Fix bug introduced in commit 89b4744: removed a "/" and forgot to add it in the confi...
[xboard.git] / xboard.c
index f5254ea..73bd41c 100644 (file)
--- a/xboard.c
+++ b/xboard.c
@@ -4263,7 +4263,7 @@ static void colorDrawPieceImage(piece, square_color, x, y, dest)
        }
        break;
     }
-    if(appData.upsideDown && flipView) kind ^= 2; // swap white and black pieces
+    if(appData.upsideDown && flipView) { kind ^= 2; p += p < BlackPawn ? BlackPawn : -BlackPawn; }// swap white and black pieces
     if(useTexture & square_color+1) {
         BlankSquare(x, y, square_color, piece, dest, 1); // erase previous contents with background
        XSetClipMask(xDisplay, wlPieceGC, xpmMask[p]);
@@ -4605,9 +4605,12 @@ void XDrawPosition(w, repaint, board)
      * but this causes a very distracting flicker.
      */
 
-    if ( lineGap && IsDrawArrowEnabled()) repaint = True;
     if (!repaint && lastBoardValid[nr] && (nr == 1 || lastFlipView == flipView)) {
 
+       if ( lineGap && IsDrawArrowEnabled())
+           XDrawSegments(xDisplay, xBoardWindow, lineGC,
+                       gridSegments, BOARD_HEIGHT + BOARD_WIDTH + 2);
+
        /* If too much changes (begin observing new game, etc.), don't
           do flashing */
        do_flash = too_many_diffs(board, lastBoard[nr]) ? 0 : 1;
@@ -8766,6 +8769,7 @@ BeginAnimation(anim, piece, startColor, start)
 {
   Pixmap mask;
 
+  if(appData.upsideDown && flipView) piece += piece < BlackPawn ? BlackPawn : -BlackPawn;
   /* The old buffer is initialised with the start square (empty) */
   BlankSquare(start->x, start->y, startColor, EmptySquare, anim->saveBuf, 0);
   anim->prevFrame = *start;
@@ -9303,16 +9307,13 @@ void DrawArrowBetweenSquares( int s_col, int s_row, int d_col, int d_row )
 
     DrawArrowBetweenPoints( s_x, s_y, d_x, d_y );
 
-    if(lineGap == 0) {
-        // this is a good idea, but it only works when lineGap == 0, because 'damage' on grid lines is not repaired
-        hor = 64*s_col + 32; vert = 64*s_row + 32;
-        for(i=0; i<= 64; i++) {
+    hor = 64*s_col + 32; vert = 64*s_row + 32;
+    for(i=0; i<= 64; i++) {
             damage[0][vert+6>>6][hor+6>>6] = True;
             damage[0][vert-6>>6][hor+6>>6] = True;
             damage[0][vert+6>>6][hor-6>>6] = True;
             damage[0][vert-6>>6][hor-6>>6] = True;
             hor += d_col - s_col; vert += d_row - s_row;
-        }
     }
 }