Fix castling rights on using -lgf
[xboard.git] / gtk / xboard.c
index 1b3d58f..d6f47d7 100644 (file)
@@ -1152,6 +1152,9 @@ main (int argc, char **argv)
       BoardToTop();
     }
 
+    gameInfo.boardWidth = 0; // [HGM] pieces: kludge to ensure InitPosition() calls InitDrawingSizes()
+    InitPosition(TRUE);
+
     InitBackEnd2();
 
     if (errorExitStatus == -1) {
@@ -1172,8 +1175,6 @@ main (int argc, char **argv)
        }
     }
 
-    gameInfo.boardWidth = 0; // [HGM] pieces: kludge to ensure InitPosition() calls InitDrawingSizes()
-    InitPosition(TRUE);
     UpdateLogos(TRUE);
 //    XtSetKeyboardFocus(shellWidget, formWidget);
 #ifdef TODO_GTK
@@ -1554,11 +1555,13 @@ ReSize (WindowPlacement *wp)
        int sqx, sqy, w, h, hc, lg = lineGap;
        gtk_widget_get_allocation(optList[W_WHITE].handle, &a);
        hc = a.height; // clock height can depend on single / double line clock text!
-       wp->height = BOARD_HEIGHT * (squareSize + lineGap) + lineGap + marginH + hc;
+        if(clockKludge && hc != clockKludge) wp->height += hc - clockKludge, clockKludge = 0;
+       wpMain.height = BOARD_HEIGHT * (squareSize + lineGap) + lineGap + marginH + hc;
        if(wp->width == wpMain.width && wp->height == wpMain.height) return; // not sized
        sqx = (wp->width  - lg - marginW) / BOARD_WIDTH - lg;
        sqy = (wp->height - lg - marginH - hc) / BOARD_HEIGHT - lg;
        if(sqy < sqx) sqx = sqy;
+        if(sqx < 20) return;
        if(appData.overrideLineGap < 0) { // do second iteration with adjusted lineGap
            lg = lineGap = sqx < 37 ? 1 : sqx < 59 ? 2 : sqx < 116 ? 3 : 4;
            sqx = (wp->width  - lg - marginW) / BOARD_WIDTH - lg;
@@ -1566,7 +1569,6 @@ ReSize (WindowPlacement *wp)
            if(sqy < sqx) sqx = sqy;
        }
        if(sqx != squareSize) {
-//printf("new sq size %d (%dx%d)\n", sqx, wp->width, wp->height);
            squareSize = sqx; // adopt new square size
            CreatePNGPieces(); // make newly scaled pieces
            InitDrawingSizes(0, 0); // creates grid etc.