Updating to version 1.3, release made by Mike Vanier (mvanier@bbb.caltech.edu).
[gnushogi.git] / doc / gnushogi_7.html
diff --git a/doc/gnushogi_7.html b/doc/gnushogi_7.html
new file mode 100644 (file)
index 0000000..fa7a28e
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,94 @@
+<HTML>
+<HEAD>
+<!-- Created by texi2html 1.57 from gnushogi.texinfo on June 29,  1999 -->
+
+<TITLE>GNU Shogi manual - Promotion of pieces</TITLE>
+</HEAD>
+<BODY >
+ [<A HREF="gnushogi_toc.html">Contents</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_6.html">Back</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_6.html">Prev</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_4.html">Up</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_8.html">Next</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_8.html">Forward</A>] &#160;<BR><HR><BR>
+
+
+<H3><A NAME="SEC10">Promotion of pieces</A></H3>
+<P>
+<A NAME="IDX7"></A>
+
+
+<P>
+In sharp contrast to international chess, where only pawns can promote
+to higher-ranked pieces, most of the pieces in shogi can promote.  The
+promoted ranks are discussed in the section on piece moves (see section <A HREF="gnushogi_5.html#SEC8">The moves of the pieces</A>) but are repeated here for reference:
+
+
+<DL COMPACT>
+
+<DT>Pawn
+<DD>
+promotes to gold general (called a `tokin' in this case only).
+
+<DT>Lance
+<DD>
+promotes to gold general.
+
+<DT>Knight
+<DD>
+promotes to gold general.
+
+<DT>Silver general
+<DD>
+promotes to gold general.
+
+<DT>Gold general
+<DD>
+does not promote.
+
+<DT>Bishop
+<DD>
+promotes to "dragon horse" or just "horse" for short.  The horse can
+move as a bishop or can move one square in any orthogonal direction.
+
+<DT>Rook
+<DD>
+promotes to "dragon king" or just "dragon" for short.  The dragon
+can move as a rook or can move one square in any diagonal direction.
+
+<DT>King
+<DD>
+does not promote.
+
+</DL>
+
+<P>
+The three ranks furthest away from each player constitute his/her
+"promotion zone".  A player may, but is not required to, promote a
+piece after making a move in which the piece begins and/or ends in the
+promotion zone.  Thus you can promote a piece when moving the piece into
+the promotion zone, out of the promotion zone, or entirely within the
+promotion zone.  Promotion is mandatory in these cases:
+
+
+
+<OL>
+
+<LI>You must promote a pawn or a lance after moving it to the last rank.
+
+<LI>You must promote a knight after moving it to either of the last
+
+two ranks.
+
+</OL>
+
+<P>
+These forced promotions ensure that a piece cannot be moved to a square
+from which it would have no further move.
+
+
+<P>
+Pieces "dropped" onto the board (see section <A HREF="gnushogi_8.html#SEC11">Drops</A>) always drop in the
+unpromoted state, even if they drop into the promotion zone.
+
+
+<P></P><HR>
+ [<A HREF="gnushogi_toc.html">Contents</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_6.html">Back</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_6.html">Prev</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_4.html">Up</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_8.html">Next</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_8.html">Forward</A>] &#160;
+
+</BODY>
+</HTML>