new alpha versions
[xboard.git] / manual / xboard.txt
index 8dd75fe..68ea026 100644 (file)
@@ -58,10 +58,10 @@ To move a piece, you can drag it with the left mouse button, or you can
 click the left mouse button once on the piece, then once more on the
 destination square.  To drop a new piece on a square (when applicable),
 press the middle or the right mouse button over the square and select
-from the popup menu.  In cases where you can drop either a white or
+from the pop-up menu.  In cases where you can drop either a white or
 black piece, use the middle button (or shift+right) for white and the
 right button (or shift+middle) for black.  When you are playing a
-bughouse game on an Internet Chess Server, a list of the offboard
+bughouse game on an Internet Chess Server, a list of the off-board
 pieces that each player has available is shown in the window title
 after the player's name; in addition, the piece menus show the number
 of pieces available of each type. From version 4.3.14 on, it is also
@@ -104,17 +104,18 @@ New Shuffle Game
 New Variant
      Allows you to select a new chess variant in non-ICS mode.  (In ICS
      play, the ICS is responsible for deciding which variant will be
-     played, and XBoard adapts autmatically.) If you play with an
+     played, and XBoard adapts automatically.) If you play with an
      engine, the engine must be able to play the selected variant, or
      the command will be ignored.  XBoard supports all major variants,
      such as xiangqi, shogi, chess, chess960, Capablanca Chess,
-     shatranj, crazyhous, bughouse.
+     shatranj, crazyhouse, bughouse.  (But not every board size has
+     built-in bitmaps for un-orthodox pieces!)
 
 Load Game
      Plays a game from a record file. The `g' key is a keyboard
-     equivalent.  A popup dialog prompts you for the file name. If the
-     file contains more than one game, a second popup dialog displays a
-     list of games (with information drawn from their PGN tags, if
+     equivalent.  A pop-up dialog prompts you for the file name. If the
+     file contains more than one game, a second pop-up dialog displays
+     a list of games (with information drawn from their PGN tags, if
      any), and you can select the one you want. Alternatively, you can
      load the Nth game in the file directly, by typing the number `N'
      after the file name, separated by a space.
@@ -151,7 +152,7 @@ Reload Same Game
      was loaded from a pipe.
 
 Save Game
-     Appends a record of the current game to a file.  A popup dialog
+     Appends a record of the current game to a file.  A pop-up dialog
      prompts you for the file name. If the game did not begin with the
      standard starting position, the game file includes the starting
      position used. Games are saved in the PGN (portable game notation)
@@ -176,7 +177,7 @@ Paste Game
      as with Load Game.
 
 Load Position
-     Sets up a position from a position file.  A popup dialog prompts
+     Sets up a position from a position file.  A pop-up dialog prompts
      you for the file name. If the file contains more than one saved
      position, and you want to load the Nth one, type the number N
      after the file name, separated by a space. Position files must be
@@ -195,7 +196,7 @@ Reload Same Position
      position was loaded from a pipe.
 
 Save Position
-     Appends a diagram of the current position to a file.  A popup
+     Appends a diagram of the current position to a file.  A pop-up
      dialog prompts you for the file name. Positions are saved in FEN
      (Forsythe-Edwards notation) format unless the `oldSaveStyle'
      option is true, in which case they are saved in an older,
@@ -257,9 +258,9 @@ Analysis Mode
 
 Analyze File
      This option lets you load a game from a file (PGN, XBoard format,
-     etc.)  and analyze it. When you select this menu item, a popup
-     window appears and asks for a filename to load.  If the file
-     contains multiple games, another popup appears that lets you
+     etc.)  and analyze it. When you select this menu item, a pop-up
+     window appears and asks for a file name to load.  If the file
+     contains multiple games, another pop up appears that lets you
      select which game you wish to analyze.  After a game is loaded,
      use the XBoard arrow buttons to step forwards/backwards through
      the game and watch the analysis.  Note: Some chess engines do not
@@ -329,7 +330,7 @@ Training
      one of the players. You guess the next move of the game by playing
      the move on the board. If the move played matches the next move of
      the game, the move is accepted and the opponent's response is
-     autoplayed.  If the move played is incorrect, an error message is
+     auto-played.  If the move played is incorrect, an error message is
      displayed.  You can select this mode only while loading a game
      (that is, after selecting `Load Game' from the File menu).  While
      XBoard is in `Training' mode, the navigation buttons are disabled.
@@ -452,6 +453,14 @@ Stop Examining
      Ends your participation in examining a game, by issuing the ICS
      unexamine command. ICS mode only.
 
+Adjudicate to White
+Adjudicate to Black
+Adjudicate Draw
+     Terminate an ongoing game in Two-Machines mode (including match
+     mode), with as result a win for white, for black, or a draw,
+     respectively.  The PGN file of the game will accompany the result
+     string by the comment "user adjudication".
+
 2.4 Step Menu
 =============
 
@@ -539,14 +548,6 @@ Retract Move
      `Retract Move' issues the command `takeback 1' or `takeback 2'
      depending on whether it is your opponent's move or yours.
 
-Adjudicate to White
-Adjudicate to Black
-Adjudicate Draw
-     Terminate an ongoing game in Two-Machines mode (including match
-     mode), with as result a win for white, for black, or a draw,
-     repsectively.  The PGN file of the game will accompany the result
-     string by the comment "user adjudication".
-
 2.5 Options Menu
 ================
 
@@ -561,28 +562,29 @@ Adjudications
      can instruct XBoard to detect and terminate the game on checkmate
      or stalemate, even if the engines would not do so, to verify engine
      result claims (forfeiting engines that make false claims), rather
-     than naively following the engine, to declare draw on posititions
+     than naively following the engine, to declare draw on positions
      which can never be won for lack of mating material, (e.g. KBK), or
-     which are impossble to win unless the opponent seeks its own demise
-     (e.g. KBKN).  For these adjudications to work, `Test Legality'
-     should be switched on.  It is also possible to insruct XBoard to
-     enforce a 50-move or 3-fold-repeat rule and automtically declare
-     draw (after a user-adjustable number of moves or repeats) even if
-     the engines are prepared to go on.  It is also possible to have
-     XBoard declare draw on games that seem to drag on forever, or
-     adjudicate a loss if both engines agree (for 3 cosecutive moves)
-     that one of them is behind more than a user-adjustable score
-     threshold.  For the latter adjudication to work, XBoard should be
-     able to properly understand the engine's scores. To faclitate the
-     latter, you can inform xboard here if the engines report scores
-     from the viewpoint of white, or from that of their own color.
+     which are impossible to win unless the opponent seeks its own
+     demise (e.g. KBKN).  For these adjudications to work, `Test
+     Legality' should be switched on.  It is also possible to instruct
+     XBoard to enforce a 50-move or 3-fold-repeat rule and
+     automatically declare draw (after a user-adjustable number of moves
+     or repeats) even if the engines are prepared to go on.  It is also
+     possible to have XBoard declare draw on games that seem to drag on
+     forever, or adjudicate a loss if both engines agree (for 3
+     consecutive moves) that one of them is behind more than a
+     user-adjustable score threshold.  For the latter adjudication to
+     work, XBoard should be able to properly understand the engine's
+     scores. To facilitate the latter, you can inform xboard here if
+     the engines report scores from the viewpoint of white, or from
+     that of their own color.
 
 Engine Settings
      Pops up a sub-menu where you can set some engine parameters common
      to most engines, such as hash-table size, tablebase cache size,
      maximum number of processors that SMP engines can use, and where
      to find the Polyglot adapter needed to run UCI engines under
-     XBoard. The feature tht allows setting of these parameters on
+     XBoard. The feature that allows setting of these parameters on
      engines is new since XBoard 4.3.15, so not many WinBoard engines
      respond to it yet, but UCI engines should.  It is also possible to
      specify a GUI opening book here, i.e. an opening book that XBoard
@@ -604,7 +606,7 @@ Always Queen
      If this option is off, XBoard brings up a dialog box whenever you
      move a pawn to the last rank, asking what piece you want to
      promote it to. If the option is true, your pawns are always
-     promoted to queens. Your opponent can still underpromote.
+     promoted to queens. Your opponent can still under-promote.
 
 Animate Dragging
      If Animate Dragging is on, while you are dragging a piece with the
@@ -759,10 +761,10 @@ Popup Move Errors
      If this option is off, when you make an error in moving (such as
      attempting an illegal move or moving the wrong color piece), the
      error message is displayed in the message area.  If the option is
-     on, move errors are displayed in small popup windows like other
-     errors.  You can dismiss an error popup either by clicking its OK
+     on, move errors are displayed in small pop-up windows like other
+     errors.  You can dismiss an error pop-up either by clicking its OK
      button or by clicking anywhere on the board, including
-     downclicking to start a move.
+     down-clicking to start a move.
 
 Premove
      If this option is on while playing a game on an ICS, you can
@@ -986,7 +988,8 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
 
 -hideThinkingFromHuman true/false
      Controls the Hide Thinking option. *Note Options Menu::. Default:
-     true.  (Relaces the Show-Thinking option of older xboard versions.)
+     true.  (Replaces the Show-Thinking option of older xboard
+     versions.)
 
 -thinking/-xthinking or -showThinking true/false
      Forces the engine to send thinking output to xboard.  Used to be
@@ -1003,9 +1006,9 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
      Default: true.
 
 -smpCores number
-     Specifies the maxmum nmber of CPUs an SMP engine is allowed to use.
-     Only works for engines that support the WinBoard-protocol cores
-     feature.
+     Specifies the maximum number of CPUs an SMP engine is allowed to
+     use.  Only works for engines that support the WinBoard-protocol
+     cores feature.
 
 -mg or -matchGames n
      Automatically runs an n-game match between two chess engines, with
@@ -1127,15 +1130,30 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
 
 -firstOptions string
 -secondOptions string
-     The given string is a comma-separated list of (option name, option
-     value) pairs, like the following example: “style Karpov, blunder
-     rate 0”.  If the options announced by the engine at startup
+     The given string is a comma-separated list of (option name=option
+     value) pairs, like the following example: "style=Karpov,blunder
+     rate=0".  If the options announced by the engine at startup
      through the feature commands of WinBoard protocol matches one of
-     the option names (i.e. “style” or “blunder rate”), it would be set
-     to the given value (i.e. “Karpov” or 0) through a corresponding
+     the option names (i.e. "style" or "blunder rate"), it would be set
+     to the given value (i.e. "Karpov" or 0) through a corresponding
      option command to the engine.  This provided that the type of the
      value (text or numeric) matches as well.
 
+-firstNeedsNoncompliantFEN string
+-secondNeedsNoncompliantFEN string
+     The castling rights and e.p. fields of the FEN sent to the
+     mentioned engine with the setboard command will be replaced by the
+     given string. This can for instance be used to run engines that do
+     not understand Chess960 FENs in variant fischerandom, to make them
+     at least understand the opening position, through setting the
+     string to "KQkq -". (Note you also have to give the e.p. field!)
+     Other possible applications are to provide work-arounds for
+     engines that want to see castling and e.p. fields in variants that
+     do not have castling or e.p.  (shatranj, courier, xiangqi, shogi)
+     so that WinBoard would normally omit them (string = "- -"), or to
+     add variant-specific fields that are not yet supported by WinBoard
+     (e.g. to indicate the number of checks in 3check).
+
 3.2 UCI + WB Engine Settings
 ============================
 
@@ -1144,7 +1162,7 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
      Indicates if the mentioned engine executable file is an UCI engine,
      and should be run with the aid of the Polyglot adapter rather than
      directly.  Xboard will then pass the other UCI options and engine
-     name to Polyglot through a .ini temporary file ceated for the
+     name to Polyglot through a .ini temporary file created for the
      purpose.
 
 -PolyglotDir filename
@@ -1153,7 +1171,7 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
      "/usr/local/share/polyglot".
 
 -usePolyglotBook true/false
-     Specifies if the Polygot book should be used.
+     Specifies if the Polyglot book should be used.
 
 -PolyglotBook filename
      Gives the filename of the opening book that Polyglot should use.
@@ -1259,7 +1277,7 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
      the given character I/O device instead of opening a TCP connection.
      Use this option if your system does not have any kind of Internet
      connection itself (not even a SLIP or PPP connection), but you do
-     have dialup access (or a hardwired terminal line) to an Internet
+     have dial-up access (or a hardwired terminal line) to an Internet
      service provider from which you can telnet to the ICS.
 
      The support for this option in XBoard is minimal. You need to set
@@ -1347,6 +1365,10 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
      Sets the time in milliseconds for the ICS Alarm menu option.
      *Note Options Menu::. Default: 5000.
 
+lowTimeWarning true/false
+     Controls a color change of the board as a warning your time is
+     running out.  *Note Options Menu::. Default: false.
+
 -pre/-xpre \fRor\fB -premove true/false
      Sets the Premove menu option. *Note Options Menu::. Default: true.
 
@@ -1542,6 +1564,13 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
      Sets the Old Save Style menu option.  *Note Options Menu::.
      Default: false.
 
+-gameListTags string
+     The character string lists the PGN tags that should be printed in
+     the Game List, and their order. The meaning of the codes is
+     e=event, s=site, d=date, o=round, p=players, r=result, w=white
+     Elo, b=black Elo, t=time control, v=variant, a=out-of-book info.
+     Default: "eprd"
+
 3.5 User interface options
 ==========================
 
@@ -1743,6 +1772,7 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
 -lightSquareColor color
 -darkSquareColor color
 -highlightSquareColor color
+-lowTimeWarningColor color
      Colors to use for the pieces, squares, and square highlights.
      Defaults:
 
@@ -1752,6 +1782,7 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
           -darkSquareColor       #77A26D
           -highlightSquareColor  #FFFF00
           -premoveHighlightColor #FF0000
+          -lowTimeWarningColor   #FF0000
 
      On a grayscale monitor you might prefer:
 
@@ -1761,6 +1792,7 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
           -darkSquareColor       gray60
           -highlightSquareColor  gray100
           -premoveHighlightColor gray70
+          -lowTimeWarningColor   gray70
 
 -drag/-xdrag or -animateDragging true/false
      Sets the Animate Dragging menu option. *Note Options Menu::.
@@ -1783,12 +1815,12 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
      that the score is below the given score threshold for that engine.
      Make sure the score is interpreted properly by XBoard, using
      `-firstScoreAbs' and `-secondScoreAbs' if needed.  Default: 0 (no
-     adjudiction)
+     adjudication)
 
 -adjudicateDrawMoves n
      If the given value is non-zero, XBoard adjudicates the game as a
      draw if after the given number of moves it was not yet decided.
-     Defaut: 0 (no adjudication)
+     Default: 0 (no adjudication)
 
 -checkMates true/false
      If this option is set, XBoard detects all checkmates and
@@ -1876,7 +1908,7 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
           gothic        similar, with a better initial position
           caparandom    An FRC-like version of Capablanca Chess (10x8)
           janus         A game with two Archbishops (10x8 board)
-          courier       Medieval intermedite between shatranj and
+          courier       Medieval intermediate between shatranj and
                         modern Chess (on 12x8 board)
           falcon        Patented 10x8 variant with two Falcon pieces
           berolina      Pawns capture straight ahead, and move diagonal
@@ -1887,15 +1919,25 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
                         known to XBoard can participate (8x8)
           unknown       Catchall for other unknown variants
 
+     NOT ALL BOARDSIZES PROVIDE A COMPLETE SET OF BUILT-IN BITMAPS FOR
+     ALL UN-ORTHODOX PIECES, though. Only in `boardSize' middling and
+     bulky all 22 piece types are provided, while -boardSize petite has
+     most of them. Archbishop, Chancellor and Amazon are supported in
+     every size from petite to bulky. Kings or Amazons are substituted
+     for missing bitmaps. You can still play variants needing
+     un-orthodox pieces in other board sizes providing your own bitmaps
+     through the `bitmapDirectory' or `pixmapDirectory' options.
+
      In the shuffle variants, XBoard now does shuffle the pieces,
      although you can still do it by hand using Edit Position.  Some
      variants are supported only in ICS mode, including bughouse, and
-     kriegspiel.  The winning/drawing conditions in crazyhouse (offboard
-     interposition on mate), losers, suicide, giveaway, atomic, and
-     3check are not fully understood.  Berolina and cylinder chess can
-     only be played with legality testing off.  In crazyhouse, XBoard
-     now does keep track of offboard pieces.  In shatranj it does
-     implement the baring rule when mate detection is switched on.
+     kriegspiel.  The winning/drawing conditions in crazyhouse
+     (off-board interposition on mate) are not fully understood, but
+     losers, suicide, giveaway, atomic, and 3check should be OK.
+     Berolina and cylinder chess can only be played with legality
+     testing off.  In crazyhouse, XBoard now does keep track of
+     off-board pieces.  In shatranj it does implement the baring rule
+     when mate detection is switched on.
 
 -boardHeight N
      Allows you to set a non-standard number of board ranks in any
@@ -1961,7 +2003,7 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
      is further (hopefully) ignored.  If number=0, WinBoard refrains
      from writing such spurious output to the debug file.  If number=1,
      all engine output is written faithfully to the debug file.  If
-     number=2, any protocol-violating line is prefixed with a ‘#’
+     number=2, any protocol-violating line is prefixed with a '#'
      character, as the engine itself should have done if it wanted to
      submit info for inclusion in the debug file.  This option is
      provided for the benefit of applications that use the debug file
@@ -1986,7 +2028,7 @@ X resource, give its long name followed by the value true or false
 -delayAfterQuit number
      These options specify how long WinBoard has to wait before sending
      a termination signal to rogue engine processes, that do not want
-     to react to the ‘quit’ command. The second one determines the
+     to react to the 'quit' command. The second one determines the
      pause after killing the engine, to make sure it dies.
 
 
@@ -2340,7 +2382,7 @@ responsible for versions 1.0 through 1.2.
    Evan Welsh wrote `CMail'.  Patrick Surry helped in designing,
 testing, and documenting CMail.
 
-   Allessandro Scotti added many elements to the user interface of
+   Alessandro Scotti added many elements to the user interface of
 WinBoard, including the board textures and font-based rendering, the
 evaluation-graph, move-history and engine-output window.  He was also
 responsible for adding the UCI support.
@@ -2350,7 +2392,7 @@ support with adjustable board sizes, the crazyhouse holdings, and the
 fairy pieces.  In addition he added most of the adjudication options,
 made WinBoard more robust in dealing with buggy and crashing engines,
 and extended time control with a time-odds and node-count-based modes.
-Most of the options that initially wre WinBoard only have now been
+Most of the options that initially were WinBoard only have now been
 back-ported to XBoard.
 
    Michel van den Bergh provided the code for reading Polyglot opening
@@ -2588,13 +2630,13 @@ GNU Chess to an ICS.
 11.2 Fairy-Max
 ==============
 
-Fairy-Max is a derivative from the World's smallest Chess program
+Fairy-Max is a derivative from the once World's smallest Chess program
 micro-Max, which measures only about 100 lines of source code.  The
 main difference with micro-Max is that Fairy-Max loads its
 move-generator tables from a file, so that the rules for piece movement
 can be easily configured to implement unorthodox pieces.  Fairy-Max can
-therefore play a lage number of variants, normal Chess being one of
-those.  In addition it plas Knightmate, Capablanca and Gothic Chess,
+therefore play a large number of variants, normal Chess being one of
+those.  In addition it plays Knightmate, Capablanca and Gothic Chess,
 Shatranj, Courier Chess, Cylinder chess, Berolina Chess, while the user
 can easily define new variants.  It can be obtained from:
 
@@ -3432,408 +3474,413 @@ please read `http://www.gnu.org/philosophy/why-not-lgpl.html'.
 Index
 *****
 
--animateSpeed, option:                         See 3.5.      (line 1774)
-.cmailaliases:                                 See 10.1.     (line 2463)
-.cmailgames:                                   See 10.1.     (line 2458)
-.icsrc:                                        See 3.3.      (line 1300)
-<, Button:                                     See 2.4.      (line  459)
-<<, Button:                                    See 2.4.      (line  492)
->, Button:                                     See 2.4.      (line  479)
->>, Button:                                    See 2.4.      (line  511)
-abort, ICS command:                            See 4.        (line 2064)
-Abort, Menu Item:                              See 2.3.      (line  439)
-About XBoard, Menu Item:                       See 2.6.      (line  840)
-accept, ICS command:                           See 4.        (line 2051)
-Accept, Menu Item:                             See 2.3.      (line  414)
-Action, Menu:                                  See 2.3.      (line  413)
-adjourn, ICS command:                          See 4.        (line 2064)
-Adjourn, Menu Item:                            See 2.3.      (line  435)
-Adjudicate Draw, Menu Item:                    See 2.4.      (line  545)
-Adjudicate to Black, Menu Item:                See 2.4.      (line  545)
-Adjudicate to White, Menu Item:                See 2.4.      (line  545)
-adjudicateDrawMoves, option:                   See 3.6.      (line 1789)
-adjudicateLossThreshold, option:               See 3.6.      (line 1781)
-Adjudications, Menu Item:                      See 2.5.      (line  559)
-alarm, option:                                 See 3.3.      (line 1343)
-Always Queen, Menu Item:                       See 2.5.      (line  604)
-alwaysPromoteToQueen, option:                  See 3.5.      (line 1573)
-Analysis Mode, Menu Item:                      See 2.2.      (line  238)
-Analyze File, Menu Item:                       See 2.2.      (line  259)
-Animate Dragging, Menu Item:                   See 2.5.      (line  610)
-Animate Moving, Menu Item:                     See 2.5.      (line  617)
-animate, option:                               See 3.5.      (line 1770)
-animateDragging, option:                       See 3.5.      (line 1766)
-animateMoving, option:                         See 3.5.      (line 1770)
-Authors:                                       See 9.        (line 2317)
-Auto Comment, Menu Item:                       See 2.5.      (line  625)
-Auto Flag, Menu Item:                          See 2.5.      (line  633)
-Auto Flip View, Menu Item:                     See 2.5.      (line  642)
-Auto Observe, Menu Item:                       See 2.5.      (line  647)
-Auto Raise Board, Menu Item:                   See 2.5.      (line  660)
-Auto Save, Menu Item:                          See 2.5.      (line  665)
-autobs, option:                                See 3.3.      (line 1327)
-autoCallFlag, option:                          See 3.3.      (line 1323)
-autocomm, option:                              See 3.3.      (line 1319)
-autoComment, option:                           See 3.3.      (line 1319)
-autoflag, option:                              See 3.3.      (line 1323)
-autoflip, option:                              See 3.5.      (line 1619)
-autoFlipView, option:                          See 3.5.      (line 1619)
-autoKibitz, option:                            See 3.3.      (line 1331)
-autoObserve, option:                           See 3.3.      (line 1327)
-autoraise, option:                             See 3.5.      (line 1615)
-autoRaiseBoard, option:                        See 3.5.      (line 1615)
-autosave, option:                              See 3.4.      (line 1504)
-autoSaveGames, option:                         See 3.4.      (line 1504)
-Back to Start, Menu Item:                      See 2.4.      (line  492)
-Backward, Menu Item:                           See 2.4.      (line  459)
-bell, option:                                  See 3.5.      (line 1560)
-bitmapDirectory, option:                       See 3.5.      (line 1700)
-blackPieceColor, option:                       See 3.5.      (line 1746)
-blind, option:                                 See 3.5.      (line 1667)
-Blindfold, Menu Item:                          See 2.5.      (line  672)
-blindfold, option:                             See 3.5.      (line 1667)
-bm, option:                                    See 3.5.      (line 1700)
-board size:                                    See 3.5.      (line 1581)
-boardHeight, option:                           See 3.7.      (line 1901)
-boardSize, option:                             See 3.5.      (line 1581)
-boardWidth, option:                            See 3.7.      (line 1906)
-Book, Menu Item:                               See 2.6.      (line  830)
-Bug reports:                                   See 8.        (line 2283)
-Bugs <1>:                                      See 8.        (line 2283)
-Bugs:                                          See 7.        (line 2223)
-buttons, option:                               See 3.5.      (line 1641)
-Call Flag, Menu Item:                          See 2.3.      (line  424)
-checkMates, option:                            See 3.6.      (line 1794)
-Chess engine options:                          See 3.1.      (line  917)
-CHESSDIR:                                      See 6.        (line 2214)
-clock, option:                                 See 3.1.      (line  934)
-clockFont, option:                             See 3.5.      (line 1671)
-clockMode, option:                             See 3.1.      (line  934)
-cmail:                                         See 10.       (line 2368)
-colorChallenge, option:                        See 3.3.      (line 1372)
-colorChannel, option:                          See 3.3.      (line 1372)
-colorChannel1, option:                         See 3.3.      (line 1372)
-colorize, option:                              See 3.3.      (line 1358)
-colorKibitz, option:                           See 3.3.      (line 1372)
-colorNormal, option:                           See 3.3.      (line 1372)
-colorRequest, option:                          See 3.3.      (line 1372)
-Colors <1>:                                    See 3.5.      (line 1746)
-Colors:                                        See 3.3.      (line 1358)
-colorSeek, option:                             See 3.3.      (line 1372)
-colorShout, option:                            See 3.3.      (line 1372)
-colorSShout, option:                           See 3.3.      (line 1372)
-colorTell, option:                             See 3.3.      (line 1372)
-Contributors:                                  See 9.        (line 2317)
-coordFont, option:                             See 3.5.      (line 1677)
-coords, option:                                See 3.5.      (line 1611)
-Copy Game, Menu Item:                          See 2.1.      (line  166)
-Copy Position, Menu Item:                      See 2.1.      (line  206)
-darkSquareColor, option:                       See 3.5.      (line 1746)
-debug, option:                                 See 3.7.      (line 1952)
-debugFile, option:                             See 3.7.      (line 1955)
-debugMode, option:                             See 3.7.      (line 1952)
-decline, ICS command:                          See 4.        (line 2051)
-Decline, Menu Item:                            See 2.3.      (line  419)
-defaultCacheSizeEGTB, option:                  See 3.2.      (line 1181)
-defaultFrcPosition, option:                    See 3.7.      (line 1921)
-defaultHashSize, option:                       See 3.2.      (line 1175)
-defaultPathEGTB, option:                       See 3.2.      (line 1187)
-delayAfterQuit, option:                        See 3.7.      (line 1987)
-delayBeforeQuit, option:                       See 3.7.      (line 1987)
-display, option:                               See 3.5.      (line 1551)
-drag, option:                                  See 3.5.      (line 1766)
-draw, ICS command:                             See 4.        (line 2064)
-Draw, Menu Item:                               See 2.3.      (line  430)
-Edit Comment, Menu Item:                       See 2.2.      (line  375)
-Edit Game, Menu Item:                          See 2.2.      (line  293)
-Edit Position, Menu Item:                      See 2.2.      (line  309)
-Edit Tags, Menu Item:                          See 2.2.      (line  351)
-egtFormats, option:                            See 3.2.      (line 1191)
-Engine Settings:                               See 3.2.      (line 1142)
-engineDebugOutput, option:                     See 3.7.      (line 1959)
-Environment variables:                         See 6.        (line 2214)
-examine, ICS command:                          See 4.        (line 2087)
-Exit, Menu Item:                               See 2.1.      (line  223)
-exit, option:                                  See 3.5.      (line 1565)
-fb, option:                                    See 3.1.      (line 1040)
-fcp, option:                                   See 3.1.      (line 1033)
-fd, option:                                    See 3.1.      (line 1055)
-fh, option:                                    See 3.1.      (line 1047)
+-animateSpeed, option:                         See 3.5.      (line 1806)
+.cmailaliases:                                 See 10.1.     (line 2505)
+.cmailgames:                                   See 10.1.     (line 2500)
+.icsrc:                                        See 3.3.      (line 1318)
+<, Button:                                     See 2.4.      (line  468)
+<<, Button:                                    See 2.4.      (line  501)
+>, Button:                                     See 2.4.      (line  488)
+>>, Button:                                    See 2.4.      (line  520)
+abort, ICS command:                            See 4.        (line 2106)
+Abort, Menu Item:                              See 2.3.      (line  440)
+About XBoard, Menu Item:                       See 2.6.      (line  842)
+accept, ICS command:                           See 4.        (line 2093)
+Accept, Menu Item:                             See 2.3.      (line  415)
+Action, Menu:                                  See 2.3.      (line  414)
+adjourn, ICS command:                          See 4.        (line 2106)
+Adjourn, Menu Item:                            See 2.3.      (line  436)
+Adjudicate Draw, Menu Item:                    See 2.3.      (line  459)
+Adjudicate to Black, Menu Item:                See 2.3.      (line  459)
+Adjudicate to White, Menu Item:                See 2.3.      (line  459)
+adjudicateDrawMoves, option:                   See 3.6.      (line 1821)
+adjudicateLossThreshold, option:               See 3.6.      (line 1813)
+Adjudications, Menu Item:                      See 2.5.      (line  560)
+alarm, option:                                 See 3.3.      (line 1361)
+Always Queen, Menu Item:                       See 2.5.      (line  606)
+alwaysPromoteToQueen, option:                  See 3.5.      (line 1602)
+Analysis Mode, Menu Item:                      See 2.2.      (line  239)
+Analyze File, Menu Item:                       See 2.2.      (line  260)
+Animate Dragging, Menu Item:                   See 2.5.      (line  612)
+Animate Moving, Menu Item:                     See 2.5.      (line  619)
+animate, option:                               See 3.5.      (line 1802)
+animateDragging, option:                       See 3.5.      (line 1798)
+animateMoving, option:                         See 3.5.      (line 1802)
+Authors:                                       See 9.        (line 2359)
+Auto Comment, Menu Item:                       See 2.5.      (line  627)
+Auto Flag, Menu Item:                          See 2.5.      (line  635)
+Auto Flip View, Menu Item:                     See 2.5.      (line  644)
+Auto Observe, Menu Item:                       See 2.5.      (line  649)
+Auto Raise Board, Menu Item:                   See 2.5.      (line  662)
+Auto Save, Menu Item:                          See 2.5.      (line  667)
+autobs, option:                                See 3.3.      (line 1345)
+autoCallFlag, option:                          See 3.3.      (line 1341)
+autocomm, option:                              See 3.3.      (line 1337)
+autoComment, option:                           See 3.3.      (line 1337)
+autoflag, option:                              See 3.3.      (line 1341)
+autoflip, option:                              See 3.5.      (line 1648)
+autoFlipView, option:                          See 3.5.      (line 1648)
+autoKibitz, option:                            See 3.3.      (line 1349)
+autoObserve, option:                           See 3.3.      (line 1345)
+autoraise, option:                             See 3.5.      (line 1644)
+autoRaiseBoard, option:                        See 3.5.      (line 1644)
+autosave, option:                              See 3.4.      (line 1526)
+autoSaveGames, option:                         See 3.4.      (line 1526)
+Back to Start, Menu Item:                      See 2.4.      (line  501)
+Backward, Menu Item:                           See 2.4.      (line  468)
+bell, option:                                  See 3.5.      (line 1589)
+bitmapDirectory, option:                       See 3.5.      (line 1729)
+blackPieceColor, option:                       See 3.5.      (line 1776)
+blind, option:                                 See 3.5.      (line 1696)
+Blindfold, Menu Item:                          See 2.5.      (line  674)
+blindfold, option:                             See 3.5.      (line 1696)
+bm, option:                                    See 3.5.      (line 1729)
+board size:                                    See 3.5.      (line 1610)
+boardHeight, option:                           See 3.7.      (line 1943)
+boardSize, option:                             See 3.5.      (line 1610)
+boardWidth, option:                            See 3.7.      (line 1948)
+Book, Menu Item:                               See 2.6.      (line  832)
+Bug reports:                                   See 8.        (line 2325)
+Bugs <1>:                                      See 8.        (line 2325)
+Bugs:                                          See 7.        (line 2265)
+buttons, option:                               See 3.5.      (line 1670)
+Call Flag, Menu Item:                          See 2.3.      (line  425)
+checkMates, option:                            See 3.6.      (line 1826)
+Chess engine options:                          See 3.1.      (line  919)
+CHESSDIR:                                      See 6.        (line 2256)
+clock, option:                                 See 3.1.      (line  936)
+clockFont, option:                             See 3.5.      (line 1700)
+clockMode, option:                             See 3.1.      (line  936)
+cmail:                                         See 10.       (line 2410)
+colorChallenge, option:                        See 3.3.      (line 1394)
+colorChannel, option:                          See 3.3.      (line 1394)
+colorChannel1, option:                         See 3.3.      (line 1394)
+colorize, option:                              See 3.3.      (line 1380)
+colorKibitz, option:                           See 3.3.      (line 1394)
+colorNormal, option:                           See 3.3.      (line 1394)
+colorRequest, option:                          See 3.3.      (line 1394)
+Colors <1>:                                    See 3.5.      (line 1776)
+Colors:                                        See 3.3.      (line 1380)
+colorSeek, option:                             See 3.3.      (line 1394)
+colorShout, option:                            See 3.3.      (line 1394)
+colorSShout, option:                           See 3.3.      (line 1394)
+colorTell, option:                             See 3.3.      (line 1394)
+Contributors:                                  See 9.        (line 2359)
+coordFont, option:                             See 3.5.      (line 1706)
+coords, option:                                See 3.5.      (line 1640)
+Copy Game, Menu Item:                          See 2.1.      (line  167)
+Copy Position, Menu Item:                      See 2.1.      (line  207)
+darkSquareColor, option:                       See 3.5.      (line 1776)
+debug, option:                                 See 3.7.      (line 1994)
+debugFile, option:                             See 3.7.      (line 1997)
+debugMode, option:                             See 3.7.      (line 1994)
+decline, ICS command:                          See 4.        (line 2093)
+Decline, Menu Item:                            See 2.3.      (line  420)
+defaultCacheSizeEGTB, option:                  See 3.2.      (line 1199)
+defaultFrcPosition, option:                    See 3.7.      (line 1963)
+defaultHashSize, option:                       See 3.2.      (line 1193)
+defaultPathEGTB, option:                       See 3.2.      (line 1205)
+delayAfterQuit, option:                        See 3.7.      (line 2029)
+delayBeforeQuit, option:                       See 3.7.      (line 2029)
+display, option:                               See 3.5.      (line 1580)
+drag, option:                                  See 3.5.      (line 1798)
+draw, ICS command:                             See 4.        (line 2106)
+Draw, Menu Item:                               See 2.3.      (line  431)
+Edit Comment, Menu Item:                       See 2.2.      (line  376)
+Edit Game, Menu Item:                          See 2.2.      (line  294)
+Edit Position, Menu Item:                      See 2.2.      (line  310)
+Edit Tags, Menu Item:                          See 2.2.      (line  352)
+egtFormats, option:                            See 3.2.      (line 1209)
+Engine Settings:                               See 3.2.      (line 1160)
+engineDebugOutput, option:                     See 3.7.      (line 2001)
+Environment variables:                         See 6.        (line 2256)
+examine, ICS command:                          See 4.        (line 2129)
+Exit, Menu Item:                               See 2.1.      (line  224)
+exit, option:                                  See 3.5.      (line 1594)
+fb, option:                                    See 3.1.      (line 1043)
+fcp, option:                                   See 3.1.      (line 1036)
+fd, option:                                    See 3.1.      (line 1058)
+fh, option:                                    See 3.1.      (line 1050)
 File Menu:                                     See 2.1.      (line   82)
-finger, ICS command:                           See 4.        (line 2074)
-firstChessProgram, option:                     See 3.1.      (line 1033)
-firstComputerString, option:                   See 3.1.      (line 1091)
-firstDirectory, option:                        See 3.1.      (line 1055)
-firstHasOwnBookUCI, option:                    See 3.2.      (line 1170)
-firstHost, option:                             See 3.1.      (line 1047)
-firstIsUCI, option:                            See 3.2.      (line 1144)
-firstNPS, option:                              See 3.1.      (line  957)
-firstOptions option:                           See 3.1.      (line 1130)
-firstPlaysBlack, option:                       See 3.1.      (line 1040)
-firstProtocolVersion, option:                  See 3.1.      (line 1108)
-firstScoreAbs, option:                         See 3.1.      (line 1116)
-firstTimeOdds, option:                         See 3.1.      (line  975)
-firstXBook, option:                            See 3.2.      (line 1170)
-Flash Moves, Menu Item:                        See 2.5.      (line  678)
-flash, option:                                 See 3.5.      (line 1654)
-flashCount, option:                            See 3.5.      (line 1654)
-flashRate, option:                             See 3.5.      (line 1654)
-Flip View, Menu Item:                          See 2.5.      (line  554)
-flip, option:                                  See 3.5.      (line 1623)
-flipView, option:                              See 3.5.      (line 1623)
-fNoOwnBookUCI, option:                         See 3.2.      (line 1170)
-Font:                                          See 3.5.      (line 1684)
-Font, clock:                                   See 3.5.      (line 1671)
-Font, coordinates:                             See 3.5.      (line 1677)
-font, option:                                  See 3.5.      (line 1684)
-fontSizeTolerance, option:                     See 3.5.      (line 1690)
-Forward to End, Menu Item:                     See 2.4.      (line  511)
-Forward, Menu Item:                            See 2.4.      (line  479)
-fUCI, option:                                  See 3.2.      (line 1144)
-games, ICS command:                            See 4.        (line 2040)
-gateway, option:                               See 3.3.      (line 1250)
-geometry, option:                              See 3.5.      (line 1551)
-Get Move List, Menu Item:                      See 2.5.      (line  692)
-getMoveList, option:                           See 3.3.      (line 1339)
-Help Menu:                                     See 2.6.      (line  812)
-help, ICS command:                             See 4.        (line 2025)
-Hide Thinking, Menu Item:                      See 2.5.      (line  789)
-Highlight Last Move, Menu Item:                See 2.5.      (line  704)
-highlight, option:                             See 3.5.      (line 1663)
-highlightLastMove, option:                     See 3.5.      (line 1663)
-highlightSquareColor, option:                  See 3.5.      (line 1746)
-Hint, Menu Item:                               See 2.6.      (line  827)
-holdingsSize, option:                          See 3.7.      (line 1913)
-iconic, option:                                See 3.5.      (line 1551)
-ICS:                                           See 4.        (line 1996)
-ICS Alarm, Menu Item:                          See 2.5.      (line  725)
-ICS Client, Menu Item:                         See 2.2.      (line  269)
-ICS Input Box, Menu Item:                      See 2.2.      (line  380)
-ICS options:                                   See 3.3.      (line 1205)
-ICS, addresses:                                See 4.        (line 1996)
-ics, option:                                   See 3.3.      (line 1206)
-icsAlarm, option:                              See 3.3.      (line 1343)
-icsAlarmTime, option:                          See 3.3.      (line 1347)
-icscomm, option:                               See 3.3.      (line 1258)
-icshelper, option:                             See 3.3.      (line 1224)
-icshost, option:                               See 3.3.      (line 1211)
-icsinput, option:                              See 3.3.      (line 1315)
-icslogon, option:                              See 3.3.      (line 1300)
-icsport, option:                               See 3.3.      (line 1220)
-inc, option:                                   See 3.1.      (line  927)
-Info XBoard, Menu Item:                        See 2.6.      (line  813)
-initalMode, option:                            See 3.7.      (line 1846)
-initString, option:                            See 3.1.      (line 1064)
-Internet Chess Server:                         See 4.        (line 1996)
-internetChessServerCommPort, option:           See 3.3.      (line 1258)
-internetChessServerHelper, option:             See 3.3.      (line 1224)
-internetChessServerHost, option:               See 3.3.      (line 1211)
-internetChessServerInputBox, option:           See 3.3.      (line 1315)
-internetChessServerLogonScript, option:        See 3.3.      (line 1300)
-internetChessServerMode, option:               See 3.3.      (line 1206)
-internetChessServerPort, option:               See 3.3.      (line 1220)
+finger, ICS command:                           See 4.        (line 2116)
+firstChessProgram, option:                     See 3.1.      (line 1036)
+firstComputerString, option:                   See 3.1.      (line 1094)
+firstDirectory, option:                        See 3.1.      (line 1058)
+firstHasOwnBookUCI, option:                    See 3.2.      (line 1188)
+firstHost, option:                             See 3.1.      (line 1050)
+firstIsUCI, option:                            See 3.2.      (line 1162)
+firstNeedsNoncompliantFEN, option:             See 3.1.      (line 1144)
+firstNPS, option:                              See 3.1.      (line  959)
+firstOptions, option:                          See 3.1.      (line 1133)
+firstPlaysBlack, option:                       See 3.1.      (line 1043)
+firstProtocolVersion, option:                  See 3.1.      (line 1111)
+firstScoreAbs, option:                         See 3.1.      (line 1119)
+firstTimeOdds, option:                         See 3.1.      (line  977)
+firstXBook, option:                            See 3.2.      (line 1188)
+Flash Moves, Menu Item:                        See 2.5.      (line  680)
+flash, option:                                 See 3.5.      (line 1683)
+flashCount, option:                            See 3.5.      (line 1683)
+flashRate, option:                             See 3.5.      (line 1683)
+Flip View, Menu Item:                          See 2.5.      (line  555)
+flip, option:                                  See 3.5.      (line 1652)
+flipView, option:                              See 3.5.      (line 1652)
+fNoOwnBookUCI, option:                         See 3.2.      (line 1188)
+Font:                                          See 3.5.      (line 1713)
+Font, clock:                                   See 3.5.      (line 1700)
+Font, coordinates:                             See 3.5.      (line 1706)
+font, option:                                  See 3.5.      (line 1713)
+fontSizeTolerance, option:                     See 3.5.      (line 1719)
+Forward to End, Menu Item:                     See 2.4.      (line  520)
+Forward, Menu Item:                            See 2.4.      (line  488)
+fUCI, option:                                  See 3.2.      (line 1162)
+gameListTags, option:                          See 3.4.      (line 1568)
+games, ICS command:                            See 4.        (line 2082)
+gateway, option:                               See 3.3.      (line 1268)
+geometry, option:                              See 3.5.      (line 1580)
+Get Move List, Menu Item:                      See 2.5.      (line  694)
+getMoveList, option:                           See 3.3.      (line 1357)
+Help Menu:                                     See 2.6.      (line  814)
+help, ICS command:                             See 4.        (line 2067)
+Hide Thinking, Menu Item:                      See 2.5.      (line  791)
+Highlight Last Move, Menu Item:                See 2.5.      (line  706)
+highlight, option:                             See 3.5.      (line 1692)
+highlightLastMove, option:                     See 3.5.      (line 1692)
+highlightSquareColor, option:                  See 3.5.      (line 1776)
+Hint, Menu Item:                               See 2.6.      (line  829)
+holdingsSize, option:                          See 3.7.      (line 1955)
+iconic, option:                                See 3.5.      (line 1580)
+ICS:                                           See 4.        (line 2038)
+ICS Alarm, Menu Item:                          See 2.5.      (line  727)
+ICS Client, Menu Item:                         See 2.2.      (line  270)
+ICS Input Box, Menu Item:                      See 2.2.      (line  381)
+ICS options:                                   See 3.3.      (line 1223)
+ICS, addresses:                                See 4.        (line 2038)
+ics, option:                                   See 3.3.      (line 1224)
+icsAlarm, option:                              See 3.3.      (line 1361)
+icsAlarmTime, option:                          See 3.3.      (line 1365)
+icscomm, option:                               See 3.3.      (line 1276)
+icshelper, option:                             See 3.3.      (line 1242)
+icshost, option:                               See 3.3.      (line 1229)
+icsinput, option:                              See 3.3.      (line 1333)
+icslogon, option:                              See 3.3.      (line 1318)
+icsport, option:                               See 3.3.      (line 1238)
+inc, option:                                   See 3.1.      (line  929)
+Info XBoard, Menu Item:                        See 2.6.      (line  815)
+initalMode, option:                            See 3.7.      (line 1878)
+initString, option:                            See 3.1.      (line 1067)
+Internet Chess Server:                         See 4.        (line 2038)
+internetChessServerCommPort, option:           See 3.3.      (line 1276)
+internetChessServerHelper, option:             See 3.3.      (line 1242)
+internetChessServerHost, option:               See 3.3.      (line 1229)
+internetChessServerInputBox, option:           See 3.3.      (line 1333)
+internetChessServerLogonScript, option:        See 3.3.      (line 1318)
+internetChessServerMode, option:               See 3.3.      (line 1224)
+internetChessServerPort, option:               See 3.3.      (line 1238)
 introduction:
           See ``Introduction''.                              (line    9)
-Keys:                                          See 2.7.      (line  845)
-legal, option:                                 See 3.5.      (line 1577)
-lgf, option:                                   See 3.4.      (line 1468)
-lgi, option:                                   See 3.4.      (line 1468)
-lightSquareColor, option:                      See 3.5.      (line 1746)
-Limitations:                                   See 7.        (line 2223)
-Load and Save options:                         See 3.4.      (line 1466)
-Load Game, Menu Item:                          See 2.1.      (line  114)
-Load Next Game, Menu Item:                     See 2.1.      (line  141)
-Load Next Position, Menu Item:                 See 2.1.      (line  187)
-Load Position, Menu Item:                      See 2.1.      (line  179)
-Load Previous Game, Menu Item:                 See 2.1.      (line  145)
-Load Previous Position, Menu Item:             See 2.1.      (line  190)
-loadGameFile, option:                          See 3.4.      (line 1468)
-loadGameIndex, option:                         See 3.4.      (line 1468)
-loadPositionFile, option:                      See 3.4.      (line 1509)
-loadPositionIndex, option:                     See 3.4.      (line 1509)
-lpf, option:                                   See 3.4.      (line 1509)
-lpi, option:                                   See 3.4.      (line 1509)
-Machine Black, Menu Item:                      See 2.2.      (line  232)
-Machine White, Menu Item:                      See 2.2.      (line  229)
-Mail Move, Menu Item:                          See 2.1.      (line  220)
+Keys:                                          See 2.7.      (line  847)
+legal, option:                                 See 3.5.      (line 1606)
+lgf, option:                                   See 3.4.      (line 1490)
+lgi, option:                                   See 3.4.      (line 1490)
+lightSquareColor, option:                      See 3.5.      (line 1776)
+Limitations:                                   See 7.        (line 2265)
+Load and Save options:                         See 3.4.      (line 1488)
+Load Game, Menu Item:                          See 2.1.      (line  115)
+Load Next Game, Menu Item:                     See 2.1.      (line  142)
+Load Next Position, Menu Item:                 See 2.1.      (line  188)
+Load Position, Menu Item:                      See 2.1.      (line  180)
+Load Previous Game, Menu Item:                 See 2.1.      (line  146)
+Load Previous Position, Menu Item:             See 2.1.      (line  191)
+loadGameFile, option:                          See 3.4.      (line 1490)
+loadGameIndex, option:                         See 3.4.      (line 1490)
+loadPositionFile, option:                      See 3.4.      (line 1531)
+loadPositionIndex, option:                     See 3.4.      (line 1531)
+lowTimeWarning, option:                        See 3.3.      (line 1369)
+lowTimeWarningColor, option:                   See 3.5.      (line 1776)
+lpf, option:                                   See 3.4.      (line 1531)
+lpi, option:                                   See 3.4.      (line 1531)
+Machine Black, Menu Item:                      See 2.2.      (line  233)
+Machine White, Menu Item:                      See 2.2.      (line  230)
+Mail Move, Menu Item:                          See 2.1.      (line  221)
 Major modes:                                   See 1.        (line   19)
-Man XBoard, Menu Item:                         See 2.6.      (line  820)
-matchGames, option:                            See 3.1.      (line 1011)
-matchMode, option:                             See 3.1.      (line 1023)
-materialDraws, option:                         See 3.6.      (line 1806)
-Menu, Action:                                  See 2.3.      (line  413)
+Man XBoard, Menu Item:                         See 2.6.      (line  822)
+matchGames, option:                            See 3.1.      (line 1014)
+matchMode, option:                             See 3.1.      (line 1026)
+materialDraws, option:                         See 3.6.      (line 1838)
+Menu, Action:                                  See 2.3.      (line  414)
 Menu, File:                                    See 2.1.      (line   82)
-Menu, Help:                                    See 2.6.      (line  812)
-Menu, Mode:                                    See 2.2.      (line  228)
-Menu, Options:                                 See 2.5.      (line  553)
-Menu, Step:                                    See 2.4.      (line  458)
+Menu, Help:                                    See 2.6.      (line  814)
+Menu, Mode:                                    See 2.2.      (line  229)
+Menu, Options:                                 See 2.5.      (line  554)
+Menu, Step:                                    See 2.4.      (line  467)
 Menus:                                         See 2.        (line   57)
-mg, option:                                    See 3.1.      (line 1011)
-mm, option:                                    See 3.1.      (line 1023)
-Mode Menu:                                     See 2.2.      (line  228)
-mode, option:                                  See 3.7.      (line 1846)
-mono, option:                                  See 3.5.      (line 1647)
-monoMode, option:                              See 3.5.      (line 1647)
-Move Now, Menu Item:                           See 2.4.      (line  532)
-Move Sound, Menu Item:                         See 2.5.      (line  710)
-moves, option:                                 See 3.3.      (line 1339)
-movesound, option:                             See 3.5.      (line 1560)
-movesPerSession, option:                       See 3.1.      (line  923)
-mps, option:                                   See 3.1.      (line  923)
-msLoginDelay, option:                          See 3.3.      (line 1309)
-nameOfDebugFile, option:                       See 3.7.      (line 1955)
-ncp, option:                                   See 3.7.      (line 1841)
+mg, option:                                    See 3.1.      (line 1014)
+mm, option:                                    See 3.1.      (line 1026)
+Mode Menu:                                     See 2.2.      (line  229)
+mode, option:                                  See 3.7.      (line 1878)
+mono, option:                                  See 3.5.      (line 1676)
+monoMode, option:                              See 3.5.      (line 1676)
+Move Now, Menu Item:                           See 2.4.      (line  541)
+Move Sound, Menu Item:                         See 2.5.      (line  712)
+moves, option:                                 See 3.3.      (line 1357)
+movesound, option:                             See 3.5.      (line 1589)
+movesPerSession, option:                       See 3.1.      (line  925)
+mps, option:                                   See 3.1.      (line  925)
+msLoginDelay, option:                          See 3.3.      (line 1327)
+nameOfDebugFile, option:                       See 3.7.      (line 1997)
+ncp, option:                                   See 3.7.      (line 1873)
 New Game, Menu Item:                           See 2.1.      (line   83)
 New Shuffle Game, Menu Item:                   See 2.1.      (line   92)
 New variant, Menu Item:                        See 2.1.      (line  105)
-niceEngines, option:                           See 3.1.      (line 1122)
-noChessProgram, option:                        See 3.7.      (line 1841)
-noGUI, option:                                 See 3.5.      (line 1554)
-observe, ICS command:                          See 4.        (line 2083)
-Old Save Style, Menu Item:                     See 2.5.      (line  734)
-oldmoves, ICS command:                         See 4.        (line 2087)
-oldsave, option:                               See 3.4.      (line 1542)
-oldSaveStyle, option:                          See 3.4.      (line 1542)
-Options:                                       See 3.        (line  891)
-Options Menu:                                  See 2.5.      (line  553)
-Options, adjudication:                         See 3.6.      (line 1780)
-options, Chess engine:                         See 3.1.      (line  917)
-Options, ICS:                                  See 3.3.      (line 1205)
-Options, Load and Save:                        See 3.4.      (line 1466)
-Options, miscellaneous:                        See 3.7.      (line 1840)
-Options, User interface:                       See 3.5.      (line 1548)
-Other programs:                                See 11.       (line 2576)
-Paste Game, Menu Item:                         See 2.1.      (line  175)
-Paste Position, Menu Item:                     See 2.1.      (line  215)
-Pause, Menu Item:                              See 2.2.      (line  387)
-Periodic Updates, Menu Item:                   See 2.5.      (line  742)
-pgnEventHeader, option`:                       See 3.4.      (line 1534)
-pgnExtendedInfo, option`:                      See 3.4.      (line 1529)
-pieceToSquareTable, option:                    See 3.7.      (line 1926)
-pixmap, option:                                See 3.5.      (line 1700)
-pixmapDirectory, option:                       See 3.5.      (line 1700)
-PolyglotBook, option:                          See 3.2.      (line 1159)
-PolyglotDir, option:                           See 3.2.      (line 1151)
-Ponder Next Move, Menu Item:                   See 2.5.      (line  748)
-ponder, option:                                See 3.1.      (line 1002)
-ponderNextMove, option:                        See 3.1.      (line 1002)
-Popup Exit Message, Menu Item:                 See 2.5.      (line  753)
-Popup Move Errors, Menu Item:                  See 2.5.      (line  759)
-popup, option:                                 See 3.5.      (line 1569)
-popupExitMessage, option:                      See 3.5.      (line 1565)
-popupMoveErrors, option:                       See 3.5.      (line 1569)
-pre, option:                                   See 3.3.      (line 1351)
-Premove, Menu Item:                            See 2.5.      (line  768)
-premove, option:                               See 3.3.      (line 1351)
-Problems:                                      See 8.        (line 2283)
-queen, option:                                 See 3.5.      (line 1573)
-Quiet Play, Menu Item:                         See 2.5.      (line  779)
-quiet, option:                                 See 3.3.      (line 1354)
-quietPlay, option:                             See 3.3.      (line 1354)
-Reload CMail Message, Menu Item:               See 2.1.      (line  220)
-Reload Same Game, Menu Item:                   See 2.1.      (line  150)
-Reload Same Position, Menu Item:               See 2.1.      (line  194)
-remoteShell, option:                           See 3.7.      (line 1973)
-remoteUser, option:                            See 3.7.      (line 1978)
-Reporting bugs:                                See 8.        (line 2283)
-Reporting problems:                            See 8.        (line 2283)
-Resign, Menu Item:                             See 2.3.      (line  444)
-Retract Move, Menu Item:                       See 2.4.      (line  536)
-reuse, option:                                 See 3.1.      (line 1099)
-reuse2, option:                                See 3.1.      (line 1099)
-reuseFirst, option:                            See 3.1.      (line 1099)
-reuseSecond, option:                           See 3.1.      (line 1099)
-Revert, Menu Item:                             See 2.4.      (line  523)
-ringBellAfterMoves, option:                    See 3.5.      (line 1560)
-rsh, option:                                   See 3.7.      (line 1973)
-ruleMoves, option:                             See 3.6.      (line 1824)
-ruser, option:                                 See 3.7.      (line 1978)
-sameColorGames, option:                        See 3.1.      (line 1027)
-Save Game, Menu Item:                          See 2.1.      (line  154)
-saveGameFile, option:                          See 3.4.      (line 1499)
-saveOutOfBookInfo, option`:                    See 3.4.      (line 1538)
-savePositionFile, option:                      See 3.4.      (line 1524)
-scp, option:                                   See 3.1.      (line 1036)
-sd, option:                                    See 3.1.      (line  948)
-searchDepth, option:                           See 3.1.      (line  948)
-searchTime, option:                            See 3.1.      (line  941)
-secondChessProgram, option:                    See 3.1.      (line 1036)
-secondComputerString, option:                  See 3.1.      (line 1091)
-secondDirectory, option:                       See 3.1.      (line 1055)
-secondHasOwnBookUCI, option:                   See 3.2.      (line 1170)
-secondHost, option:                            See 3.1.      (line 1047)
-secondInitString, option:                      See 3.1.      (line 1064)
-secondIsUCI, option:                           See 3.2.      (line 1144)
-secondNPS, option:                             See 3.1.      (line  957)
-secondOptions, option:                         See 3.1.      (line 1130)
-secondProtocolVersion, option:                 See 3.1.      (line 1108)
-secondScoreAbs, option:                        See 3.1.      (line 1116)
-secondTimeOdds, option:                        See 3.1.      (line  975)
-secondXBook, option:                           See 3.2.      (line 1170)
-set, ICS command:                              See 4.        (line 2080)
-Settings, Engine:                              See 3.2.      (line 1142)
-sgf, option:                                   See 3.4.      (line 1499)
-sh, option:                                    See 3.1.      (line 1047)
-Shortcut keys:                                 See 2.7.      (line  845)
-Show Coords, Menu Item:                        See 2.5.      (line  785)
-Show Engine Output, Menu Item:                 See 2.2.      (line  347)
-Show Game List, Menu Item:                     See 2.2.      (line  338)
-Show Move History, Menu Item:                  See 2.2.      (line  342)
-showButtonBar, option:                         See 3.5.      (line 1641)
-showCoords, option:                            See 3.5.      (line 1611)
-showThinking, option:                          See 3.1.      (line  992)
-size, option:                                  See 3.5.      (line 1581)
-sNoOwnBookUCI, option:                         See 3.2.      (line 1170)
-soundChallenge, option:                        See 3.3.      (line 1417)
-soundChannel, option:                          See 3.3.      (line 1417)
-soundIcsAlarm, option:                         See 3.3.      (line 1425)
-soundIcsDraw, option:                          See 3.3.      (line 1436)
-soundIcsLoss, option:                          See 3.3.      (line 1432)
-soundIcsUnfinished, option:                    See 3.3.      (line 1440)
-soundIcsWin, option:                           See 3.3.      (line 1428)
-soundKibitz, option:                           See 3.3.      (line 1417)
-soundMove, option:                             See 3.3.      (line 1422)
-soundProgram, option:                          See 3.3.      (line 1401)
-soundRequest, option:                          See 3.3.      (line 1417)
-Sounds:                                        See 3.3.      (line 1401)
-soundSeek, option:                             See 3.3.      (line 1417)
-soundShout, option:                            See 3.3.      (line 1417)
-soundSShout, option:                           See 3.3.      (line 1417)
-soundTell, option:                             See 3.3.      (line 1417)
-spf, option:                                   See 3.4.      (line 1524)
-st, option:                                    See 3.1.      (line  941)
-Step Menu:                                     See 2.4.      (line  458)
-Stop Examining, Menu Item:                     See 2.3.      (line  452)
-Stop Observing, Menu Item:                     See 2.3.      (line  448)
-sUCI, option:                                  See 3.2.      (line 1144)
-tc, option:                                    See 3.1.      (line  918)
-td, option:                                    See 3.4.      (line 1494)
-telnet, option:                                See 3.3.      (line 1232)
-telnetProgram, option:                         See 3.3.      (line 1241)
-Test Legality, Menu Item:                      See 2.5.      (line  798)
-testClaims, option:                            See 3.6.      (line 1800)
-testLegality, option:                          See 3.5.      (line 1577)
-thinking, option:                              See 3.1.      (line  992)
-Time Control, Menu Item:                       See 2.5.      (line  595)
-timeControl, option:                           See 3.1.      (line  918)
-timeDelay, option:                             See 3.4.      (line 1494)
-timeIncrement, option:                         See 3.1.      (line  927)
-timeOddsMode, option:                          See 3.1.      (line  981)
-title, option:                                 See 3.5.      (line 1633)
-titleInWindow, option:                         See 3.5.      (line 1633)
-Training, Menu Item:                           See 2.2.      (line  328)
-trivialDraws, option:                          See 3.6.      (line 1813)
-Truncate Game, Menu Item:                      See 2.4.      (line  527)
-Two Machines, Menu Item:                       See 2.2.      (line  235)
-usePolyglotBook, option:                       See 3.2.      (line 1156)
-User interface options:                        See 3.5.      (line 1548)
-userName, option:                              See 3.7.      (line 1982)
-useTelnet, option:                             See 3.3.      (line 1232)
-variant, option:                               See 3.7.      (line 1854)
-vars, ICS command:                             See 4.        (line 2077)
-whitePieceColor, option:                       See 3.5.      (line 1746)
-who, ICS command:                              See 4.        (line 2033)
-xflash, option:                                See 3.5.      (line 1654)
+niceEngines, option:                           See 3.1.      (line 1125)
+noChessProgram, option:                        See 3.7.      (line 1873)
+noGUI, option:                                 See 3.5.      (line 1583)
+observe, ICS command:                          See 4.        (line 2125)
+Old Save Style, Menu Item:                     See 2.5.      (line  736)
+oldmoves, ICS command:                         See 4.        (line 2129)
+oldsave, option:                               See 3.4.      (line 1564)
+oldSaveStyle, option:                          See 3.4.      (line 1564)
+Options:                                       See 3.        (line  893)
+Options Menu:                                  See 2.5.      (line  554)
+Options, adjudication:                         See 3.6.      (line 1812)
+options, Chess engine:                         See 3.1.      (line  919)
+Options, ICS:                                  See 3.3.      (line 1223)
+Options, Load and Save:                        See 3.4.      (line 1488)
+Options, miscellaneous:                        See 3.7.      (line 1872)
+Options, User interface:                       See 3.5.      (line 1577)
+Other programs:                                See 11.       (line 2618)
+Paste Game, Menu Item:                         See 2.1.      (line  176)
+Paste Position, Menu Item:                     See 2.1.      (line  216)
+Pause, Menu Item:                              See 2.2.      (line  388)
+Periodic Updates, Menu Item:                   See 2.5.      (line  744)
+pgnEventHeader, option`:                       See 3.4.      (line 1556)
+pgnExtendedInfo, option`:                      See 3.4.      (line 1551)
+pieceToSquareTable, option:                    See 3.7.      (line 1968)
+pixmap, option:                                See 3.5.      (line 1729)
+pixmapDirectory, option:                       See 3.5.      (line 1729)
+PolyglotBook, option:                          See 3.2.      (line 1177)
+PolyglotDir, option:                           See 3.2.      (line 1169)
+Ponder Next Move, Menu Item:                   See 2.5.      (line  750)
+ponder, option:                                See 3.1.      (line 1005)
+ponderNextMove, option:                        See 3.1.      (line 1005)
+Popup Exit Message, Menu Item:                 See 2.5.      (line  755)
+Popup Move Errors, Menu Item:                  See 2.5.      (line  761)
+popup, option:                                 See 3.5.      (line 1598)
+popupExitMessage, option:                      See 3.5.      (line 1594)
+popupMoveErrors, option:                       See 3.5.      (line 1598)
+pre, option:                                   See 3.3.      (line 1373)
+Premove, Menu Item:                            See 2.5.      (line  770)
+premove, option:                               See 3.3.      (line 1373)
+Problems:                                      See 8.        (line 2325)
+queen, option:                                 See 3.5.      (line 1602)
+Quiet Play, Menu Item:                         See 2.5.      (line  781)
+quiet, option:                                 See 3.3.      (line 1376)
+quietPlay, option:                             See 3.3.      (line 1376)
+Reload CMail Message, Menu Item:               See 2.1.      (line  221)
+Reload Same Game, Menu Item:                   See 2.1.      (line  151)
+Reload Same Position, Menu Item:               See 2.1.      (line  195)
+remoteShell, option:                           See 3.7.      (line 2015)
+remoteUser, option:                            See 3.7.      (line 2020)
+Reporting bugs:                                See 8.        (line 2325)
+Reporting problems:                            See 8.        (line 2325)
+Resign, Menu Item:                             See 2.3.      (line  445)
+Retract Move, Menu Item:                       See 2.4.      (line  545)
+reuse, option:                                 See 3.1.      (line 1102)
+reuse2, option:                                See 3.1.      (line 1102)
+reuseFirst, option:                            See 3.1.      (line 1102)
+reuseSecond, option:                           See 3.1.      (line 1102)
+Revert, Menu Item:                             See 2.4.      (line  532)
+ringBellAfterMoves, option:                    See 3.5.      (line 1589)
+rsh, option:                                   See 3.7.      (line 2015)
+ruleMoves, option:                             See 3.6.      (line 1856)
+ruser, option:                                 See 3.7.      (line 2020)
+sameColorGames, option:                        See 3.1.      (line 1030)
+Save Game, Menu Item:                          See 2.1.      (line  155)
+saveGameFile, option:                          See 3.4.      (line 1521)
+saveOutOfBookInfo, option`:                    See 3.4.      (line 1560)
+savePositionFile, option:                      See 3.4.      (line 1546)
+scp, option:                                   See 3.1.      (line 1039)
+sd, option:                                    See 3.1.      (line  950)
+searchDepth, option:                           See 3.1.      (line  950)
+searchTime, option:                            See 3.1.      (line  943)
+secondChessProgram, option:                    See 3.1.      (line 1039)
+secondComputerString, option:                  See 3.1.      (line 1094)
+secondDirectory, option:                       See 3.1.      (line 1058)
+secondHasOwnBookUCI, option:                   See 3.2.      (line 1188)
+secondHost, option:                            See 3.1.      (line 1050)
+secondInitString, option:                      See 3.1.      (line 1067)
+secondIsUCI, option:                           See 3.2.      (line 1162)
+secondNeedsNoncompliantFEN, option:            See 3.1.      (line 1144)
+secondNPS, option:                             See 3.1.      (line  959)
+secondOptions, option:                         See 3.1.      (line 1133)
+secondProtocolVersion, option:                 See 3.1.      (line 1111)
+secondScoreAbs, option:                        See 3.1.      (line 1119)
+secondTimeOdds, option:                        See 3.1.      (line  977)
+secondXBook, option:                           See 3.2.      (line 1188)
+set, ICS command:                              See 4.        (line 2122)
+Settings, Engine:                              See 3.2.      (line 1160)
+sgf, option:                                   See 3.4.      (line 1521)
+sh, option:                                    See 3.1.      (line 1050)
+Shortcut keys:                                 See 2.7.      (line  847)
+Show Coords, Menu Item:                        See 2.5.      (line  787)
+Show Engine Output, Menu Item:                 See 2.2.      (line  348)
+Show Game List, Menu Item:                     See 2.2.      (line  339)
+Show Move History, Menu Item:                  See 2.2.      (line  343)
+showButtonBar, option:                         See 3.5.      (line 1670)
+showCoords, option:                            See 3.5.      (line 1640)
+showThinking, option:                          See 3.1.      (line  995)
+size, option:                                  See 3.5.      (line 1610)
+sNoOwnBookUCI, option:                         See 3.2.      (line 1188)
+soundChallenge, option:                        See 3.3.      (line 1439)
+soundChannel, option:                          See 3.3.      (line 1439)
+soundIcsAlarm, option:                         See 3.3.      (line 1447)
+soundIcsDraw, option:                          See 3.3.      (line 1458)
+soundIcsLoss, option:                          See 3.3.      (line 1454)
+soundIcsUnfinished, option:                    See 3.3.      (line 1462)
+soundIcsWin, option:                           See 3.3.      (line 1450)
+soundKibitz, option:                           See 3.3.      (line 1439)
+soundMove, option:                             See 3.3.      (line 1444)
+soundProgram, option:                          See 3.3.      (line 1423)
+soundRequest, option:                          See 3.3.      (line 1439)
+Sounds:                                        See 3.3.      (line 1423)
+soundSeek, option:                             See 3.3.      (line 1439)
+soundShout, option:                            See 3.3.      (line 1439)
+soundSShout, option:                           See 3.3.      (line 1439)
+soundTell, option:                             See 3.3.      (line 1439)
+spf, option:                                   See 3.4.      (line 1546)
+st, option:                                    See 3.1.      (line  943)
+Step Menu:                                     See 2.4.      (line  467)
+Stop Examining, Menu Item:                     See 2.3.      (line  453)
+Stop Observing, Menu Item:                     See 2.3.      (line  449)
+sUCI, option:                                  See 3.2.      (line 1162)
+tc, option:                                    See 3.1.      (line  920)
+td, option:                                    See 3.4.      (line 1516)
+telnet, option:                                See 3.3.      (line 1250)
+telnetProgram, option:                         See 3.3.      (line 1259)
+Test Legality, Menu Item:                      See 2.5.      (line  800)
+testClaims, option:                            See 3.6.      (line 1832)
+testLegality, option:                          See 3.5.      (line 1606)
+thinking, option:                              See 3.1.      (line  995)
+Time Control, Menu Item:                       See 2.5.      (line  597)
+timeControl, option:                           See 3.1.      (line  920)
+timeDelay, option:                             See 3.4.      (line 1516)
+timeIncrement, option:                         See 3.1.      (line  929)
+timeOddsMode, option:                          See 3.1.      (line  983)
+title, option:                                 See 3.5.      (line 1662)
+titleInWindow, option:                         See 3.5.      (line 1662)
+Training, Menu Item:                           See 2.2.      (line  329)
+trivialDraws, option:                          See 3.6.      (line 1845)
+Truncate Game, Menu Item:                      See 2.4.      (line  536)
+Two Machines, Menu Item:                       See 2.2.      (line  236)
+usePolyglotBook, option:                       See 3.2.      (line 1174)
+User interface options:                        See 3.5.      (line 1577)
+userName, option:                              See 3.7.      (line 2024)
+useTelnet, option:                             See 3.3.      (line 1250)
+variant, option:                               See 3.7.      (line 1886)
+vars, ICS command:                             See 4.        (line 2119)
+whitePieceColor, option:                       See 3.5.      (line 1776)
+who, ICS command:                              See 4.        (line 2075)
+xflash, option:                                See 3.5.      (line 1683)
 Table of Contents
 *****************