Move clock-click code to back-end
[xboard.git] / xboard.c
index 1ab5f59..76c3b77 100644 (file)
--- a/xboard.c
+++ b/xboard.c
@@ -606,9 +606,9 @@ MenuItem fileMenu[] = {
 //    {N_("Load Next Game"), "Load Next Game", LoadNextGameProc},
 //    {N_("Load Previous Game"), "Load Previous Game", LoadPrevGameProc},
 //    {N_("Reload Same Game"), "Reload Same Game", ReloadGameProc},
+    {N_("Next Position     Shift+PgDn"), "Load Next Position", LoadNextPositionProc},
+    {N_("Prev Position     Shift+PgUp"), "Load Previous Position", LoadPrevPositionProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-//    {N_("Load Next Position"), "Load Next Position", LoadNextPositionProc},
-//    {N_("Load Previous Position"), "Load Previous Position", LoadPrevPositionProc},
 //    {N_("Reload Same Position"), "Reload Same Position", ReloadPositionProc},
     {N_("Save Game       Ctrl+S"),        "Save Game", SaveGameProc},
     {N_("Save Position    Ctrl+Shift+S"), "Save Position", SavePositionProc},
@@ -1032,8 +1032,8 @@ char globalTranslations[] =
    :Ctrl<Key>c: CopyGameProc() \n \
    :Ctrl<Key>v: PasteGameProc() \n \
    :Ctrl<Key>O: LoadPositionProc() \n \
-   :Shift Meta<Key>Next: LoadNextPositionProc() \n \
-   :Shift Meta<Key>Prior: LoadPrevPositionProc() \n \
+   :Shift<Key>Next: LoadNextPositionProc() \n \
+   :Shift<Key>Prior: LoadPrevPositionProc() \n \
    :Ctrl<Key>S: SavePositionProc() \n \
    :Ctrl<Key>C: CopyPositionProc() \n \
    :Ctrl<Key>V: PastePositionProc() \n \
@@ -3955,11 +3955,7 @@ void WhiteClock(w, event, prms, nprms)
      String *prms;
      Cardinal *nprms;
 {
-    if (gameMode == EditPosition || gameMode == IcsExamining) {
-       SetWhiteToPlayEvent();
-    } else if (gameMode == IcsPlayingBlack || gameMode == MachinePlaysWhite) {
-       CallFlagEvent();
-    }
+    ClockClick(0);
 }
 
 void BlackClock(w, event, prms, nprms)
@@ -3968,11 +3964,7 @@ void BlackClock(w, event, prms, nprms)
      String *prms;
      Cardinal *nprms;
 {
-    if (gameMode == EditPosition || gameMode == IcsExamining) {
-       SetBlackToPlayEvent();
-    } else if (gameMode == IcsPlayingWhite || gameMode == MachinePlaysBlack) {
-       CallFlagEvent();
-    }
+    ClockClick(1);
 }
 
 
@@ -5369,6 +5361,16 @@ void PromotionPopUp()
                                   layout, args, j);
 
   if(gameInfo.variant != VariantShogi) {
+   if(gameInfo.variant == VariantSpartan && !WhiteOnMove(currentMove)) {
+      XawDialogAddButton(dialog, _("Warlord"), PromotionCallback,
+                        (XtPointer) dialog);
+      XawDialogAddButton(dialog, _("General"), PromotionCallback,
+                        (XtPointer) dialog);
+      XawDialogAddButton(dialog, _("Lieutenant"), PromotionCallback,
+                        (XtPointer) dialog);
+      XawDialogAddButton(dialog, _("Captain"), PromotionCallback,
+                        (XtPointer) dialog);
+    } else {\r
     XawDialogAddButton(dialog, _("Queen"), PromotionCallback,
                       (XtPointer) dialog);
     XawDialogAddButton(dialog, _("Rook"), PromotionCallback,
@@ -5377,7 +5379,9 @@ void PromotionPopUp()
                       (XtPointer) dialog);
     XawDialogAddButton(dialog, _("Knight"), PromotionCallback,
                       (XtPointer) dialog);
+    }
     if (!appData.testLegality || gameInfo.variant == VariantSuicide ||
+        gameInfo.variant == VariantSpartan && !WhiteOnMove(currentMove) ||\r
         gameInfo.variant == VariantGiveaway) {
       XawDialogAddButton(dialog, _("King"), PromotionCallback,
                         (XtPointer) dialog);