Fix pieceToCharTable of Falcon Chess
[xboard.git] / backend.c
index 315bd8e..d23ddfb 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -1201,6 +1201,11 @@ InitBackEnd1 ()
        DisplayFatalError(buf, 0, 2);
        return;
 
+      case VariantNormal:     /* definitely works! */
+       if(strcmp(appData.variant, "normal") && appData.chessProgram) { // [HGM] hope this is an engine-defined variant
+         safeStrCpy(engineVariant, appData.variant, MSG_SIZ);
+         return;
+       }
       case VariantXiangqi:    /* [HGM] repetition rules not implemented */
       case VariantFairy:      /* [HGM] TestLegality definitely off! */
       case VariantGothic:     /* [HGM] should work */
@@ -1213,7 +1218,6 @@ InitBackEnd1 ()
       case VariantFalcon:     /* [HGM] untested */
       case VariantCrazyhouse: /* holdings not shown, ([HGM] fixed that!)
                                 offboard interposition not understood */
-      case VariantNormal:     /* definitely works! */
       case VariantWildCastle: /* pieces not automatically shuffled */
       case VariantNoCastle:   /* pieces not automatically shuffled */
       case VariantFischeRandom: /* [HGM] works and shuffles pieces */
@@ -6103,7 +6107,7 @@ InitPosition (int redraw)
     case VariantFalcon:
       pieces = FalconArray;
       gameInfo.boardWidth = 10;
-      SetCharTable(pieceToChar, "PNBRQ.............FKpnbrq.............fk");
+      SetCharTable(pieceToChar, "PNBRQ............FKpnbrq............fk");
       break;
     case VariantXiangqi:
       pieces = XiangqiArray;
@@ -8873,7 +8877,6 @@ FakeBookMove: // [HGM] book: we jump here to simulate machine moves after book h
         s = 8 + strlen(buf), buf[s-9] = NULLCHAR, SetCharTable(pieceToChar, buf);
         ASSIGN(appData.pieceToCharTable, buf);
       }
-      if(startedFromSetupPosition) return;
       dummy = sscanf(message+s, "%dx%d+%d_%s", &w, &h, &hand, varName);
       if(dummy >= 3) {
         while(message[s] && message[s++] != ' ');
@@ -8883,8 +8886,10 @@ FakeBookMove: // [HGM] book: we jump here to simulate machine moves after book h
            if(dummy == 4) gameInfo.variant = StringToVariant(varName);     // parent variant
           InitPosition(1); // calls InitDrawingSizes to let new parameters take effect
           if(*buf) SetCharTable(pieceToChar, buf); // do again, for it was spoiled by InitPosition
+          startedFromSetupPosition = FALSE;
         }
       }
+      if(startedFromSetupPosition) return;
       ParseFEN(boards[0], &dummy, message+s, FALSE);
       DrawPosition(TRUE, boards[0]);
       startedFromSetupPosition = TRUE;
@@ -15520,6 +15525,7 @@ ForwardInner (int target)
 
     seekGraphUp = FALSE;
     MarkTargetSquares(1);
+    fromX = fromY = killX = killY = -1; // [HGM] abort any move entry in progress
 
     if (gameMode == PlayFromGameFile && !pausing)
       PauseEvent();
@@ -15638,6 +15644,7 @@ BackwardInner (int target)
     if (gameMode == EditPosition) return;
     seekGraphUp = FALSE;
     MarkTargetSquares(1);
+    fromX = fromY = killX = killY = -1; // [HGM] abort any move entry in progress
     if (currentMove <= backwardMostMove) {
        ClearHighlights();
        DrawPosition(full_redraw, boards[currentMove]);