Allow engine to define its own variant names
[xboard.git] / backend.h
index 201d5b4..c82c989 100644 (file)
--- a/backend.h
+++ b/backend.h
@@ -241,6 +241,7 @@ int PromoScroll P((int x, int y));
 void EditBookEvent P((void));
 Boolean DisplayBook P((int moveNr));
 void SaveToBook P((char *text));
+void HoverEvent P((int hiX, int hiY, int x, int y));
 int PackGame P((Board board));
 Boolean ParseFEN P((Board board, int *blackPlaysFirst, char *fen));
 void ApplyMove P((int fromX, int fromY, int toX, int toY, int promoChar, Board board));
@@ -399,6 +400,7 @@ typedef struct XB_CPS {
     char *egtFormats; /* [HGM] EGT: supported tablebase formats             */
     int bookSuspend;  /* [HGM] book: go was deferred because of book hit    */
     int pause;        /* [HGM] pause: 1=supports it, 2=actually paused      */
+    int highlight;    /* [HGM] engine wants to get lift and put commands    */
     int nrOptions;    /* [HGM] options: remembered option="..." features    */
 #define MAX_OPTIONS 200
     Option option[MAX_OPTIONS];
@@ -438,6 +440,8 @@ extern int errorExitStatus;
 extern char *recentEngines;
 extern char *comboLine;
 extern Boolean partnerUp, twoBoards;
+extern char engineVariant[];
+char *EngineDefinedVariant P((ChessProgramState *cps, int n));
 void SettingsPopUp P((ChessProgramState *cps)); // [HGM] really in front-end, but CPS not known in frontend.h
 int WaitForEngine P((ChessProgramState *cps, DelayedEventCallback x));
 void Load P((ChessProgramState *cps, int n));