Match handles with multiple titles for channel Chat Boxes
[xboard.git] / backend.c
index 387f87c..fd2aebb 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -190,7 +190,7 @@ void ParseGameHistory P((char *game));
 void ParseBoard12 P((char *string));
 void KeepAlive P((void));
 void StartClocks P((void));
-void SwitchClocks P((void));
+void SwitchClocks P((int nr));
 void StopClocks P((void));
 void ResetClocks P((void));
 char *PGNDate P((void));
@@ -242,6 +242,8 @@ int endPV = -1;
 static int exiting = 0; /* [HGM] moved to top */
 static int setboardSpoiledMachineBlack = 0 /*, errorExitFlag = 0*/;
 int startedFromPositionFile = FALSE; Board filePosition;       /* [HGM] loadPos */
+Board partnerBoard;     /* [HGM] bughouse: for peeking at partner game          */
+Boolean partnerUp;
 char endingGame = 0;    /* [HGM] crash: flag to prevent recursion of GameEnds() */
 int whiteNPS, blackNPS; /* [HGM] nps: for easily making clocks aware of NPS     */
 VariantClass currentlyInitializedVariant; /* [HGM] variantswitch */
@@ -2235,15 +2237,16 @@ int SeekGraphClick(ClickType click, int x, int y, int moving)
                DisplayMessage(second ? "!" : "", seekAdList[closest]);
                lastSecond = second; displayed = closest;
            }
-           sprintf(buf, "play %d\n", seekNrList[closest]);
            if(click == Press) {
                if(moving == 2) zList[closest] = 100; // right-click; push to back on press
                lastDown = closest;
                return TRUE;
            } // on press 'hit', only show info
            if(moving == 2) return TRUE; // ignore right up-clicks on dot
+           sprintf(buf, "play %d\n", seekNrList[closest]);
            SendToICS(ics_prefix);
-           SendToICS(buf); // should this be "sought all"?
+           SendToICS(buf);
+           return TRUE; // let incoming board of started game pop down the graph
        } else if(click == Release) { // release 'miss' is ignored
            zList[lastDown] = 100; // make future selection of the rejected ad more difficult
            if(moving == 2) { // right up-click
@@ -2727,7 +2730,9 @@ read_from_ics(isr, closure, data, count, error)
            if(started == STARTED_NONE && (looking_at(buf, &i, "* tells you:") || looking_at(buf, &i, "* says:") || 
                                           looking_at(buf, &i, "* whispers:") ||
                                           looking_at(buf, &i, "*(*):") && (sscanf(star_match[1], "%d", &channel),1) ||
-                                          looking_at(buf, &i, "*(*)(*):") && sscanf(star_match[2], "%d", &channel) == 1 )) {
+                                          looking_at(buf, &i, "*(*)(*):") && (sscanf(star_match[2], "%d", &channel),1) ||
+                                          looking_at(buf, &i, "*(*)(*)(*):") && (sscanf(star_match[3], "%d", &channel),1) ||
+                                          looking_at(buf, &i, "*(*)(*)(*)(*):") && sscanf(star_match[4], "%d", &channel) == 1 )) {
                int p;
                sscanf(star_match[0], "%[^(]", talker+1); // strip (C) or (U) off ICS handle
                chattingPartner = -1;
@@ -3318,10 +3323,10 @@ read_from_ics(isr, closure, data, count, error)
                    looking_at(buf, &i, "It is not your move")) {
                    /* Illegal move */
                    if (ics_user_moved && forwardMostMove > backwardMostMove) { // only backup if we already moved
-                       currentMove = --forwardMostMove;
+                       currentMove = forwardMostMove-1;
                        DisplayMove(currentMove - 1); /* before DMError */
                        DrawPosition(FALSE, boards[currentMove]);
-                       SwitchClocks();
+                       SwitchClocks(forwardMostMove-1); // [HGM] race
                        DisplayBothClocks();
                    }
                    DisplayMoveError(_("Illegal move (rejected by ICS)")); // [HGM] but always relay error msg
@@ -3766,6 +3771,26 @@ ParseBoard12(string)
        break;
     }
     
+    if((gameMode == IcsPlayingWhite || gameMode == IcsPlayingBlack)
+        && newGameMode == IcsObserving && appData.bgObserve) {
+      // [HGM] bughouse: don't act on alien boards while we play. Just parse the board and save it */
+      char buf[MSG_SIZ];
+      for (k = 0; k < ranks; k++) {
+        for (j = 0; j < files; j++)
+          board[k][j+gameInfo.holdingsWidth] = CharToPiece(board_chars[(ranks-1-k)*(files+1) + j]);
+        if(gameInfo.holdingsWidth > 1) {
+             board[k][0] = board[k][BOARD_WIDTH-1] = EmptySquare;
+             board[k][1] = board[k][BOARD_WIDTH-2] = (ChessSquare) 0;;
+        }
+      }
+      CopyBoard(partnerBoard, board);
+      if(partnerUp) DrawPosition(FALSE, partnerBoard);
+      sprintf(buf, "W: %d:%d B: %d:%d (%d-%d) %c", white_time/60000, (white_time%60000)/1000,
+                (black_time/60000), (black_time%60000)/1000, white_stren, black_stren, to_play);
+      DisplayMessage(buf, "");
+      return;
+    }
+
     /* Modify behavior for initial board display on move listing
        of wild games.
        */
@@ -5552,7 +5577,7 @@ OKToStartUserMove(x, y)
 }
 
 Boolean
-OnlyMove(int *x, int *y) {
+OnlyMove(int *x, int *y, Boolean captures) {
     DisambiguateClosure cl;
     if (appData.zippyPlay) return FALSE;
     switch(gameMode) {
@@ -5576,6 +5601,7 @@ OnlyMove(int *x, int *y) {
     cl.promoCharIn = NULLCHAR;
     Disambiguate(boards[currentMove], PosFlags(currentMove), &cl);
     if( cl.kind == NormalMove ||
+       cl.kind == AmbiguousMove && captures && cl.captures == 1 ||
        cl.kind == WhitePromotionQueen || cl.kind == BlackPromotionQueen ||
        cl.kind == WhitePromotionKnight || cl.kind == BlackPromotionKnight ||
        cl.kind == WhiteCapturesEnPassant || cl.kind == BlackCapturesEnPassant) {
@@ -5594,6 +5620,7 @@ OnlyMove(int *x, int *y) {
     cl.promoCharIn = NULLCHAR;
     Disambiguate(boards[currentMove], PosFlags(currentMove), &cl);
     if( cl.kind == NormalMove ||
+       cl.kind == AmbiguousMove && captures && cl.captures == 1 ||
        cl.kind == WhitePromotionQueen || cl.kind == BlackPromotionQueen ||
        cl.kind == WhitePromotionKnight || cl.kind == BlackPromotionKnight ||
        cl.kind == WhiteCapturesEnPassant || cl.kind == BlackCapturesEnPassant) {
@@ -6099,7 +6126,7 @@ void LeftClick(ClickType clickType, int xPix, int yPix)
     autoQueen = appData.alwaysPromoteToQueen;
 
     if (fromX == -1) {
-      if(!appData.oneClick || !OnlyMove(&x, &y)) {
+      if(!appData.oneClick || !OnlyMove(&x, &y, FALSE)) {
        if (clickType == Press) {
            /* First square */
            if (OKToStartUserMove(x, y)) {
@@ -6140,6 +6167,7 @@ void LeftClick(ClickType clickType, int xPix, int yPix)
             !(fromP == BlackKing && toP == BlackRook && frc))) {
            /* Clicked again on same color piece -- changed his mind */
            second = (x == fromX && y == fromY);
+          if(!second || !OnlyMove(&x, &y, TRUE)) {
            if (appData.highlightDragging) {
                SetHighlights(x, y, -1, -1);
            } else {
@@ -6152,6 +6180,7 @@ void LeftClick(ClickType clickType, int xPix, int yPix)
                DragPieceBegin(xPix, yPix);
            }
            return;
+          }
        }
        // ignore clicks on holdings
        if(x < BOARD_LEFT || x >= BOARD_RGHT) return;
@@ -6270,6 +6299,13 @@ int RightClick(ClickType action, int x, int y, int *fromX, int *fromY)
        return -2;
     }
 
+    if((gameMode == IcsPlayingWhite || gameMode == IcsPlayingBlack)
+        && !appData.zippyPlay && appData.bgObserve) { // [HGM] bughouse: show background game
+       if(action == Press)   { flipView = !flipView; DrawPosition(TRUE, partnerBoard); partnerUp = TRUE; } else
+       if(action == Release) { flipView = !flipView; DrawPosition(TRUE, boards[currentMove]); partnerUp = FALSE; }
+       return -2;
+    }
+
     xSqr = EventToSquare(x, BOARD_WIDTH);
     ySqr = EventToSquare(y, BOARD_HEIGHT);
     if (action == Release) UnLoadPV(); // [HGM] pv
@@ -7283,9 +7319,9 @@ if(appData.debugMode) fprintf(debugFP, "nodes = %d, %lld\n", (int) programStats.
            gameMode = EditGame;
            ModeHighlight();
        }
-       currentMove = --forwardMostMove;
+       currentMove = forwardMostMove-1;
        DisplayMove(currentMove-1); /* before DisplayMoveError */
-       SwitchClocks();
+       SwitchClocks(forwardMostMove-1); // [HGM] race
        DisplayBothClocks();
        sprintf(buf1, _("Illegal move \"%s\" (rejected by %s chess program)"),
                parseList[currentMove], cps->which);
@@ -8358,8 +8394,8 @@ MakeMove(fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
     }
     CopyBoard(boards[forwardMostMove+1], boards[forwardMostMove]);
     ApplyMove(fromX, fromY, toX, toY, promoChar, boards[forwardMostMove+1]);
-    forwardMostMove++; // [HGM] bare: moved to after ApplyMove, to make sure clock interrupt finds complete board
-    SwitchClocks(); // uses forwardMostMove, so must be done after incrementing it !
+    // forwardMostMove++; // [HGM] bare: moved to after ApplyMove, to make sure clock interrupt finds complete board
+    SwitchClocks(forwardMostMove+1); // [HGM] race: incrementing move nr inside
     timeRemaining[0][forwardMostMove] = whiteTimeRemaining;
     timeRemaining[1][forwardMostMove] = blackTimeRemaining;
     gameInfo.result = GameUnfinished;
@@ -14028,7 +14064,7 @@ DecrementClocks()
    from the color that is *not* on move now.
 */
 void
-SwitchClocks()
+SwitchClocks(int newMoveNr)
 {
     long lastTickLength;
     TimeMark now;
@@ -14038,7 +14074,7 @@ SwitchClocks()
 
     if (StopClockTimer() && appData.clockMode) {
        lastTickLength = SubtractTimeMarks(&now, &tickStartTM);
-       if (WhiteOnMove(forwardMostMove)) {
+       if (!WhiteOnMove(forwardMostMove)) {
            if(blackNPS >= 0) lastTickLength = 0;
            blackTimeRemaining -= lastTickLength;
            /* [HGM] PGNtime: save time for PGN file if engine did not give it */
@@ -14055,6 +14091,7 @@ SwitchClocks()
        }
        flagged = CheckFlags();
     }
+    forwardMostMove = newMoveNr; // [HGM] race: change stm when no timer interrupt scheduled
     CheckTimeControl();
 
     if (flagged || !appData.clockMode) return;