Let -oneClickMove also work in EditGame mode
[xboard.git] / backend.c
index 8a63a43..d94da90 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -449,6 +449,7 @@ int adjudicateLossPlies = 6;
 char white_holding[64], black_holding[64];
 TimeMark lastNodeCountTime;
 long lastNodeCount=0;
+int shiftKey; // [HGM] set by mouse handler
 
 int have_sent_ICS_logon = 0;
 int sending_ICS_login    = 0;
@@ -5874,6 +5875,8 @@ OnlyMove(int *x, int *y, Boolean captures) {
       case IcsPlayingBlack:
        if(WhiteOnMove(currentMove)) return FALSE;
        break;
+      case EditGame:
+        break;
       default:
        return FALSE;
     }
@@ -6160,7 +6163,7 @@ FinishMove(moveType, fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
      the previous line in Analysis Mode */
   if ((gameMode == AnalyzeMode || gameMode == EditGame)
                                && currentMove < forwardMostMove) {
-    if(appData.variations) PushTail(currentMove, forwardMostMove); // [HGM] vari: save tail of game
+    if(appData.variations && shiftKey) PushTail(currentMove, forwardMostMove); // [HGM] vari: save tail of game
     else forwardMostMove = currentMove;
   }