Implement roaring of Lion
[xboard.git] / backend.c
index 001f970..fac9abd 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -5402,6 +5402,7 @@ ParseOneMove (char *move, int moveNum, ChessMove *moveType, int *fromX, int *fro
       case WhiteNonPromotion:
       case BlackNonPromotion:
       case NormalMove:
+      case FirstLeg:
       case WhiteCapturesEnPassant:
       case BlackCapturesEnPassant:
       case WhiteKingSideCastle:
@@ -6434,7 +6435,7 @@ HasPromotionChoice (int fromX, int fromY, int toX, int toY, char *promoChoice, i
     if(gameInfo.variant == VariantChu) {
         int p = piece >= BlackPawn ? BLACK_TO_WHITE piece : piece;
         promotionZoneSize = BOARD_HEIGHT/3;
-        highestPromotingPiece = (p >= WhiteLion || PieceToChar(piece + 22) == '.') ? WhitePawn : WhiteKing;
+        highestPromotingPiece = (p >= WhiteLion || PieceToChar(piece + 22) == '.') ? WhitePawn : WhiteLion;
     } else if(gameInfo.variant == VariantShogi) {
         promotionZoneSize = BOARD_HEIGHT/3;
         highestPromotingPiece = (int)WhiteAlfil;
@@ -7309,7 +7310,7 @@ LeftClick (ClickType clickType, int xPix, int yPix)
       if(gameMode == AnalyzeMode && (pausing || controlKey) && first.excludeMoves) { // use pause state to exclude moves
        doubleClick = TRUE; gatingPiece = boards[currentMove][y][x];
       }
-      fromX = x; fromY = y; toX = toY = -1;
+      fromX = x; fromY = y; toX = toY = killX = killY = -1;
       if(!appData.oneClick || !OnlyMove(&x, &y, FALSE) ||
         // even if only move, we treat as normal when this would trigger a promotion popup, to allow sweep selection
         appData.sweepSelect && CanPromote(boards[currentMove][fromY][fromX], fromY) && originalY != y) {
@@ -7337,7 +7338,7 @@ LeftClick (ClickType clickType, int xPix, int yPix)
     }
 
     /* fromX != -1 */
-    if (clickType == Press && gameMode != EditPosition && killX < 0) {
+    if (clickType == Press && gameMode != EditPosition) {
        ChessSquare fromP;
        ChessSquare toP;
        int frc;
@@ -7349,16 +7350,18 @@ LeftClick (ClickType clickType, int xPix, int yPix)
        fromP = boards[currentMove][fromY][fromX];
        toP = boards[currentMove][y][x];
        frc = gameInfo.variant == VariantFischeRandom || gameInfo.variant == VariantCapaRandom || gameInfo.variant == VariantSChess;
-       if ((WhitePawn <= fromP && fromP <= WhiteKing &&
+       if( (killX < 0 || x != fromX || y != fromY) && // [HGM] lion: do not interpret igui as deselect!
+          ((WhitePawn <= fromP && fromP <= WhiteKing &&
             WhitePawn <= toP && toP <= WhiteKing &&
             !(fromP == WhiteKing && toP == WhiteRook && frc) &&
             !(fromP == WhiteRook && toP == WhiteKing && frc)) ||
            (BlackPawn <= fromP && fromP <= BlackKing &&
             BlackPawn <= toP && toP <= BlackKing &&
             !(fromP == BlackRook && toP == BlackKing && frc) && // allow also RxK as FRC castling
-            !(fromP == BlackKing && toP == BlackRook && frc))) {
+            !(fromP == BlackKing && toP == BlackRook && frc)))) {
            /* Clicked again on same color piece -- changed his mind */
            second = (x == fromX && y == fromY);
+           killX = killY = -1;
            if(second && gameMode == AnalyzeMode && SubtractTimeMarks(&lastClickTime, &prevClickTime) < 200) {
                second = FALSE; // first double-click rather than scond click
                doubleClick = first.excludeMoves; // used by UserMoveEvent to recognize exclude moves
@@ -7495,7 +7498,7 @@ LeftClick (ClickType clickType, int xPix, int yPix)
            ClearHighlights();
        }
 #endif
-       if(!dragging || marker[y][x] == 5) { // [HGM] lion: this was the release of a to-click or drag on a cyan square
+       if(marker[y][x] == 5) { // [HGM] lion: this was the release of a to-click or drag on a cyan square
          dragging *= 2;            // flag button-less dragging if we are dragging
          MarkTargetSquares(1);
          if(x == killX && y == killY) killX = killY = -1; else {
@@ -8285,7 +8288,7 @@ HandleMachineMove (char *message, ChessProgramState *cps)
     char realname[MSG_SIZ];
     int fromX, fromY, toX, toY;
     ChessMove moveType;
-    char promoChar;
+    char promoChar, roar;
     char *p, *pv=buf1;
     int machineWhite, oldError;
     char *bookHit;
@@ -8601,10 +8604,12 @@ if(appData.debugMode) fprintf(debugFP, "nodes = %d, %lld\n", (int) programStats.
            cps->other->maybeThinking = TRUE;
        }
 
+       roar = (killX >= 0 && IS_LION(boards[forwardMostMove][toY][toX]));
+
        ShowMove(fromX, fromY, toX, toY); /*updates currentMove*/
 
         if (!pausing && appData.ringBellAfterMoves) {
-           RingBell();
+           if(!roar) RingBell();
        }
 
        /*
@@ -9495,6 +9500,7 @@ ParseGameHistory (char *game)
          case WhiteNonPromotion:
          case BlackNonPromotion:
          case NormalMove:
+         case FirstLeg:
          case WhiteCapturesEnPassant:
          case BlackCapturesEnPassant:
          case WhiteKingSideCastle:
@@ -10065,8 +10071,6 @@ MakeMove (int fromX, int fromY, int toX, int toY, int promoChar)
        strcat(parseList[forwardMostMove - 1], "#");
        break;
     }
-
-    killX = killY = -1; // [HGM] lion: used up
 }
 
 /* Updates currentMove if not pausing */
@@ -10086,6 +10090,8 @@ ShowMove (int fromX, int fromY, int toX, int toY)
        currentMove = forwardMostMove;
     }
 
+    killX = killY = -1; // [HGM] lion: used up
+
     if (instant) return;
 
     DisplayMove(currentMove - 1);
@@ -10895,7 +10901,7 @@ GameEnds (ChessMove result, char *resultDetails, int whosays)
              result, resultDetails ? resultDetails : "(null)", whosays);
     }
 
-    fromX = fromY = -1; // [HGM] abort any move the user is entering.
+    fromX = fromY = killX = killY = -1; // [HGM] abort any move the user is entering. // [HGM] lion
 
     if(pausing) PauseEvent(); // can happen when we abort a paused game (New Game or Quit)
 
@@ -11391,6 +11397,7 @@ Reset (int redraw, int init)
     ClearPremoveHighlights();
     gotPremove = FALSE;
     alarmSounded = FALSE;
+    killX = killY = -1; // [HGM] lion
 
     GameEnds(EndOfFile, NULL, GE_PLAYER);
     if(appData.serverMovesName != NULL) {
@@ -11571,6 +11578,7 @@ LoadGameOneMove (ChessMove readAhead)
       case WhiteNonPromotion:
       case BlackNonPromotion:
       case NormalMove:
+      case FirstLeg:
       case WhiteKingSideCastle:
       case WhiteQueenSideCastle:
       case BlackKingSideCastle:
@@ -11592,6 +11600,7 @@ LoadGameOneMove (ChessMove readAhead)
         toX = currentMoveString[2] - AAA;
         toY = currentMoveString[3] - ONE;
        promoChar = currentMoveString[4];
+       if(promoChar == ';') promoChar = NULLCHAR;
        break;
 
       case WhiteDrop:
@@ -11758,6 +11767,7 @@ LoadGameOneMove (ChessMove readAhead)
 
        thinkOutput[0] = NULLCHAR;
        MakeMove(fromX, fromY, toX, toY, promoChar);
+       killX = killY = -1; // [HGM] lion: used up
        currentMove = forwardMostMove;
        return TRUE;
     }
@@ -12255,6 +12265,7 @@ GameContainsPosition (FILE *f, ListGame *lg)
            case WhiteNonPromotion:
            case BlackNonPromotion:
            case NormalMove:
+           case FirstLeg:
            case WhiteKingSideCastle:
            case WhiteQueenSideCastle:
            case BlackKingSideCastle:
@@ -12319,6 +12330,7 @@ LoadGame (FILE *f, int gameNumber, char *title, int useList)
     if (gameMode != BeginningOfGame) {
       Reset(FALSE, TRUE);
     }
+    killX = killY = -1; // [HGM] lion: in case we did not Reset
 
     gameFileFP = f;
     if (lastLoadGameFP != NULL && lastLoadGameFP != f) {
@@ -12472,6 +12484,7 @@ LoadGame (FILE *f, int gameNumber, char *title, int useList)
            break;
 
          case NormalMove:
+         case FirstLeg:
            /* Only a NormalMove can be at the start of a game
             * without a position diagram. */
            if (lastLoadGameStart == EndOfFile ) {