Keep list of excluded moves in Engine Output header
[xboard.git] / engineoutput.c
index 83c7141..2b82948 100644 (file)
 # define  _(s) gettext (s)
 # define N_(s) gettext_noop (s)
 #else
-# define  _(s) (s)
+# ifdef WIN32
+#  define  _(s) T_(s)
+#  undef  ngettext
+#  define  ngettext(s,p,n) T_(p)
+# else
+#  define  _(s) (s)
+# endif
 # define N_(s)  s
 #endif
 
@@ -89,7 +95,8 @@ static int scores[MAX_VAR], textEnd[MAX_VAR], curDepth[2], nrVariations[2];
 
 extern int initialRulePlies;
 
-void MakeEngineOutputTitle()
+void
+MakeEngineOutputTitle ()
 {
        static char buf[MSG_SIZ];
        static char oldTitle[MSG_SIZ];
@@ -106,7 +113,7 @@ void MakeEngineOutputTitle()
        count = currentMove - count;
        if(!rule) rule = 100;
        if(count >= rule - 40 && (!appData.icsActive || gameMode == IcsObserving)) {
-               snprintf(buf, MSG_SIZ, _("%s (%d reversible plies)"), title, count);
+               snprintf(buf, MSG_SIZ, ngettext("%s (%d reversible ply)", "%s (%d reversible plies)", count), title, count);
                safeStrCpy(title, buf, MSG_SIZ);
        }
        if(!strcmp(oldTitle, title)) return;
@@ -115,7 +122,8 @@ void MakeEngineOutputTitle()
 }
 
 // back end, due to front-end wrapper for SetWindowText, and new SetIcon arguments
-void SetEngineState( int which, int state, char * state_data )
+void
+SetEngineState (int which, int state, char * state_data)
 {
     int x_which = 1 - which;
 
@@ -147,7 +155,8 @@ void SetEngineState( int which, int state, char * state_data )
 }
 
 // back end, now the front-end wrapper ClearMemo is used, and ed no longer contains handles.
-void SetProgramStats( FrontEndProgramStats * stats ) // now directly called by back-end
+void
+SetProgramStats (FrontEndProgramStats * stats) // now directly called by back-end
 {
     EngineOutputData ed;
     int clearMemo = FALSE;
@@ -211,10 +220,13 @@ void SetProgramStats( FrontEndProgramStats * stats ) // now directly called by b
     if( clearMemo ) {
         DoClearMemo(which); nrVariations[which] = 0;
         header[0] = NULLCHAR;
-        if(gameMode == AnalyzeMode && (multi = MultiPV(&first)) >= 0) {
+        if(gameMode == AnalyzeMode) {
+          if((multi = MultiPV(&first)) >= 0) {
             snprintf(header, MSG_SIZ, "\t%s viewpoint\t\tfewer / Multi-PV setting = %d / more\n",
                                        appData.whitePOV || appData.scoreWhite ? "white" : "mover", first.option[multi].value);
-            InsertIntoMemo( which, header, 0);
+         }
+          snprintf(header+strlen(header), MSG_SIZ-strlen(header), exclusionHeader);
+          InsertIntoMemo( which, header, 0);
         } else
         if(appData.ponderNextMove && lastLine[which][0]) {
             InsertIntoMemo( which, lastLine[which], 0 );
@@ -234,7 +246,8 @@ void SetProgramStats( FrontEndProgramStats * stats ) // now directly called by b
 #define ENGINE_COLOR_UNKNOWN    ' '
 
 // pure back end
-static char GetEngineColor( int which )
+static char
+GetEngineColor (int which)
 {
     char result = ENGINE_COLOR_UNKNOWN;
 
@@ -267,7 +280,8 @@ static char GetEngineColor( int which )
 }
 
 // pure back end
-static char GetActiveEngineColor()
+static char
+GetActiveEngineColor ()
 {
     char result = ENGINE_COLOR_UNKNOWN;
 
@@ -279,7 +293,8 @@ static char GetActiveEngineColor()
 }
 
 // pure back end
-static int IsEnginePondering( int which )
+static int
+IsEnginePondering (int which)
 {
     int result = FALSE;
 
@@ -304,7 +319,8 @@ static int IsEnginePondering( int which )
 }
 
 // back end
-static void SetDisplayMode( int mode )
+static void
+SetDisplayMode (int mode)
 {
     if( windowMode != mode ) {
         windowMode = mode;
@@ -314,7 +330,8 @@ static void SetDisplayMode( int mode )
 }
 
 // pure back end
-static void VerifyDisplayMode()
+static void
+VerifyDisplayMode ()
 {
     int mode;
 
@@ -344,7 +361,8 @@ static void VerifyDisplayMode()
 }
 
 // back end. Determine what icon to set in the color-icon field, and print it
-void SetEngineColorIcon( int which )
+void
+SetEngineColorIcon (int which)
 {
     char color = GetEngineColor(which);
     int nicon = 0;
@@ -363,7 +381,8 @@ void SetEngineColorIcon( int which )
 
 // [HGM] multivar: sort Thinking Output within one depth on score
 
-static int InsertionPoint( int len, EngineOutputData * ed )
+static int
+InsertionPoint (int len, EngineOutputData *ed)
 {
        int i, offs = 0, newScore = ed->score, n = ed->which;
 
@@ -395,7 +414,8 @@ static int InsertionPoint( int len, EngineOutputData * ed )
 
 
 // pure back end, now SetWindowText is called via wrapper DoSetWindowText
-static void UpdateControls( EngineOutputData * ed )
+static void
+UpdateControls (EngineOutputData *ed)
 {
 //    int isPondering = FALSE;
 
@@ -536,7 +556,8 @@ static void UpdateControls( EngineOutputData * ed )
 }
 
 // [HGM] kibitz: write kibitz line; split window for it if necessary
-void OutputKibitz(int window, char *text)
+void
+OutputKibitz (int window, char *text)
 {
        static int currentLineEnd[2];
        int where = 0;