Prevent <Esc> closing chat box
[xboard.git] / winboard / winboard.c
index 5c2078f..509ba76 100644 (file)
@@ -1223,6 +1223,14 @@ int
 MySearchPath(char *installDir, char *name, char *fullname)\r
 {\r
   char *dummy;\r
+  if(name[0] == '~' && name[1] == '\\') { // [HGM] recognize ~ as HOMEPATH environment variable\r
+    installDir = getenv("HOMEPATH");\r
+    name += 2;\r
+    strcpy(fullname, installDir);\r
+    strcat(fullname, "\\");\r
+    strcat(fullname, name);\r
+    return strlen(fullname);\r
+  }\r
   return (int) SearchPath(installDir, name, NULL, MSG_SIZ, fullname, &dummy);\r
 }\r
 \r
@@ -3797,20 +3805,20 @@ MouseEvent(HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
       if (PtInRect((LPRECT) &whiteRect, pt)) {\r
         if (gameMode == EditPosition) {\r
          SetWhiteToPlayEvent();\r
+        } else if (gameMode == EditGame || GetKeyState(VK_SHIFT) < 0) {\r
+          AdjustClock(flipClock, -1);\r
        } else if (gameMode == IcsPlayingBlack ||\r
                   gameMode == MachinePlaysWhite) {\r
          CallFlagEvent();\r
-        } else if (gameMode == EditGame) {\r
-          AdjustClock(flipClock, -1);\r
         }\r
       } else if (PtInRect((LPRECT) &blackRect, pt)) {\r
        if (gameMode == EditPosition) {\r
          SetBlackToPlayEvent();\r
+        } else if (gameMode == EditGame || GetKeyState(VK_SHIFT) < 0) {\r
+          AdjustClock(!flipClock, -1);\r
        } else if (gameMode == IcsPlayingWhite ||\r
                   gameMode == MachinePlaysBlack) {\r
          CallFlagEvent();\r
-        } else if (gameMode == EditGame) {\r
-          AdjustClock(!flipClock, -1);\r
        }\r
       }\r
       dragInfo.start.x = dragInfo.start.y = -1;\r
@@ -3890,10 +3898,11 @@ MouseEvent(HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
     if(y == -2) {\r
       /* [HGM] right mouse button in clock area edit-game mode ups clock */\r
       if (PtInRect((LPRECT) &whiteRect, pt)) {\r
-          if (gameMode == EditGame) AdjustClock(flipClock, 1);\r
+          if (gameMode == EditGame || GetKeyState(VK_SHIFT) < 0) AdjustClock(flipClock, 1);\r
       } else if (PtInRect((LPRECT) &blackRect, pt)) {\r
-          if (gameMode == EditGame) AdjustClock(!flipClock, 1);\r
+          if (gameMode == EditGame || GetKeyState(VK_SHIFT) < 0) AdjustClock(!flipClock, 1);\r
       }\r
+      break;\r
     }\r
     DrawPosition(TRUE, NULL);\r
 \r