintf(user_move, "o-o-o\n");
        break;
+      case WhiteNonPromotion:
+      case BlackNonPromotion:
+        sprintf(user_move, "%c%c%c%c=\n", AAA + fromX, ONE + fromY, AAA + toX, ONE + toY);
+        break;
       case WhitePromotionQueen:
       case BlackPromotionQueen:
       case WhitePromotionRook:
@@ -4796,6 +4807,8 @@ ParseOneMove(move, moveNum, moveType, fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
       case BlackPromotionKnight:
       case WhitePromotionKing:
       case BlackPromotionKing:
+      case WhiteNonPromotion:
+      case BlackNonPromotion:
       case NormalMove:
       case WhiteCapturesEnPassant:
       case BlackCapturesEnPassant:
@@ -8163,6 +8176,8 @@ ParseGameHistory(game)
          case BlackPromotionKnight:
          case WhitePromotionKing:
          case BlackPromotionKing:
+         case WhiteNonPromotion:
+         case BlackNonPromotion:
          case NormalMove:
          case WhiteCapturesEnPassant:
          case BlackCapturesEnPassant:
@@ -8309,7 +8324,6 @@ ApplyMove(fromX, fromY, toX, toY, promoChar, board)
 
     /* [HGM] compute & store e.p. status and castling rights for new position */
     /* we can always do that 'in place', now pointers to these rights are passed to ApplyMove */
-    { int i;
 
       if(gameInfo.variant == VariantBerolina) berolina = EP_BEROLIN_A;
       oldEP = (signed char)board[EP_STATUS];
@@ -8318,6 +8332,16 @@ ApplyMove(fromX, fromY, toX, toY, promoChar, board)
       if( board[toY][toX] != EmptySquare ) 
            board[EP_STATUS] = EP_CAPTURE;  
 
+  /* [HGM] In Shatranj and Courier all promotions are to Ferz */
+  if((gameInfo.variant==VariantShatranj || gameInfo.variant==VariantCourier || gameInfo.variant == VariantMakruk)
+       && promoChar != 0) promoChar = PieceToChar(WhiteFerz);
+         
+  if (fromY == DROP_RANK) {
+       /* must be first */
+        piece = board[toY][toX] = (ChessSquare) fromX;
+  } else {
+      int i;
+
       if( board[fromY][fromX] == WhitePawn ) {
            if(fromY != toY) // [HGM] Xiangqi sideway Pawn moves should not count as 50-move breakers
               board[EP_STATUS] = EP_PAWN_MOVE;
@@ -8349,18 +8373,8 @@ ApplyMove(fromX, fromY, toX, toY, promoChar, board)
              ) board[CASTLING][i] = NoRights; // revoke for moved or captured piece
        }
 
-    }
+     if (fromX == toX && fromY == toY) return;
 
-  /* [HGM] In Shatranj and Courier all promotions are to Ferz */
-  if((gameInfo.variant==VariantShatranj || gameInfo.variant==VariantCourier || gameInfo.variant == VariantMakruk)
-       && promoChar != 0) promoChar = PieceToChar(WhiteFerz);
-         
-  if (fromX == toX && fromY == toY) return;
-
-  if (fromY == DROP_RANK) {
-       /* must be first */
-        piece = board[toY][toX] = (ChessSquare) fromX;
-  } else {
      piece = board[fromY][fromX]; /* [HGM] remember, for Shogi promotion */
      king = piece < (int) BlackPawn ? WhiteKing : BlackKing; /* [HGM] Knightmate simplify testing for castling */
      if(gameInfo.variant == VariantKnightmate)
@@ -9366,7 +9380,12 @@ GameEnds(result, resultDetails, whosays)
     gameMode = nextGameMode;
     ModeHighlight();
     endingGame = 0;  /* [HGM] crash */
-    if(popupRequested) DisplayFatalError(buf, 0, 0); // [HGM] crash: this call GameEnds recursively through ExitEvent! Make it a harmless tail recursion.
+    if(popupRequested) { // [HGM] crash: this calls GameEnds recursively through ExitEvent! Make it a harmless tail recursion.
+      if(matchMode == TRUE) DisplayFatalError(buf, 0, 0); else {
+       matchMode = FALSE; appData.matchGames = matchGame = 0;
+       DisplayNote(buf);
+      }
+    }
 }
 
 /* Assumes program was just initialized (initString sent).
@@ -9634,6 +9653,8 @@ LoadGameOneMove(readAhead)
       case BlackPromotionKnight:
       case WhitePromotionKing:
       case BlackPromotionKing:
+      case WhiteNonPromotion:
+      case BlackNonPromotion:
       case NormalMove:
       case WhiteKingSideCastle:
       case WhiteQueenSideCastle:
@@ -14002,7 +14023,7 @@ DisplayMove(moveNumber)
            sprintf(res, " %s", PGNResult(gameInfo.result));
        } else {
            sprintf(res, " {%s} %s",
-                   gameInfo.resultDetails, PGNResult(gameInfo.result));
+                   T_(gameInfo.resultDetails), PGNResult(gameInfo.result));
        }
     } else {
        res[0] = NULLCHAR;