updated documentation
[xboard.git] / manual / html_node / Adjudication-Options.html
index e6c4fea..5df8cf6 100644 (file)
@@ -34,43 +34,44 @@ Up:&nbsp;<a rel="up" accesskey="u" href="Options.html#Options">Options</a>
 
 <h3 class="section">3.6 Adjudication Options</h3>
 
-<p><a name="index-Options_002c-adjudication-343"></a>
+<p><a name="index-Options_002c-adjudication-344"></a>
      <dl>
-<dt>-adjudicateLossThreshold n<dd><a name="index-adjudicateLossThreshold_002c-option-344"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a loss
-if both engines agree for a duration of 6 consecutive ply that the score
-is below the given score threshold for that engine. Make sure the score
-is interpreted properly by XBoard,
-using <code>-firstScoreAbs</code> and <code>-secondScoreAbs</code> if needed. 
-Default: 0 (no adjudiction)
-<br><dt>-adjudicateDrawMoves n<dd><a name="index-adjudicateDrawMoves_002c-option-345"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a draw
-if after the given number of moves it was not yet decided. Defaut: 0 (no adjudication)
-<br><dt>-checkMates true/false<dd><a name="index-checkMates_002c-option-346"></a>If this option is set, XBoard detects all checkmates and stalemates,
-and ends the game as soon as they occur. 
-Legality-testing must be switched on for this option to work. 
-Default: true
-<br><dt>-testClaims true/false<dd><a name="index-testClaims_002c-option-347"></a>If this option is set, XBoard verifies all result claims made by engines,
-and those who send false claims will forfeit the game because of it. 
-Legality-testing must be switched on for this option to work. Default: true
-<br><dt>-materialDraws true/false<dd><a name="index-materialDraws_002c-option-348"></a>If this option is set, XBoard adjudicates games as draws when there is
-no sufficient material left to inflict a checkmate. 
-This applies to KBKB with like bishops (any number, actually), and to KBK, KNK and KK. 
-Legality-testing must be switched on for this option to work. Default: true
-<br><dt>-trivialDraws true/false<dd><a name="index-trivialDraws_002c-option-349"></a>If this option is set, XBoard adjudicates games as draws that cannot be
-usually won without opponent cooperation. This applies to KBKB with unlike bishops,
-and to KBKN, KNKN, KNNK, KRKR and KQKQ. The draw is called after 6 ply into these end-games,
-to allow quick mates that can occur in some exceptional positions to be found by the engines. 
-KQKQ does not really belong in this category, and might be taken out in the future. 
-(When bitbase-based adjudications are implemented.) 
-Legality-testing must be on for this option to work. Default: false
-<br><dt>-ruleMoves n<dd><a name="index-ruleMoves_002c-option-350"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a draw after the given
-number of consecutive reversible moves. Engine draw claims are always accepted after 50 moves,
-irrespective of the given value of n. 
-<br><dt>-repeatsToDraw n<dd>If the given value is non-zero, xboard adjudicates the game as a draw if a position
-is repeated the given number of times. Engines draw claims are always accepted after 3 repeats,
-(on the 3rd occurrence, actually), irrespective of the value of n. 
-Beware that positions that have different castling or en-passant rights do not count
-as repeats, XBoard is fully e.p. and castling aware! 
+<dt>-adjudicateLossThreshold n<dd><a name="index-adjudicateLossThreshold_002c-option-345"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a loss \r
+if both engines agree for a duration of 6 consecutive ply that the score \r
+is below the given score threshold for that engine. Make sure the score \r
+is interpreted properly by XBoard, \r
+using <code>-firstScoreAbs</code> and <code>-secondScoreAbs</code> if needed. \r
+Default: 0 (no adjudiction)\r
+<br><dt>-adjudicateDrawMoves n<dd><a name="index-adjudicateDrawMoves_002c-option-346"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a draw \r
+if after the given number of moves it was not yet decided. Defaut: 0 (no adjudication)\r
+<br><dt>-checkMates true/false<dd><a name="index-checkMates_002c-option-347"></a>If this option is set, XBoard detects all checkmates and stalemates, \r
+and ends the game as soon as they occur. \r
+Legality-testing must be switched on for this option to work.\r
+Default: true\r
+<br><dt>-testClaims true/false<dd><a name="index-testClaims_002c-option-348"></a>If this option is set, XBoard verifies all result claims made by engines, \r
+and those who send false claims will forfeit the game because of it. \r
+Legality-testing must be switched on for this option to work. Default: true\r
+<br><dt>-materialDraws true/false<dd><a name="index-materialDraws_002c-option-349"></a>If this option is set, XBoard adjudicates games as draws when there is \r
+no sufficient material left to inflict a checkmate. \r
+This applies to KBKB with like bishops (any number, actually), and to KBK, KNK and KK. \r
+Legality-testing must be switched on for this option to work. Default: true\r
+<br><dt>-trivialDraws true/false<dd><a name="index-trivialDraws_002c-option-350"></a>If this option is set, XBoard adjudicates games as draws that cannot be \r
+usually won without opponent cooperation. This applies to KBKB with unlike bishops, \r
+and to KBKN, KNKN, KNNK, KRKR and KQKQ. The draw is called after 6 ply into these end-games, \r
+to allow quick mates that can occur in some exceptional positions to be found by the engines. \r
+KQKQ does not really belong in this category, and might be taken out in the future. \r
+(When bitbase-based adjudications are implemented.) \r
+Legality-testing must be on for this option to work. Default: false\r
+<br><dt>-ruleMoves n<dd><a name="index-ruleMoves_002c-option-351"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a draw after the given \r
+number of consecutive reversible moves. Engine draw claims are always accepted after 50 moves, \r
+irrespective of the given value of n.\r
+<br><dt>-repeatsToDraw n<dd>If the given value is non-zero, xboard adjudicates the game as a draw if a position \r
+is repeated the given number of times. Engines draw claims are always accepted after 3 repeats, \r
+(on the 3rd occurrence, actually), irrespective of the value of n. \r
+Beware that positions that have different castling or en-passant rights do not count \r
+as repeats, XBoard is fully e.p. and castling aware!\r
 </dl>
+   \r
 
    </body></html>