replace hard coded paths with path from configure script
[xboard.git] / common.h
index 4f78597..cf16a68 100644 (file)
--- a/common.h
+++ b/common.h
@@ -154,7 +154,7 @@ int pclose(FILE *);
 #define FIRST_HOST             "localhost"
 #define SECOND_HOST            "localhost"
 #define TELNET_PROGRAM          "telnet"
-#define DEF_BITMAP_DIR          "/usr/share/games/xboard/bitmaps.xchess" /* AP: shouldn't be hardcoded directory, but better than nothing at the moment */
+#define DEF_BITMAP_DIR          BITMAPDIR
 #define MATCH_MODE             "False"
 #define INIT_STRING            "new\nrandom\n"
 #define WHITE_STRING           "white\ngo\n"
@@ -263,7 +263,7 @@ typedef enum {
     WhiteDrop, BlackDrop, 
     NormalMove, AmbiguousMove, IllegalMove, ImpossibleMove,
     WhiteWins, BlackWins, GameIsDrawn, GameUnfinished,
-    GNUChessGame, XBoardGame, MoveNumberOne, 
+    GNUChessGame, XBoardGame, MoveNumberOne, Open, Close, Nothing,
     Comment, PositionDiagram, ElapsedTime, PGNTag, NAG
   } ChessMove;
 
@@ -319,6 +319,7 @@ typedef enum {
     VariantGreat,
     VariantTwilight,
     VariantMakruk,
+    VariantSChess,
     VariantUnknown       /* Catchall for other unknown variants */
 } VariantClass;
 
@@ -362,6 +363,7 @@ typedef enum {
   "great",\
   "twilight",\
   "makruk",\
+  "seirawan",\
   "unknown" \
 }
 
@@ -523,6 +525,7 @@ typedef struct {
     int secondProtocolVersion;
     Boolean showButtonBar;
     Boolean icsEngineAnalyze; 
+    Boolean variations;         /* [HGM] enable variation-tree walking */
 
     /* [AS] New properties (down to the "ZIPPY" part) */
     Boolean firstScoreIsAbsolute;  /* If true, engine score is always from white side */