Add -useBoardTexture and -usePieceFont options
[xboard.git] / xboard.c
index 7af9fd7..033c53b 100644 (file)
--- a/xboard.c
+++ b/xboard.c
@@ -1051,6 +1051,8 @@ char globalTranslations[] =
    :Ctrl<Key>o: LoadGameProc() \n \
    :Meta<Key>Next: LoadNextGameProc() \n \
    :Meta<Key>Prior: LoadPrevGameProc() \n \
+   :Ctrl<Key>Down: LoadSelectedProc(3) \n \
+   :Ctrl<Key>Up: LoadSelectedProc(-3) \n \
    :Ctrl<Key>s: SaveGameProc() \n \
    :Ctrl<Key>c: CopyGameProc() \n \
    :Ctrl<Key>v: PasteGameProc() \n \
@@ -3599,7 +3601,7 @@ void CreateXPMBoard(char *s, int kind)
 {
     XpmAttributes attr;
     attr.valuemask = 0;
-    if(s == NULL || *s == 0 || *s == '*') { useTexture &= ~(kind+1); return; }
+    if(!appData.useBitmaps || s == NULL || *s == 0 || *s == '*') { useTexture &= ~(kind+1); return; }
     if (XpmReadFileToPixmap(xDisplay, xBoardWindow, s, &(xpmBoardBitmap[kind]), NULL, &attr) == 0) {
        useTexture |= kind + 1; textureW[kind] = attr.width; textureH[kind] = attr.height;
     }
@@ -5001,6 +5003,14 @@ void CommentPopDown()
     PopDown(1);
 }
 
+static char *openName;
+FILE *openFP;
+
+void DelayedLoad()
+{
+  (void) (*fileProc)(openFP, 0, openName);
+}
+
 void FileNamePopUp(label, def, filter, proc, openMode)
      char *label;
      char *def;
@@ -5011,12 +5021,11 @@ void FileNamePopUp(label, def, filter, proc, openMode)
     fileProc = proc;           /* I can't see a way not */
     fileOpenMode = openMode;   /*   to use globals here */
     {   // [HGM] use file-selector dialog stolen from Ghostview
-       char *name;
        int index; // this is not supported yet
-       FILE *f;
-       if(f = XsraSelFile(shellWidget, label, NULL, NULL, "could not open: ",
-                          (def[0] ? def : NULL), filter, openMode, NULL, &name))
-         (void) (*fileProc)(f, index=0, name);
+       if(openFP = XsraSelFile(shellWidget, label, NULL, NULL, "could not open: ",
+                          (def[0] ? def : NULL), filter, openMode, NULL, &openName))
+         // [HGM] delay to give expose event opportunity to redraw board after browser-dialog popdown before lengthy load starts
+         ScheduleDelayedEvent(&DelayedLoad, 50);
     }
 }