Declare some shared global variables in backend.h
[xboard.git] / backend.h
index ce09c98..2fc012f 100644 (file)
--- a/backend.h
+++ b/backend.h
@@ -97,6 +97,7 @@
 #include "lists.h"
 #include "frontend.h"
 
+extern char *wbOptions;
 extern int gotPremove;
 extern GameMode gameMode;
 extern int matchMode;
@@ -304,7 +305,7 @@ void InitSearch P((void));
 int GameContainsPosition P((FILE *f, ListGame *lg));
 void GLT_TagsToList P(( char * tags ));
 void GLT_ParseList P((void));
-void NamesToList P((char *name, char **engines, char **mnemonics));
+int NamesToList P((char *name, char **engines, char **mnemonics, char *group));
 int CreateTourney P((char *name));
 char *MakeName P((char *templ));
 void SwapEngines P((int n));
@@ -317,7 +318,7 @@ extern Boolean set_cont_sequence P((char *new_seq));
 extern int wrap P((char *dest, char *src, int count, int width, int *lp));
 int Explode P((Board board, int fromX, int fromY, int toX, int toY));
 
-typedef enum { CheckBox, ComboBox, TextBox, Button, Spin, ResetButton, SaveButton,
+typedef enum { CheckBox, ComboBox, TextBox, Button, Spin, ResetButton, SaveButton, ListBox,
                 FileName, PathName, Slider, Message, Fractional, Label, Break, EndMark } Control;
 
 /* Flags Option.min used for ComboBox: */
@@ -371,6 +372,7 @@ typedef struct _CPS {
     int sendName;    /* 0=don't use "name" command; 1=do */
     int sdKludge;    /* 0=use "sd DEPTH" command; 1=use "depth\nDEPTH" */
     int stKludge;    /* 0=use "st TIME" command; 1=use "level 1 TIME" */
+    int excludeMoves;/* 0=don't use "exclude" command; 1=do */
     char tidy[MSG_SIZ];
     int matchWins;
     char variants[MSG_SIZ];
@@ -436,6 +438,8 @@ extern ChessProgramStats programStats;
 extern int opponentKibitzes; // used by wengineo.c
 extern int errorExitStatus;
 extern char *recentEngines;
+extern char *comboLine;
+extern Boolean partnerUp, twoBoards;
 void SettingsPopUp P((ChessProgramState *cps)); // [HGM] really in front-end, but CPS not known in frontend.h
 int WaitForEngine P((ChessProgramState *cps, DelayedEventCallback x));
 void Load P((ChessProgramState *cps, int n));