Fix PV walking with -fSAN
[xboard.git] / backend.c
index e0bb52f..cd344b6 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -5426,7 +5426,7 @@ char *
 PvToSAN(char *pv)
 {
        static char buf[10*MSG_SIZ];
-       int i, k=0, savedEnd=endPV;
+       int i, k=0, savedEnd=endPV, saveFMM = forwardMostMove;
        *buf = NULLCHAR;
        if(forwardMostMove < endPV) PushInner(forwardMostMove, endPV);
        ParsePV(pv, FALSE, 2); // this appends PV to game, suppressing any display of it
@@ -5436,7 +5436,7 @@ PvToSAN(char *pv)
            k += strlen(buf+k);
        }
        snprintf(buf+k, 10*MSG_SIZ-k, "%s", lastParseAttempt); // if we ran into stuff that could not be parsed, print it verbatim
-       if(forwardMostMove < savedEnd) PopInner(0);
+       if(forwardMostMove < savedEnd) { PopInner(0); forwardMostMove = saveFMM; } // PopInner would set fmm to endPV!
        endPV = savedEnd;
        return buf;
 }