Fix clearing of premove
[xboard.git] / backend.c
index 2553afb..d1f3b04 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -2616,6 +2616,13 @@ SeekGraphClick (ClickType click, int x, int y, int moving)
 {
     static int lastDown = 0, displayed = 0, lastSecond;
     if(y < 0) return FALSE;
+    if(!(appData.seekGraph && appData.icsActive && loggedOn &&
+       (gameMode == BeginningOfGame || gameMode == IcsIdle))) {
+       if(!seekGraphUp) return FALSE;
+       seekGraphUp = FALSE; // seek graph is up when it shouldn't be: take it down
+       DrawPosition(TRUE, NULL);
+       return TRUE;
+    }
     if(!seekGraphUp) { // initiate cration of seek graph by requesting seek-ad list
        if(click == Release || moving) return FALSE;
        nrOfSeekAds = 0;
@@ -3562,7 +3569,7 @@ read_from_ics (InputSourceRef isr, VOIDSTAR closure, char *data, int count, int
            if (looking_at(buf, &i, "% ") ||
                ((started == STARTED_MOVES || started == STARTED_MOVES_NOHIDE)
                 && looking_at(buf, &i, "}*"))) { char *bookHit = NULL; // [HGM] book
-               if(soughtPending) { // [HGM] seekgraph: on ICC sought-list has no termination line
+               if(soughtPending && nrOfSeekAds) { // [HGM] seekgraph: on ICC sought-list has no termination line
                    soughtPending = FALSE;
                    seekGraphUp = TRUE;
                    DrawSeekGraph();
@@ -4210,6 +4217,7 @@ ParseBoard12 (char *string)
        newGameMode =
          ((relation == RELATION_PLAYING_MYMOVE) == (to_play == 'W')) ?
            IcsPlayingWhite : IcsPlayingBlack;
+       soughtPending =FALSE; // [HGM] seekgraph: solve race condition
        break;
       case RELATION_EXAMINING:
        newGameMode = IcsExamining;
@@ -4509,7 +4517,10 @@ ParseBoard12 (char *string)
         r = boards[moveNum][CASTLING][5] = initialRights[5];
     }
     /* [HGM] e.p. rights. Assume that ICS sends file number here? */
-    boards[moveNum][EP_STATUS] = double_push == -1 ? EP_NONE : double_push + BOARD_LEFT;
+    boards[moveNum][EP_STATUS] = EP_NONE;
+    if(str[0] == 'P') boards[moveNum][EP_STATUS] = EP_PAWN_MOVE;
+    if(strchr(move_str, 'x')) boards[moveNum][EP_STATUS] = EP_CAPTURE;
+    if(double_push !=  -1) boards[moveNum][EP_STATUS] = double_push + BOARD_LEFT;
 
 
     if (ics_getting_history == H_GOT_REQ_HEADER ||
@@ -6826,11 +6837,7 @@ LeftClick (ClickType clickType, int xPix, int yPix)
     char promoChoice = NULLCHAR;
     ChessSquare piece;
 
-    if(appData.seekGraph && appData.icsActive && loggedOn &&
-       (gameMode == BeginningOfGame || gameMode == IcsIdle)) {
-       SeekGraphClick(clickType, xPix, yPix, 0);
-       return;
-    }
+    if(SeekGraphClick(clickType, xPix, yPix, 0)) return;
 
     if (clickType == Press) ErrorPopDown();
 
@@ -6879,6 +6886,11 @@ LeftClick (ClickType clickType, int xPix, int yPix)
               || x == BOARD_RGHT+1 && y >= gameInfo.holdingsSize) )
        return;
 
+    if(gotPremove && clickType == Press) { // user starts something after premove has been entered: abort premove as side effect
+       gotPremove = 0;
+       ClearPremoveHighlights();
+    }
+
     if(clickType == Press && fromX == x && fromY == y && promoDefaultAltered)
        fromX = fromY = -1; // second click on piece after altering default promo piece treated as first click