updated manual to 4.7.0
[xboard.git] / manual / html_node / Adjudication-Options.html
index 5df8cf6..63570ca 100644 (file)
@@ -3,7 +3,7 @@
 <title>Adjudication Options - XBoard</title>
 <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html">
 <meta name="description" content="XBoard">
-<meta name="generator" content="makeinfo 4.12">
+<meta name="generator" content="makeinfo 4.13">
 <link title="Top" rel="start" href="index.html#Top">
 <link rel="up" href="Options.html#Options" title="Options">
 <link rel="prev" href="User-interface-options.html#User-interface-options" title="User interface options">
 </head>
 <body>
 <div class="node">
-<p>
 <a name="Adjudication-Options"></a>
+<p>
 Next:&nbsp;<a rel="next" accesskey="n" href="Other-options.html#Other-options">Other options</a>,
 Previous:&nbsp;<a rel="previous" accesskey="p" href="User-interface-options.html#User-interface-options">User interface options</a>,
 Up:&nbsp;<a rel="up" accesskey="u" href="Options.html#Options">Options</a>
 <hr>
 </div>
 
-<h3 class="section">3.6 Adjudication Options</h3>
+<h3 class="section">4.7 Adjudication Options</h3>
 
-<p><a name="index-Options_002c-adjudication-344"></a>
+<p><a name="index-Options_002c-adjudication-528"></a>
      <dl>
-<dt>-adjudicateLossThreshold n<dd><a name="index-adjudicateLossThreshold_002c-option-345"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a loss \r
-if both engines agree for a duration of 6 consecutive ply that the score \r
-is below the given score threshold for that engine. Make sure the score \r
-is interpreted properly by XBoard, \r
-using <code>-firstScoreAbs</code> and <code>-secondScoreAbs</code> if needed. \r
-Default: 0 (no adjudiction)\r
-<br><dt>-adjudicateDrawMoves n<dd><a name="index-adjudicateDrawMoves_002c-option-346"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a draw \r
-if after the given number of moves it was not yet decided. Defaut: 0 (no adjudication)\r
-<br><dt>-checkMates true/false<dd><a name="index-checkMates_002c-option-347"></a>If this option is set, XBoard detects all checkmates and stalemates, \r
-and ends the game as soon as they occur. \r
-Legality-testing must be switched on for this option to work.\r
-Default: true\r
-<br><dt>-testClaims true/false<dd><a name="index-testClaims_002c-option-348"></a>If this option is set, XBoard verifies all result claims made by engines, \r
-and those who send false claims will forfeit the game because of it. \r
-Legality-testing must be switched on for this option to work. Default: true\r
-<br><dt>-materialDraws true/false<dd><a name="index-materialDraws_002c-option-349"></a>If this option is set, XBoard adjudicates games as draws when there is \r
-no sufficient material left to inflict a checkmate. \r
-This applies to KBKB with like bishops (any number, actually), and to KBK, KNK and KK. \r
-Legality-testing must be switched on for this option to work. Default: true\r
-<br><dt>-trivialDraws true/false<dd><a name="index-trivialDraws_002c-option-350"></a>If this option is set, XBoard adjudicates games as draws that cannot be \r
-usually won without opponent cooperation. This applies to KBKB with unlike bishops, \r
-and to KBKN, KNKN, KNNK, KRKR and KQKQ. The draw is called after 6 ply into these end-games, \r
-to allow quick mates that can occur in some exceptional positions to be found by the engines. \r
-KQKQ does not really belong in this category, and might be taken out in the future. \r
-(When bitbase-based adjudications are implemented.) \r
-Legality-testing must be on for this option to work. Default: false\r
-<br><dt>-ruleMoves n<dd><a name="index-ruleMoves_002c-option-351"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a draw after the given \r
-number of consecutive reversible moves. Engine draw claims are always accepted after 50 moves, \r
-irrespective of the given value of n.\r
-<br><dt>-repeatsToDraw n<dd>If the given value is non-zero, xboard adjudicates the game as a draw if a position \r
-is repeated the given number of times. Engines draw claims are always accepted after 3 repeats, \r
-(on the 3rd occurrence, actually), irrespective of the value of n. \r
-Beware that positions that have different castling or en-passant rights do not count \r
-as repeats, XBoard is fully e.p. and castling aware!\r
+<dt>-adjudicateLossThreshold n<dd><a name="index-adjudicateLossThreshold_002c-option-529"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a loss
+if both engines agree for a duration of 6 consecutive ply that the score
+is below the given score threshold for that engine. Make sure the score
+is interpreted properly by XBoard,
+using <code>-firstScoreAbs</code> and <code>-secondScoreAbs</code> if needed. 
+Default: 0 (no adjudication)
+<br><dt>-adjudicateDrawMoves n<dd><a name="index-adjudicateDrawMoves_002c-option-530"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a draw
+if after the given number of moves it was not yet decided. Default: 0 (no adjudication)
+<br><dt>-checkMates true/false<dd><a name="index-checkMates_002c-option-531"></a>If this option is set, XBoard detects all checkmates and stalemates,
+and ends the game as soon as they occur. 
+Legality-testing must be switched on for this option to work. 
+Default: true
+<br><dt>-testClaims true/false<dd><a name="index-testClaims_002c-option-532"></a>If this option is set, XBoard verifies all result claims made by engines,
+and those who send false claims will forfeit the game because of it. 
+Legality-testing must be switched on for this option to work. Default: true
+<br><dt>-materialDraws true/false<dd><a name="index-materialDraws_002c-option-533"></a>If this option is set, XBoard adjudicates games as draws when there is
+no sufficient material left to inflict a checkmate. 
+This applies to KBKB with like bishops (any number, actually), and to KBK, KNK and KK. 
+Legality-testing must be switched on for this option to work. Default: true
+<br><dt>-trivialDraws true/false<dd><a name="index-trivialDraws_002c-option-534"></a>If this option is set, XBoard adjudicates games as draws that cannot be
+usually won without opponent cooperation. This applies to KBKB with unlike bishops,
+and to KBKN, KNKN, KNNK, KRKR and KQKQ. The draw is called after 6 ply into these end-games,
+to allow quick mates that can occur in some exceptional positions to be found by the engines. 
+KQKQ does not really belong in this category, and might be taken out in the future. 
+(When bitbase-based adjudications are implemented.) 
+Legality-testing must be on for this option to work. Default: false
+<br><dt>-ruleMoves n<dd><a name="index-ruleMoves_002c-option-535"></a>If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a draw after the given
+number of consecutive reversible moves. Engine draw claims are always accepted after 50 moves,
+irrespective of the given value of n. 
+<br><dt>-repeatsToDraw n<dd>If the given value is non-zero, xboard adjudicates the game as a draw if a position
+is repeated the given number of times. Engines draw claims are always accepted after 3 repeats,
+(on the 3rd occurrence, actually), irrespective of the value of n. 
+Beware that positions that have different castling or en-passant rights do not count
+as repeats, XBoard is fully e.p. and castling aware! 
 </dl>
-   \r
 
    </body></html>