Fix bridge capture of Lions
[xboard.git] / moves.c
diff --git a/moves.c b/moves.c
index 8b04b53..b5b6ffe 100644 (file)
--- a/moves.c
+++ b/moves.c
@@ -5,7 +5,7 @@
  * Massachusetts.
  *
  * Enhancements Copyright 1992-2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006,
- * 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Free Software Foundation, Inc.
+ * 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 Free Software Foundation, Inc.
  *
  * Enhancements Copyright 2005 Alessandro Scotti
  *
@@ -1673,10 +1673,11 @@ CheckTest (Board board, int flags, int rf, int ff, int rt, int ft, int enPassant
        }
        ep = board[EP_STATUS];
        if( captured == WhiteLion || captured == BlackLion ) { // [HGM] lion: Chu Lion-capture rules
-           ChessSquare victim = killX < 0 ? EmptySquare : trampled;
+           ChessSquare victim = saveKill < 0 ? EmptySquare : trampled;
            if( (board[rt][ft] == WhiteLion || board[rt][ft] == BlackLion) &&           // capturer is Lion
                (ff - ft > 1 || ft - ff > 1 || rf - rt > 1 || rt - rf > 1) &&           // captures from a distance
-               (victim == EmptySquare || victim == WhitePawn || victim == BlackPawn) ) // no or worthless 'bridge'
+               (victim == EmptySquare || victim == WhitePawn || victim == BlackPawn    // no or worthless 'bridge'
+                                    || victim == WhiteCobra || victim == BlackCobra) ) // (Pawn or Go Between)
                     board[EP_STATUS] = EP_ROYAL_LION; // on distant Lion x Lion victim must not be pseudo-legally protected
        }
     }
@@ -2140,8 +2141,10 @@ Disambiguate (Board board, int flags, DisambiguateClosure *closure)
     if (closure->kind == WhitePromotion || closure->kind == BlackPromotion) {
         if(c == NULLCHAR) { // missing promoChar on mandatory promotion; use default for variant
             if(gameInfo.variant == VariantShatranj || gameInfo.variant == VariantCourier ||
-               gameInfo.variant == VariantMakruk || gameInfo.variant == VariantASEAN)
+               gameInfo.variant == VariantMakruk)
                 c = PieceToChar(BlackFerz);
+            else if(gameInfo.variant == VariantASEAN)
+                c = PieceToChar(BlackRook);
             else if(gameInfo.variant == VariantGreat)
                 c = PieceToChar(BlackMan);
             else if(gameInfo.variant == VariantGrand)