Delete emptied front-end files, and move rest to gtk directory
[xboard.git] / menus.c
diff --git a/menus.c b/menus.c
index 42e0d9a..df0b733 100644 (file)
--- a/menus.c
+++ b/menus.c
@@ -87,10 +87,6 @@ extern char *getenv();
 
 #include "frontend.h"
 #include "backend.h"
-#include "backendz.h"
-#include "moves.h"
-#include "xhistory.h"
-#include "xedittags.h"
 #include "menus.h"
 #include "gettext.h"
 
@@ -256,67 +252,6 @@ QuitProc ()
 }
 
 void
-AnalyzeModeProc ()
-{
-    char buf[MSG_SIZ];
-
-    if (!first.analysisSupport) {
-      snprintf(buf, sizeof(buf), _("%s does not support analysis"), first.tidy);
-      DisplayError(buf, 0);
-      return;
-    }
-    /* [DM] icsEngineAnalyze [HGM] This is horrible code; reverse the gameMode and isEngineAnalyze tests! */
-    if (appData.icsActive) {
-        if (gameMode != IcsObserving) {
-         snprintf(buf, MSG_SIZ, _("You are not observing a game"));
-            DisplayError(buf, 0);
-            /* secure check */
-            if (appData.icsEngineAnalyze) {
-                if (appData.debugMode)
-                    fprintf(debugFP, _("Found unexpected active ICS engine analyze \n"));
-                ExitAnalyzeMode();
-                ModeHighlight();
-            }
-            return;
-        }
-        /* if enable, use want disable icsEngineAnalyze */
-        if (appData.icsEngineAnalyze) {
-                ExitAnalyzeMode();
-                ModeHighlight();
-                return;
-        }
-        appData.icsEngineAnalyze = TRUE;
-        if (appData.debugMode)
-            fprintf(debugFP, _("ICS engine analyze starting... \n"));
-    }
-#ifndef OPTIONSDIALOG
-    if (!appData.showThinking)
-      ShowThinkingProc();
-#endif
-
-    AnalyzeModeEvent();
-}
-
-void
-AnalyzeFileProc ()
-{
-    if (!first.analysisSupport) {
-      char buf[MSG_SIZ];
-      snprintf(buf, sizeof(buf), _("%s does not support analysis"), first.tidy);
-      DisplayError(buf, 0);
-      return;
-    }
-//    Reset(FALSE, TRUE);
-#ifndef OPTIONSDIALOG
-    if (!appData.showThinking)
-      ShowThinkingProc();
-#endif
-    AnalyzeFileEvent();
-//    FileNamePopUp(_("File to analyze"), "", ".pgn .game", LoadGamePopUp, "rb");
-    AnalysisPeriodicEvent(1);
-}
-
-void
 MatchProc ()
 {
     MatchEvent(2);
@@ -641,7 +576,7 @@ MenuItem fileMenu[] = {
     {N_("New Shuffle Game ..."),          "NewShuffleGame", ShuffleMenuProc},
     {N_("New Variant ...   Alt+Shift+V"), "NewVariant", NewVariantProc},      // [HGM] variant: not functional yet
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Load Game       Ctrl+O"),        "LoadGame", LoadGameProc},
+    {N_("Load Game       Ctrl+O"),        "LoadGame", LoadGameProc, CHECK},
     {N_("Load Position    Ctrl+Shift+O"), "LoadPosition", LoadPositionProc},
 //    {N_("Load Next Game"), "LoadNextGame", LoadNextGameProc},
 //    {N_("Load Previous Game"), "LoadPreviousGame", LoadPrevGameProc},
@@ -686,18 +621,18 @@ MenuItem editMenu[] = {
 };
 
 MenuItem viewMenu[] = {
-    {N_("Flip View             F2"),         "FlipView", FlipViewProc},
+    {N_("Flip View             F2"),         "FlipView", FlipViewProc, CHECK},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Engine Output      Alt+Shift+O"),   "EngineOutput", EngineOutputProc},
-    {N_("Move History       Alt+Shift+H"),   "MoveHistory", HistoryShowProc}, // [HGM] hist: activate 4.2.7 code
-    {N_("Evaluation Graph  Alt+Shift+E"),    "EvaluationGraph", EvalGraphProc},
-    {N_("Game List            Alt+Shift+G"), "GameList", ShowGameListProc},
-    {N_("ICS text menu"), "ICStextmenu", IcsTextProc},
+    {N_("Engine Output      Alt+Shift+O"),   "EngineOutput", EngineOutputProc, CHECK},
+    {N_("Move History       Alt+Shift+H"),   "MoveHistory", HistoryShowProc, CHECK}, // [HGM] hist: activate 4.2.7 code
+    {N_("Evaluation Graph  Alt+Shift+E"),    "EvaluationGraph", EvalGraphProc, CHECK},
+    {N_("Game List            Alt+Shift+G"), "GameList", ShowGameListProc, CHECK},
+    {N_("ICS text menu"), "ICStextmenu", IcsTextProc, CHECK},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Tags"),             "Tags", EditTagsProc},
-    {N_("Comments"),         "Comments", EditCommentProc},
-    {N_("ICS Input Box"),    "ICSInputBox", IcsInputBoxProc},
-    {N_("Open Chat Window"), "OpenChatWindow", ChatProc},
+    {N_("Tags"),             "Tags", EditTagsProc, CHECK},
+    {N_("Comments"),         "Comments", EditCommentProc, CHECK},
+    {N_("ICS Input Box"),    "ICSInputBox", IcsInputBoxProc, CHECK},
+    {N_("Open Chat Window"), "OpenChatWindow", ChatProc, CHECK},
     {"----", NULL, NothingProc},
     {N_("Board..."),          "Board", BoardOptionsProc},
     {N_("Game List Tags..."), "GameListTags", GameListOptionsProc},
@@ -705,18 +640,18 @@ MenuItem viewMenu[] = {
 };
 
 MenuItem modeMenu[] = {
-    {N_("Machine White  Ctrl+W"), "MachineWhite", MachineWhiteEvent},
-    {N_("Machine Black  Ctrl+B"), "MachineBlack", MachineBlackEvent},
-    {N_("Two Machines   Ctrl+T"), "TwoMachines", TwoMachinesEvent},
-    {N_("Analysis Mode  Ctrl+A"), "AnalysisMode", AnalyzeModeProc},
-    {N_("Analyze Game   Ctrl+G"), "AnalyzeFile", AnalyzeFileProc },
-    {N_("Edit Game         Ctrl+E"), "EditGame", EditGameEvent},
-    {N_("Edit Position      Ctrl+Shift+E"), "EditPosition", EditPositionEvent},
-    {N_("Training"),      "Training", TrainingEvent},
-    {N_("ICS Client"),    "ICSClient", IcsClientEvent},
+    {N_("Machine White  Ctrl+W"), "MachineWhite", MachineWhiteEvent, RADIO },
+    {N_("Machine Black  Ctrl+B"), "MachineBlack", MachineBlackEvent, RADIO },
+    {N_("Two Machines   Ctrl+T"), "TwoMachines", TwoMachinesEvent, RADIO },
+    {N_("Analysis Mode  Ctrl+A"), "AnalysisMode", (MenuProc*) AnalyzeModeEvent, RADIO},
+    {N_("Analyze Game   Ctrl+G"), "AnalyzeFile", AnalyzeFileEvent, RADIO },
+    {N_("Edit Game         Ctrl+E"), "EditGame", EditGameEvent, RADIO },
+    {N_("Edit Position      Ctrl+Shift+E"), "EditPosition", EditPositionEvent, RADIO },
+    {N_("Training"),      "Training", TrainingEvent, RADIO },
+    {N_("ICS Client"),    "ICSClient", IcsClientEvent, RADIO },
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Machine Match"),         "MachineMatch", MatchProc},
-    {N_("Pause               Pause"),         "Pause", PauseEvent},
+    {N_("Machine Match"),         "MachineMatch", MatchProc, CHECK },
+    {N_("Pause               Pause"),         "Pause", PauseEvent, CHECK },
     {NULL, NULL, NULL}
 };
 
@@ -741,7 +676,7 @@ MenuItem actionMenu[] = {
     {NULL, NULL, NULL}
 };
 
-MenuItem engineMenu[] = {
+MenuItem engineMenu[100] = {
     {N_("Load New 1st Engine ..."), "LoadNew1stEngine", LoadEngine1Proc},
     {N_("Load New 2nd Engine ..."), "LoadNew2ndEngine", LoadEngine2Proc},
     {"----", NULL, NothingProc},
@@ -798,7 +733,7 @@ MenuItem optionsMenu[] = {
     {"----", NULL, NothingProc},
 #endif
     {N_("Save Settings Now"),     "SaveSettingsNow", SaveSettingsProc},
-    {N_("Save Settings on Exit"), "SaveSettingsonExit", SaveOnExitProc},
+    {N_("Save Settings on Exit"), "SaveSettingsonExit", SaveOnExitProc, CHECK },
     {NULL, NULL, NULL}
 };
 
@@ -844,7 +779,7 @@ MenuItem noMenu[] = {
     { "", "TestLegality", TestLegalityProc },
 #endif
     { "", "AboutGame", AboutGameEvent },
-    { "", "Debug", DebugProc },
+    { "", "DebugProc", DebugProc },
     { "", "Nothing", NothingProc },
     {NULL, NULL, NULL}
 };
@@ -884,18 +819,22 @@ MenuNameToItem (char *menuName)
     return NULL; // item not found
 }
 
+int firstEngineItem;
+
 void
 AppendEnginesToMenu (char *list)
 {
     int i=0;
     char *p;
     if(appData.icsActive || appData.recentEngines <= 0) return;
+    for(firstEngineItem=0; engineMenu[firstEngineItem].string; firstEngineItem++);
     recentEngines = strdup(list);
     while (*list) {
        p = strchr(list, '\n'); if(p == NULL) break;
-       if(i == 0) AppendMenuItem("----", 0); // at least one valid item to add
+       if(i == 0) engineMenu[firstEngineItem++].string = "----"; // at least one valid item to add
        *p = 0;
-       AppendMenuItem(list, i);
+       if(firstEngineItem + i < 99)
+           engineMenu[firstEngineItem+i].string = strdup(list); // just set name; MenuProc stays NULL
        i++; *p = '\n'; list = p + 1;
     }
 }