Set ~~ to bundle path for OS X
[xboard.git] / winboard / winboard.c
index e5df6db..917a532 100644 (file)
@@ -92,6 +92,9 @@
 #include "help.h"\r
 #include "wsnap.h"\r
 \r
+#define SLASH '/'\r
+#define DATADIR "~~"\r
+\r
 //void InitEngineUCI( const char * iniDir, ChessProgramState * cps );\r
 \r
   int myrandom(void);\r
@@ -109,7 +112,6 @@ VOID NewVariantPopup(HWND hwnd);
 int FinishMove P((ChessMove moveType, int fromX, int fromY, int toX, int toY,\r
                   /*char*/int promoChar));\r
 void DisplayMove P((int moveNumber));\r
-Boolean ParseFEN P((Board board, int *blackPlaysFirst, char *fen));\r
 void ChatPopUp P((char *s));\r
 typedef struct {\r
   ChessSquare piece;  \r
@@ -2273,7 +2275,7 @@ InitDrawingSizes(BoardSize boardSize, int flags)
        && (boardSize < SizePetite || boardSize > SizeBulky) // Archbishop and Chancellor available in entire middle range\r
       || (v == VariantShogi && boardSize != SizeModerate)   // Japanese-style Shogi\r
       ||  v == VariantKnightmate || v == VariantSChess || v == VariantXiangqi || v == VariantSpartan\r
-      ||  v == VariantShatranj || v == VariantMakruk || v == VariantGreat || v == VariantFairy ) {\r
+      ||  v == VariantShatranj || v == VariantMakruk || v == VariantGreat || v == VariantFairy || v == VariantLion ) {\r
       if(boardSize < SizeMediocre) boardSize = SizePetite; else\r
       if(boardSize > SizeModerate) boardSize = SizeBulky;  else\r
                                    boardSize = SizeMiddling;\r
@@ -2629,6 +2631,9 @@ InitDrawingSizes(BoardSize boardSize, int flags)
     pieceBitmap[0][WhiteUnicorn] = DoLoadBitmap(hInst, "u", squareSize, "s");\r
     pieceBitmap[1][WhiteUnicorn] = DoLoadBitmap(hInst, "u", squareSize, "o");\r
     pieceBitmap[2][WhiteUnicorn] = DoLoadBitmap(hInst, "u", squareSize, "w");\r
+    pieceBitmap[0][WhiteLion] = DoLoadBitmap(hInst, "ln", squareSize, "s");\r
+    pieceBitmap[1][WhiteLion] = DoLoadBitmap(hInst, "ln", squareSize, "o");\r
+    pieceBitmap[2][WhiteLion] = DoLoadBitmap(hInst, "ln", squareSize, "w");\r
 \r
     if(gameInfo.variant == VariantShogi) { /* promoted Gold represemtations */\r
       pieceBitmap[0][WhiteCannon] = DoLoadBitmap(hInst, "wp", squareSize, "s");\r
@@ -3251,6 +3256,8 @@ BOOL HasHighlightInfo()
 \r
     return result;\r
 \r
+\r
+\r
 }\r
 \r
 BOOL IsDrawArrowEnabled()\r
@@ -4274,8 +4281,10 @@ MouseEvent(HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
       } else if (PtInRect((LPRECT) &blackRect, pt)) {\r
        ClockClick(!flipClock); break;\r
       }\r
+    if(dragging) { // [HGM] lion: don't destroy dragging info if we are already dragging\r
       dragInfo.start.x = dragInfo.start.y = -1;\r
       dragInfo.from = dragInfo.start;\r
+    }\r
     if(fromX == -1 && frozen) { // not sure where this is for\r
                fromX = fromY = -1; \r
       DrawPosition(forceFullRepaint || FALSE, NULL); /* [AS] */\r
@@ -4295,7 +4304,7 @@ MouseEvent(HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
     if(PromoScroll(pt.x - boardRect.left, pt.y - boardRect.top)) break;\r
     MovePV(pt.x - boardRect.left, pt.y - boardRect.top, boardRect.bottom - boardRect.top);\r
     if ((appData.animateDragging || appData.highlightDragging)\r
-       && (wParam & MK_LBUTTON)\r
+       && (wParam & MK_LBUTTON || dragging == 2)\r
        && dragInfo.from.x >= 0) \r
     {\r
       BOOL full_repaint = FALSE;\r
@@ -4439,6 +4448,8 @@ ButtonProc(HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
   return CallWindowProc(buttonDesc[i].wndproc, hwnd, message, wParam, lParam);\r
 }\r
 \r
+static int promoStyle;\r
+\r
 /* Process messages for Promotion dialog box */\r
 LRESULT CALLBACK\r
 Promotion(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)\r
@@ -4469,13 +4480,9 @@ Promotion(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
          PieceToChar(BlackMarshall) != '~')   ) ?\r
               SW_SHOW : SW_HIDE);\r
     /* [HGM] Hide B & R button in Shogi, use Q as promote, N as defer */\r
-    ShowWindow(GetDlgItem(hDlg, PB_Rook),\r
-       gameInfo.variant != VariantShogi ?\r
-              SW_SHOW : SW_HIDE);\r
-    ShowWindow(GetDlgItem(hDlg, PB_Bishop), \r
-       gameInfo.variant != VariantShogi ?\r
-              SW_SHOW : SW_HIDE);\r
-    if(gameInfo.variant == VariantShogi) {\r
+    ShowWindow(GetDlgItem(hDlg, PB_Rook),   !promoStyle ? SW_SHOW : SW_HIDE);\r
+    ShowWindow(GetDlgItem(hDlg, PB_Bishop), !promoStyle ? SW_SHOW : SW_HIDE);\r
+    if(promoStyle) {\r
         SetDlgItemText(hDlg, PB_Queen, "YES");\r
         SetDlgItemText(hDlg, PB_Knight, "NO");\r
         SetWindowText(hDlg, "Promote?");\r
@@ -4496,7 +4503,7 @@ Promotion(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
       promoChar = gameInfo.variant == VariantSuper ? PieceToChar(BlackSilver) : PieceToChar(BlackKing);\r
       break;\r
     case PB_Queen:\r
-      promoChar = gameInfo.variant == VariantShogi ? '+' : ToLower(PieceToChar(WhiteOnMove(currentMove) ? WhiteQueen : BlackQueen));\r
+      promoChar = promoStyle ? '+' : ToLower(PieceToChar(WhiteOnMove(currentMove) ? WhiteQueen : BlackQueen));\r
       break;\r
     case PB_Rook:\r
       promoChar = ToLower(PieceToChar(WhiteOnMove(currentMove) ? WhiteRook : BlackRook));\r
@@ -4513,7 +4520,8 @@ Promotion(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
       promoChar = ToLower(PieceToChar(WhiteOnMove(currentMove) ? WhiteAngel : BlackAngel));\r
       break;\r
     case PB_Knight:\r
-      promoChar = gameInfo.variant == VariantShogi ? '=' : PieceToChar(WhiteOnMove(currentMove) ? WhiteKnight : BlackKnight);\r
+      promoChar = gameInfo.variant == VariantShogi ? '=' : promoStyle ? NULLCHAR : \r
+                  ToLower(PieceToChar(WhiteOnMove(currentMove) ? WhiteKnight : BlackKnight));\r
       break;\r
     default:\r
       return FALSE;\r
@@ -4544,8 +4552,9 @@ PromotionPopup(HWND hwnd)
 }\r
 \r
 void\r
-PromotionPopUp()\r
+PromotionPopUp(char choice)\r
 {\r
+  promoStyle = (choice == '+');\r
   DrawPosition(TRUE, NULL);\r
   PromotionPopup(hwndMain);\r
 }\r
@@ -5105,6 +5114,7 @@ WndProc(HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
       break;\r
 \r
     case IDM_Rematch:\r
+\r
       RematchEvent();\r
       break;\r
 \r
@@ -6262,6 +6272,7 @@ StartupDialog(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
        SwapEngines(singleList); // temporarily swap first and second, to load a second 'first', ...\r
        ParseArgs(StringGet, &p);\r
        SwapEngines(singleList); // ... and then make it 'second'\r
+\r
        appData.noChessProgram = FALSE;\r
        appData.icsActive = FALSE;\r
       } else if (IsDlgButtonChecked(hDlg, OPT_ChessServer)) {\r
@@ -6839,6 +6850,7 @@ GothicPopUp(char *title, VariantClass variant)
 static char *history[HISTORY_SIZE];\r
 int histIn = 0, histP = 0;\r
 \r
+\r
 VOID\r
 SaveInHistory(char *cmd)\r
 {\r
@@ -6851,6 +6863,7 @@ SaveInHistory(char *cmd)
   histIn = (histIn + 1) % HISTORY_SIZE;\r
   if (history[histIn] != NULL) {\r
     free(history[histIn]);\r
+\r
     history[histIn] = NULL;\r
   }\r
   histP = histIn;\r
@@ -7661,6 +7674,7 @@ DoWriteFile(HANDLE hFile, char *buf, int count, DWORD *outCount,
       else\r
        err = GetLastError();\r
     }\r
+\r
   }\r
   return err;\r
 }\r
@@ -8526,6 +8540,7 @@ HWND gameListOptionsDialog;
 \r
 // low-level front-end: clear text edit / list widget\r
 void\r
+\r
 GLT_ClearList()\r
 {\r
     SendDlgItemMessage( gameListOptionsDialog, IDC_GameListTags, LB_RESETCONTENT, 0, 0 );\r
@@ -8717,6 +8732,13 @@ EditCommentPopUp(int index, char *title, char *str)
 }\r
 \r
 \r
+int\r
+Roar()\r
+{\r
+  MyPlaySound(&sounds[(int)SoundRoar]);\r
+  return 1;\r
+}\r
+\r
 VOID\r
 RingBell()\r
 {\r
@@ -8874,6 +8896,7 @@ DisplayBlackClock(long timeRemaining, int highlight)
   HDC hdc;\r
   char *flag = blackFlag && gameMode == TwoMachinesPlay ? "(!)" : "";\r
 \r
+\r
   if(appData.noGUI) return;\r
   hdc = GetDC(hwndMain);\r
   if (!IsIconic(hwndMain)) {\r
@@ -9892,16 +9915,23 @@ AnimateMove(board, fromX, fromY, toX, toY)
      int toY;\r
 {\r
   ChessSquare piece;\r
+  int x = toX, y = toY;\r
   POINT start, finish, mid;\r
   POINT frames[kFactor * 2 + 1];\r
   int nFrames, n;\r
 \r
+  if(killX >= 0 && IS_LION(board[fromY][fromX])) Roar();\r
+\r
   if (!appData.animate) return;\r
   if (doingSizing) return;\r
   if (fromY < 0 || fromX < 0) return;\r
   piece = board[fromY][fromX];\r
   if (piece >= EmptySquare) return;\r
 \r
+  if(killX >= 0) toX = killX, toY = killY; // [HGM] lion: first to kill square\r
+\r
+again:\r
+\r
   ScreenSquare(fromX, fromY, &start);\r
   ScreenSquare(toX, toY, &finish);\r
 \r
@@ -9940,6 +9970,9 @@ AnimateMove(board, fromX, fromY, toX, toY)
   }\r
   animInfo.pos = finish;\r
   DrawPosition(FALSE, NULL);\r
+\r
+  if(toX != x || toY != y) { fromX = toX; fromY = toY; toX = x; toY = y; goto again; } // second leg\r
+\r
   animInfo.piece = EmptySquare;\r
   Explode(board, fromX, fromY, toX, toY);\r
 }\r