Add logo
[hachu.git] / hachu.c
diff --git a/hachu.c b/hachu.c
index 503d061..52355e8 100644 (file)
--- a/hachu.c
+++ b/hachu.c
@@ -10,7 +10,7 @@
 // promotions by pieces with Lion power stepping in & out the zone in same turn\r
 // promotion on capture\r
 \r
-#define VERSION "0.19"\r
+#define VERSION "0.20"\r
 \r
 //define PATH level==0 || path[0] == 0x590cb &&  (level==1 || path[1] == 0x4c0c9 && (level == 2 || path[2] == 0x8598ca && (level == 3 /*|| path[3] == 0x3e865 && (level == 4 || path[4] == 0x4b865 && (level == 5))*/)))\r
 #define PATH 0\r
@@ -153,7 +153,7 @@ typedef struct {
 } PieceDesc;\r
 \r
 typedef struct {\r
-  int from, to, piece, victim, new, booty, epSquare, epVictim[8], ep2Square, revMoveCount;\r
+  int from, to, piece, victim, new, booty, epSquare, epVictim[9], ep2Square, revMoveCount;\r
   int savKeyL, savKeyH, gain, loss, filling, saveDelta;\r
   char fireMask;\r
 } UndoInfo;\r
@@ -1057,8 +1057,8 @@ NewNonCapture (int x, int y, int promoFlags)
 {\r
   if(board[y] != EMPTY) return 1; // edge, capture or own piece\r
 //if(flag) printf("# add %c%d%c%d, pf=%d\n", x%BW+'a',x/BW,y%BW+'a',y/BW, promoFlags);\r
-  if( (promoBoard[x] | promoBoard[y]) & promoFlags &&\r
-      (!entryProm || promoBoard[y] & ~promoBoard[x] & CAN_PROMOTE )){ // piece can promote with this move\r
+  if( (entryProm ? promoBoard[y] & ~promoBoard[x] & CAN_PROMOTE\r
+                 : promoBoard[y] |  promoBoard[x]       ) & promoFlags ){ // piece can promote with this move\r
     moveStack[msp++] = moveStack[nonCapts];           // create space for promotion\r
     moveStack[nonCapts++] = x<<SQLEN | y | PROMOTE;   // push promotion\r
     if((promoFlags & promoBoard[y] & (CANT_DEFER | DONT_DEFER | LAST_RANK)) == 0) { // deferral could be a better alternative\r
@@ -2336,6 +2336,7 @@ Convert (char *fen)
     if(!*fen) break;\r
     fen++;\r
   }\r
+  *p = '\0';\r
   printf("# converted FEN '%s'\n", fenArray);\r
   return fenArray;\r
 }\r