updated manual
[xboard.git] / manual / html_node / Action-Menu.html
index e1082d2..8957677 100644 (file)
@@ -3,11 +3,11 @@
 <title>Action Menu - XBoard</title>
 <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html">
 <meta name="description" content="XBoard">
-<meta name="generator" content="makeinfo 4.12">
+<meta name="generator" content="makeinfo 4.13">
 <link title="Top" rel="start" href="index.html#Top">
 <link rel="up" href="Menus.html#Menus" title="Menus">
 <link rel="prev" href="Mode-Menu.html#Mode-Menu" title="Mode Menu">
-<link rel="next" href="Step-Menu.html#Step-Menu" title="Step Menu">
+<link rel="next" href="Engine-Menu.html#Engine-Menu" title="Engine Menu">
 <link href="http://www.gnu.org/software/texinfo/" rel="generator-home" title="Texinfo Homepage">
 <meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
 <style type="text/css"><!--
 </head>
 <body>
 <div class="node">
-<p>
 <a name="Action-Menu"></a>
-Next:&nbsp;<a rel="next" accesskey="n" href="Step-Menu.html#Step-Menu">Step Menu</a>,
+<p>
+Next:&nbsp;<a rel="next" accesskey="n" href="Engine-Menu.html#Engine-Menu">Engine Menu</a>,
 Previous:&nbsp;<a rel="previous" accesskey="p" href="Mode-Menu.html#Mode-Menu">Mode Menu</a>,
 Up:&nbsp;<a rel="up" accesskey="u" href="Menus.html#Menus">Menus</a>
 <hr>
 </div>
 
-<h3 class="section">2.3 Action Menu</h3>
+<h3 class="section">3.5 Action Menu</h3>
 
-<p><a name="index-Menu_002c-Action-44"></a><a name="index-Action_002c-Menu-45"></a>
+<p><a name="index-Menu_002c-Action-69"></a><a name="index-Action_002c-Menu-70"></a>
      <dl>
-<dt>Accept<dd><a name="index-Accept_002c-Menu-Item-46"></a>Accepts a pending match offer. If there is more than one offer
+<dt>Accept<dd><a name="index-Accept_002c-Menu-Item-71"></a>Accepts a pending match offer. 
+The <kbd>F3</kbd> key is a keyboard equivalent. 
+If there is more than one offer
 pending, you will have to type in a more specific command
 instead of using this menu choice. 
-<br><dt>Decline<dd><a name="index-Decline_002c-Menu-Item-47"></a>Declines a pending offer (match, draw, adjourn, etc.). If there
+<br><dt>Decline<dd><a name="index-Decline_002c-Menu-Item-72"></a>Declines a pending offer (match, draw, adjourn, etc.). 
+The <kbd>F4</kbd> key is a keyboard equivalent. If there
 is more than one offer pending, you will have to type in a more
 specific command instead of using this menu choice. 
-<br><dt>Call Flag<dd><a name="index-Call-Flag_002c-Menu-Item-48"></a>Calls your opponent's flag, claiming a win on time, or claiming
-a draw if you are both out of time. You can also call your
-opponent's flag by clicking on his clock or by pressing the
-keyboard <kbd>t</kbd> key. 
-<br><dt>Draw<dd><a name="index-Draw_002c-Menu-Item-49"></a>Offers a draw to your opponent, accepts a pending draw offer
+<br><dt>Call Flag<dd><a name="index-Call-Flag_002c-Menu-Item-73"></a>Calls your opponent's flag, claiming a win on time, or claiming
+a draw if you are both out of time. 
+The <kbd>F5</kbd> key is a keyboard equivalent. 
+You can also call your
+opponent's flag by clicking on his clock. 
+<br><dt>Draw<dd><a name="index-Draw_002c-Menu-Item-74"></a>Offers a draw to your opponent, accepts a pending draw offer
 from your opponent, or claims a draw by repetition or the 50-move
-rule, as appropriate. The <kbd>d</kbd> key is a keyboard equivalent. 
-<br><dt>Adjourn<dd><a name="index-Adjourn_002c-Menu-Item-50"></a>Asks your opponent to agree to adjourning the current game, or
+rule, as appropriate. The <kbd>F6</kbd> key is a keyboard equivalent. 
+<br><dt>Adjourn<dd><a name="index-Adjourn_002c-Menu-Item-75"></a>Asks your opponent to agree to adjourning the current game, or
 agrees to a pending adjournment offer from your opponent. 
-<br><dt>Abort<dd><a name="index-Abort_002c-Menu-Item-51"></a>Asks your opponent to agree to aborting the current game, or
-agrees to a pending abort offer from your opponent. An aborted
+The <kbd>F7</kbd> key is a keyboard equivalent. 
+<br><dt>Abort<dd><a name="index-Abort_002c-Menu-Item-76"></a>Asks your opponent to agree to aborting the current game, or
+agrees to a pending abort offer from your opponent. 
+The <kbd>F8</kbd> key is a keyboard equivalent. An aborted
 game ends immediately without affecting either player's rating. 
-<br><dt>Resign<dd><a name="index-Resign_002c-Menu-Item-52"></a>Resigns the game to your opponent. The shifted <kbd>R</kbd> key is a
+<br><dt>Resign<dd><a name="index-Resign_002c-Menu-Item-77"></a>Resigns the game to your opponent. The <kbd>F9</kbd> key is a
 keyboard equivalent. 
-<br><dt>Stop Observing<dd><a name="index-Stop-Observing_002c-Menu-Item-53"></a>Ends your participation in observing a game, by issuing the ICS
+<br><dt>Stop Observing<dd><a name="index-Stop-Observing_002c-Menu-Item-78"></a>Ends your participation in observing a game, by issuing the ICS
 observe command with no arguments. ICS mode only. 
-<br><dt>Stop Examining<dd><a name="index-Stop-Examining_002c-Menu-Item-54"></a>Ends your participation in examining a game, by issuing the ICS
+The <kbd>F10</kbd> key is a keyboard equivalent. 
+<br><dt>Stop Examining<dd><a name="index-Stop-Examining_002c-Menu-Item-79"></a>Ends your participation in examining a game, by issuing the ICS
 unexamine command. ICS mode only. 
+The <kbd>F11</kbd> key is a keyboard equivalent. 
+<br><dt>Upload to Examine<dd><a name="index-Upload-to-Examine_002c-Menu-Item-80"></a>Create an examined game of the proper variant on the ICS,
+and send the game there that is currenty loaded in XBoard
+(e.g. through pasting or loading from file). 
+You must be connected to an ICS for this to work. 
+<br><dt>Adjudicate to White<dt>Adjudicate to Black<dt>Adjudicate Draw<dd><a name="index-Adjudicate-to-White_002c-Menu-Item-81"></a><a name="index-Adjudicate-to-Black_002c-Menu-Item-82"></a><a name="index-Adjudicate-Draw_002c-Menu-Item-83"></a>Terminate an ongoing game in Two-Machines mode (including match mode),
+with as result a win for white, for black, or a draw, respectively. 
+The PGN file of the game will accompany the result string
+by the comment "user adjudication". 
 </dl>
 
    </body></html>