Fix handling username change during game
[xboard.git] / winboard / winboard.c
index e943a22..473bc5c 100644 (file)
@@ -836,8 +836,6 @@ InitInstance(HINSTANCE hInstance, int nCmdShow, LPSTR lpCmdLine)
       EngineOutputPopUp();\r
   }\r
 \r
-  InitBackEnd2();\r
-\r
   /* Make the window visible; update its client area; and return "success" */\r
   EnsureOnScreen(&wpMain.x, &wpMain.y, minX, minY);\r
   wp.length = sizeof(WINDOWPLACEMENT);\r
@@ -850,6 +848,8 @@ InitInstance(HINSTANCE hInstance, int nCmdShow, LPSTR lpCmdLine)
   wp.rcNormalPosition.bottom = wpMain.y + wpMain.height;\r
   SetWindowPlacement(hwndMain, &wp);\r
 \r
+  InitBackEnd2(); // [HGM] moved until after all windows placed, to save correct position if fatal error on engine start\r
+\r
   if(!appData.noGUI) SetWindowPos(hwndMain, alwaysOnTop ? HWND_TOPMOST : HWND_NOTOPMOST,\r
                0, 0, 0, 0, SWP_NOMOVE|SWP_NOSIZE);\r
 \r
@@ -6126,6 +6126,12 @@ TypeInNameDialog(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
       GetDlgItemText(hDlg, OPT_Name, move, sizeof(move));\r
       appData.userName = strdup(move);\r
       SetUserLogo();\r
+      SetGameInfo();\r
+      if(gameMode == MachinePlaysWhite || gameMode == MachinePlaysBlack) {\r
+       sprintf(move, "%s vs. %s", gameInfo.white, gameInfo.black);\r
+       DisplayTitle(move);\r
+      }\r
+\r
 \r
       EndDialog(hDlg, TRUE);\r
       return TRUE;\r