Adapt rank counting to new XBoard standard
[hachu.git] / hachu.c
diff --git a/hachu.c b/hachu.c
index e47cf82..778182b 100644 (file)
--- a/hachu.c
+++ b/hachu.c
@@ -10,7 +10,7 @@
 // promotions by pieces with Lion power stepping in & out the zone in same turn\r
 // promotion on capture\r
 \r
-#define VERSION "0.16 k+ky"\r
+#define VERSION "0.17"\r
 \r
 //define PATH level==0 /*|| path[0] == 0x3490a &&  (level==1 || path[1] == 0x285b3 && (level == 2 || path[2] == 0x8710f && (level == 3 /*|| path[3] == 0x3e865 && (level == 4 || path[4] == 0x4b865 && (level == 5)))))*/\r
 #define PATH 0\r
@@ -71,7 +71,7 @@
 #define BSIZE BWMAX*BHMAX\r
 #define ZONE  zone\r
 \r
-#define ONE (currentVariant == V_SHO || currentVariant == V_CHESS || currentVariant == V_SHATRANJ || currentVariant == V_MAKRUK || currentVariant == V_LION)\r
+#define ONE 1 /* currently no variants with 10-deep board */\r
 \r
 #define BLACK      0\r
 #define WHITE      1\r
@@ -424,7 +424,7 @@ char shoArray[] = "LNSGKGSNL/.B..:DE..R./PPPPPPPPP/........./........./.........
 char chessArray[] = "RNB:FKKBNR/PPPPPPPP/......../......../......../......../pppppppp/rnb:fkkbnr";\r
 char lionArray[]  = "R:LNB:FKKBNR/PPPPPPPP/......../......../......../......../pppppppp/r:lnb:fkkbnr";\r
 char shatArray[]= "RNBK:FKBNR/PPPPPPPP/......../......../......../......../pppppppp/rnbk:fkbnr";\r
-char thaiArray[]= "RNSK:SMSNR/......../PPPPPPPP/......../......../pppppppp/......../rnsk:smsnr";\r
+char thaiArray[]= "RNSK:SMSNR/......../PPPPPPPP/......../......../pppppppp/......../rns:smksnr";\r
 \r
 typedef struct {\r
   int boardWidth, boardFiles, boardRanks, zoneDepth, varNr; // board sizes\r