Implement kludge to set options through Move Type-in
[xboard.git] / backend.c
index 12a82a5..c196662 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -12330,6 +12330,8 @@ SaveGamePGN (FILE *f)
 
     PrintPGNTags(f, &gameInfo);
 
+    if(appData.numberTag && matchMode) fprintf(f, "[Number \"%d\"]\n", nextGame+1); // [HGM] number tag
+
     if (backwardMostMove > 0 || startedFromSetupPosition) {
         char *fen = PositionToFEN(backwardMostMove, NULL);
         fprintf(f, "[FEN \"%s\"]\n[SetUp \"1\"]\n", fen);
@@ -15633,6 +15635,14 @@ TypeInDoneEvent (char *move)
          ToNrEvent(2*n-1);
          return;
        }
+       // undocumented kludge: allow command-line option to be typed in!
+       // (potentially fatal, and does not implement the effect of the option.)
+       // should only be used for options that are values on which future decisions will be made,
+       // and definitely not on options that would be used during initialization.
+       if(strstr(move, "!!! -") == move) {
+           ParseArgsFromString(move+4);
+           return;
+        }
 
       if (gameMode != EditGame && currentMove != forwardMostMove && 
        gameMode != Training) {