Strip CR from xboard.c
[xboard.git] / xboard.c
index c9defc5..b66006a 100644 (file)
--- a/xboard.c
+++ b/xboard.c
@@ -225,11 +225,13 @@ void EvalGraphProc P((Widget w, XEvent *event,
 
 typedef struct {
     String string;
+    String ref;
     XtActionProc proc;
 } MenuItem;
 
 typedef struct {
     String name;
+    String ref;
     MenuItem *mi;
 } Menu;
 
@@ -590,183 +592,182 @@ static Pixmap xpmMask[BlackKing + 1];
 SizeDefaults sizeDefaults[] = SIZE_DEFAULTS;
 
 MenuItem fileMenu[] = {
-    {N_("New Game"), ResetProc},
-    {N_("New Shuffle Game ..."), ShuffleMenuProc},
-    {N_("New Variant ..."), NewVariantProc},      // [HGM] variant: not functional yet
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Load Game"), LoadGameProc},
-    {N_("Load Position"), LoadPositionProc},
-//    {N_("Load Next Game"), LoadNextGameProc},
-//    {N_("Load Previous Game"), LoadPrevGameProc},
-//    {N_("Reload Same Game"), ReloadGameProc},
-    {"----", NothingProc},
-//    {N_("Load Next Position"), LoadNextPositionProc},
-//    {N_("Load Previous Position"), LoadPrevPositionProc},
-//    {N_("Reload Same Position"), ReloadPositionProc},
-    {N_("Save Game"), SaveGameProc},
-    {N_("Save Position"), SavePositionProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Mail Move"), MailMoveProc},
-    {N_("Reload CMail Message"), ReloadCmailMsgProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Exit"), QuitProc},
-    {NULL, NULL}
+    {N_("New Game        Ctrl+N"),        "New Game", ResetProc},
+    {N_("New Shuffle Game ..."),          "New Shuffle Game", ShuffleMenuProc},
+    {N_("New Variant ...   Alt+Shift+V"), "New Variant", NewVariantProc},      // [HGM] variant: not functional yet
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Load Game       Ctrl+O"),        "Load Game", LoadGameProc},
+    {N_("Load Position    Ctrl+Shift+O"), "Load Position", LoadPositionProc},
+//    {N_("Load Next Game"), "Load Next Game", LoadNextGameProc},
+//    {N_("Load Previous Game"), "Load Previous Game", LoadPrevGameProc},
+//    {N_("Reload Same Game"), "Reload Same Game", ReloadGameProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+//    {N_("Load Next Position"), "Load Next Position", LoadNextPositionProc},
+//    {N_("Load Previous Position"), "Load Previous Position", LoadPrevPositionProc},
+//    {N_("Reload Same Position"), "Reload Same Position", ReloadPositionProc},
+    {N_("Save Game       Ctrl+S"),        "Save Game", SaveGameProc},
+    {N_("Save Position    Ctrl+Shift+S"), "Save Position", SavePositionProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Mail Move"),            "Mail Move", MailMoveProc},
+    {N_("Reload CMail Message"), "Reload CMail Message", ReloadCmailMsgProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Quit                 Ctr+Q"), "Exit", QuitProc},
+    {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem editMenu[] = {
-    {N_("Copy Game"), CopyGameProc},
-    {N_("Copy Position"), CopyPositionProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Paste Game"), PasteGameProc},
-    {N_("Paste Position"), PastePositionProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Edit Game"), EditGameProc},
-    {N_("Edit Position"), EditPositionProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Edit Tags"), EditTagsProc},
-    {N_("Edit Comment"), EditCommentProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Revert"), RevertProc},
-    {N_("Annotate"), AnnotateProc},
-    {N_("Truncate Game"), TruncateGameProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Backward"), BackwardProc},
-    {N_("Forward"), ForwardProc},
-    {N_("Back to Start"), ToStartProc},
-    {N_("Forward to End"), ToEndProc},
-    {NULL, NULL}
+    {N_("Copy Game    Ctrl+C"),        "Copy Game", CopyGameProc},
+    {N_("Copy Position Ctrl+Shift+C"), "Copy Position", CopyPositionProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Paste Game    Ctrl+V"),        "Paste Game", PasteGameProc},
+    {N_("Paste Position Ctrl+Shift+V"), "Paste Position", PastePositionProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Edit Game      Ctrl+E"),        "Edit Game", EditGameProc},
+    {N_("Edit Position   Ctrl+Shift+E"), "Edit Position", EditPositionProc},
+    {N_("Edit Tags"),                    "Edit Tags", EditTagsProc},
+    {N_("Edit Comment"),                 "Edit Comment", EditCommentProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Revert              Home"), "Revert", RevertProc},
+    {N_("Annotate"),                 "Annotate", AnnotateProc},
+    {N_("Truncate Game  End"),       "Truncate Game", TruncateGameProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Backward         Alt+Left"),   "Backward", BackwardProc},
+    {N_("Forward           Alt+Right"), "Forward", ForwardProc},
+    {N_("Back to Start     Alt+Home"),  "Back to Start", ToStartProc},
+    {N_("Forward to End Alt+End"),      "Forward to End", ToEndProc},
+    {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem viewMenu[] = {
-    {N_("Flip View"), FlipViewProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Show Engine Output"), EngineOutputProc},
-    {N_("Show Evaluation Graph"), EvalGraphProc},
-    {N_("Show Game List"), ShowGameListProc},
-    {N_("Show Move History"), HistoryShowProc}, // [HGM] hist: activate 4.2.7 code
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Show Tags"), EditTagsProc},
-    {N_("Show Comments"), EditCommentProc},
-    {N_("ICS Input Box"), IcsInputBoxProc},
-    {NULL, NULL}
+    {N_("Flip View             F2"),         "Flip View", FlipViewProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Engine Output      Alt+Shift+O"),   "Show Engine Output", EngineOutputProc},
+    {N_("Move History       Alt+Shift+H"),   "Show Move History", HistoryShowProc}, // [HGM] hist: activate 4.2.7 code
+    {N_("Evaluation Graph  Alt+Shift+E"),    "Show Evaluation Graph", EvalGraphProc},
+    {N_("Game List            Alt+Shift+G"), "Show Game List", ShowGameListProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Tags"),             "Show Tags", EditTagsProc},
+    {N_("Comments"),         "Show Comments", EditCommentProc},
+    {N_("ICS Input Box"),    "ICS Input Box", IcsInputBoxProc},
+    {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem modeMenu[] = {
-    {N_("Machine White"), MachineWhiteProc},
-    {N_("Machine Black"), MachineBlackProc},
-    {N_("Two Machines"), TwoMachinesProc},
-    {N_("Analysis Mode"), AnalyzeModeProc},
-    {N_("Analyze File"), AnalyzeFileProc },
-    {N_("Edit Game"), EditGameProc},
-    {N_("Edit Position"), EditPositionProc},
-    {N_("Training"), TrainingProc},
-    {N_("ICS Client"), IcsClientProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Pause"), PauseProc},
-    {NULL, NULL}
+    {N_("Machine White  Ctrl+W"), "Machine White", MachineWhiteProc},
+    {N_("Machine Black  Ctrl+B"), "Machine Black", MachineBlackProc},
+    {N_("Two Machines   Ctrl+T"), "Two Machines", TwoMachinesProc},
+    {N_("Analysis Mode  Ctrl+A"), "Analysis Mode", AnalyzeModeProc},
+    {N_("Analyze File      Ctrl+F"), "Analyze File", AnalyzeFileProc },
+    {N_("Edit Game         Ctrl+E"), "Edit Game", EditGameProc},
+    {N_("Edit Position      Ctrl+Shift+E"), "Edit Position", EditPositionProc},
+    {N_("Training"),      "Training", TrainingProc},
+    {N_("ICS Client"),    "ICS Client", IcsClientProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Pause               Pause"),         "Pause", PauseProc},
+    {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem actionMenu[] = {
-    {N_("Accept"), AcceptProc},
-    {N_("Decline"), DeclineProc},
-    {N_("Rematch"), RematchProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Call Flag"), CallFlagProc},
-    {N_("Draw"), DrawProc},
-    {N_("Adjourn"), AdjournProc},
-    {N_("Abort"), AbortProc},
-    {N_("Resign"), ResignProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Stop Observing"), StopObservingProc},
-    {N_("Stop Examining"), StopExaminingProc},
-    {N_("Upload to Examine"), UploadProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Adjudicate to White"), AdjuWhiteProc},
-    {N_("Adjudicate to Black"), AdjuBlackProc},
-    {N_("Adjudicate Draw"), AdjuDrawProc},
-    {NULL, NULL}
+    {N_("Accept             F3"), "Accept", AcceptProc},
+    {N_("Decline            F4"), "Decline", DeclineProc},
+    {N_("Rematch           F12"), "Rematch", RematchProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Call Flag          F5"), "Call Flag", CallFlagProc},
+    {N_("Draw                F6"), "Draw", DrawProc},
+    {N_("Adjourn            F7"),  "Adjourn", AdjournProc},
+    {N_("Abort                F8"),"Abort", AbortProc},
+    {N_("Resign              F9"), "Resign", ResignProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Stop Observing  F10"), "Stop Observing", StopObservingProc},
+    {N_("Stop Examining  F11"), "Stop Examining", StopExaminingProc},
+    {N_("Upload to Examine"),   "Upload to Examine", UploadProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Adjudicate to White"), "Adjudicate to White", AdjuWhiteProc},
+    {N_("Adjudicate to Black"), "Adjudicate to Black", AdjuBlackProc},
+    {N_("Adjudicate Draw"),     "Adjudicate Draw", AdjuDrawProc},
+    {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem engineMenu[] = {
-    {N_("Engine #1 Settings"), FirstSettingsProc},
-    {N_("Engine #2 Settings"), SecondSettingsProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Move Now"), MoveNowProc},
-    {N_("Retract Move"), RetractMoveProc},
-    {NULL, NULL}
+    {N_("Engine #1 Settings ..."), "Engine #1 Settings", FirstSettingsProc},
+    {N_("Engine #2 Settings ..."), "Engine #2 Settings", SecondSettingsProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Hint"), "Hint", HintProc},
+    {N_("Book"), "Book", BookProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Move Now     Ctrl+M"),     "Move Now", MoveNowProc},
+    {N_("Retract Move  Ctrl+X"), "Retract Move", RetractMoveProc},
+    {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem optionsMenu[] = {
-    {N_("Time Control ..."), TimeControlProc},
-    {N_("Common Engine ..."), UciMenuProc},
-    {N_("Adjudications ..."), EngineMenuProc},
-    {N_("Game List ..."), GameListOptionsPopUp},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Always Queen"), AlwaysQueenProc},
-    {N_("Animate Dragging"), AnimateDraggingProc},
-    {N_("Animate Moving"), AnimateMovingProc},
-    {N_("Auto Comment"), AutocommProc},
-    {N_("Auto Flag"), AutoflagProc},
-    {N_("Auto Flip View"), AutoflipProc},
-    {N_("Auto Observe"), AutobsProc},
-    {N_("Auto Raise Board"), AutoraiseProc},
-    {N_("Auto Save"), AutosaveProc},
-    {N_("Blindfold"), BlindfoldProc},
-    {N_("Flash Moves"), FlashMovesProc},
-    {N_("Get Move List"), GetMoveListProc},
+    {N_("Time Control ...       Alt+Shift+T"), "Time Control", TimeControlProc},
+    {N_("Common Engine ...  Alt+Shift+U"),     "Common Engine", UciMenuProc},
+    {N_("Adjudications ...      Alt+Shift+J"), "Adjudications", EngineMenuProc},
+    {N_("Game List ..."),    "Game List", GameListOptionsPopUp},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Always Queen        Ctrl+Shift+Q"),   "Always Queen", AlwaysQueenProc},
+    {N_("Animate Dragging"), "Animate Dragging", AnimateDraggingProc},
+    {N_("Animate Moving      Ctrl+Shift+A"),   "Animate Moving", AnimateMovingProc},
+    {N_("Auto Comment"),     "Auto Comment", AutocommProc},
+    {N_("Auto Flag               Ctrl+Shift+F"), "Auto Flag", AutoflagProc},
+    {N_("Auto Flip View"),   "Auto Flip View", AutoflipProc},
+    {N_("Auto Observe"),     "Auto Observe", AutobsProc},
+    {N_("Auto Raise Board"), "Auto Raise Board", AutoraiseProc},
+    {N_("Auto Save"),        "Auto Save", AutosaveProc},
+    {N_("Blindfold"),        "Blindfold", BlindfoldProc},
+    {N_("Flash Moves"),      "Flash Moves", FlashMovesProc},
+    {N_("Get Move List"),    "Get Move List", GetMoveListProc},
 #if HIGHDRAG
-    {N_("Highlight Dragging"), HighlightDraggingProc},
+    {N_("Highlight Dragging"),    "Highlight Dragging", HighlightDraggingProc},
 #endif
-    {N_("Highlight Last Move"), HighlightLastMoveProc},
-    {N_("Move Sound"), MoveSoundProc},
-    {N_("ICS Alarm"), IcsAlarmProc},
-    {N_("Old Save Style"), OldSaveStyleProc},
-    {N_("Periodic Updates"), PeriodicUpdatesProc},
-    {N_("Ponder Next Move"), PonderNextMoveProc},
-    {N_("Popup Exit Message"), PopupExitMessageProc},
-    {N_("Popup Move Errors"), PopupMoveErrorsProc},
-    {N_("Premove"), PremoveProc},
-    {N_("Quiet Play"), QuietPlayProc},
-    {N_("Show Coords"), ShowCoordsProc},
-    {N_("Hide Thinking"), HideThinkingProc},
-    {N_("Test Legality"), TestLegalityProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Save Settings Now"), SaveSettingsProc},
-    {N_("Save Settings on Exit"), SaveOnExitProc},
-    {NULL, NULL}
+    {N_("Highlight Last Move"),   "Highlight Last Move", HighlightLastMoveProc},
+    {N_("Move Sound"),            "Move Sound", MoveSoundProc},
+    {N_("ICS Alarm"),             "ICS Alarm", IcsAlarmProc},
+    {N_("Old Save Style"),        "Old Save Style", OldSaveStyleProc},
+    {N_("Periodic Updates"),      "Periodic Updates", PeriodicUpdatesProc},
+    {N_("Ponder Next Move  Ctrl+Shift+P"), "Ponder Next Move", PonderNextMoveProc},
+    {N_("Popup Exit Message"),    "Popup Exit Message", PopupExitMessageProc},
+    {N_("Popup Move Errors"),     "Popup Move Errors", PopupMoveErrorsProc},
+    {N_("Premove"),               "Premove", PremoveProc},
+    {N_("Quiet Play"),            "Quiet Play", QuietPlayProc},
+    {N_("Show Coords"),           "Show Coords", ShowCoordsProc},
+    {N_("Hide Thinking        Ctrl+Shift+H"),   "Hide Thinking", HideThinkingProc},
+    {N_("Test Legality          Ctrl+Shift+L"), "Test Legality", TestLegalityProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("Save Settings Now"),     "Save Settings Now", SaveSettingsProc},
+    {N_("Save Settings on Exit"), "Save Settings on Exit", SaveOnExitProc},
+    {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem helpMenu[] = {
-    {N_("Info XBoard"), InfoProc},
-    {N_("Man XBoard"), ManProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("Hint"), HintProc},
-    {N_("Book"), BookProc},
-    {"----", NothingProc},
-    {N_("About XBoard"), AboutProc},
-    {NULL, NULL}
+    {N_("Info XBoard"),     "Info XBoard", InfoProc},
+    {N_("Man XBoard   F1"), "Man XBoard", ManProc},
+    {"----", NULL, NothingProc},
+    {N_("About XBoard"), "About XBoard", AboutProc},
+    {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 Menu menuBar[] = {
-    {N_("File"), fileMenu},
-    {N_("Edit"), editMenu},
-    {N_("View"), viewMenu},
-    {N_("Mode"), modeMenu},
-    {N_("Action"), actionMenu},
-    {N_("Engine"), engineMenu},
-    {N_("Options"), optionsMenu},
-    {N_("Help"), helpMenu},
-    {NULL, NULL}
+    {N_("File"),    "File", fileMenu},
+    {N_("Edit"),    "Edit", editMenu},
+    {N_("View"),    "View", viewMenu},
+    {N_("Mode"),    "Mode", modeMenu},
+    {N_("Action"),  "Action", actionMenu},
+    {N_("Engine"),  "Engine", engineMenu},
+    {N_("Options"), "Options", optionsMenu},
+    {N_("Help"),    "Help", helpMenu},
+    {NULL, NULL, NULL}
 };
 
-#define PAUSE_BUTTON N_("P")
+#define PAUSE_BUTTON "P"
 MenuItem buttonBar[] = {
-    {"<<", ToStartProc},
-    {"<", BackwardProc},
-    {PAUSE_BUTTON, PauseProc},
-    {">", ForwardProc},
-    {">>", ToEndProc},
-    {NULL, NULL}
+    {"<<", "<<", ToStartProc},
+    {"<", "<", BackwardProc},
+    {PAUSE_BUTTON, PAUSE_BUTTON, PauseProc},
+    {">", ">", ForwardProc},
+    {">>", ">>", ToEndProc},
+    {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 #define PIECE_MENU_SIZE 18
@@ -1058,6 +1059,8 @@ char globalTranslations[] =
    :Meta<Key>Right: ForwardProc() \n \
    :Meta<Key>Home: ToStartProc() \n \
    :Meta<Key>Left: BackwardProc() \n \
+   :<Key>Home: RevertProc() \n \
+   :<Key>End: TruncateGameProc() \n \
    :Ctrl<Key>m: MoveNowProc() \n \
    :Ctrl<Key>x: RetractMoveProc() \n \
    :Meta<Key>J: EngineMenuProc() \n \
@@ -2766,8 +2769,8 @@ Enables icsEnables[] = {
     { "menuMode.Analyze File", False },
     { "menuMode.Two Machines", False },
 #ifndef ZIPPY
-    { "menuHelp.Hint", False },
-    { "menuHelp.Book", False },
+    { "menuEngine.Hint", False },
+    { "menuEngine.Book", False },
     { "menuEngine.Move Now", False },
     { "menuOptions.Periodic Updates", False },
     { "menuOptions.Hide Thinking", False },
@@ -2808,8 +2811,8 @@ Enables ncpEnables[] = {
     { "menuOptions.Hide Thinking", False },
     { "menuOptions.Periodic Updates", False },
     { "menuOptions.Ponder Next Move", False },
-    { "menuHelp.Hint", False },
-    { "menuHelp.Book", False },
+    { "menuEngine.Hint", False },
+    { "menuEngine.Book", False },
     { NULL, False }
 };
 
@@ -2986,50 +2989,50 @@ SetMachineThinkingEnables()
 }
 
 // [HGM] code borrowed from winboard.c (which should thus go to backend.c!)
-#define HISTORY_SIZE 64\r
-static char *history[HISTORY_SIZE];\r
-int histIn = 0, histP = 0;\r
-\r
-void\r
-SaveInHistory(char *cmd)\r
-{\r
-  if (history[histIn] != NULL) {\r
-    free(history[histIn]);\r
-    history[histIn] = NULL;\r
-  }\r
-  if (*cmd == NULLCHAR) return;\r
-  history[histIn] = StrSave(cmd);\r
-  histIn = (histIn + 1) % HISTORY_SIZE;\r
-  if (history[histIn] != NULL) {\r
-    free(history[histIn]);\r
-    history[histIn] = NULL;\r
-  }\r
-  histP = histIn;\r
-}\r
-\r
-char *\r
-PrevInHistory(char *cmd)\r
-{\r
-  int newhp;\r
-  if (histP == histIn) {\r
-    if (history[histIn] != NULL) free(history[histIn]);\r
-    history[histIn] = StrSave(cmd);\r
-  }\r
-  newhp = (histP - 1 + HISTORY_SIZE) % HISTORY_SIZE;\r
-  if (newhp == histIn || history[newhp] == NULL) return NULL;\r
-  histP = newhp;\r
-  return history[histP];\r
-}\r
-\r
-char *\r
-NextInHistory()\r
-{\r
-  if (histP == histIn) return NULL;\r
-  histP = (histP + 1) % HISTORY_SIZE;\r
-  return history[histP];   \r
-}
-// end of borrowed code\r
-\r
+#define HISTORY_SIZE 64
+static char *history[HISTORY_SIZE];
+int histIn = 0, histP = 0;
+
+void
+SaveInHistory(char *cmd)
+{
+  if (history[histIn] != NULL) {
+    free(history[histIn]);
+    history[histIn] = NULL;
+  }
+  if (*cmd == NULLCHAR) return;
+  history[histIn] = StrSave(cmd);
+  histIn = (histIn + 1) % HISTORY_SIZE;
+  if (history[histIn] != NULL) {
+    free(history[histIn]);
+    history[histIn] = NULL;
+  }
+  histP = histIn;
+}
+
+char *
+PrevInHistory(char *cmd)
+{
+  int newhp;
+  if (histP == histIn) {
+    if (history[histIn] != NULL) free(history[histIn]);
+    history[histIn] = StrSave(cmd);
+  }
+  newhp = (histP - 1 + HISTORY_SIZE) % HISTORY_SIZE;
+  if (newhp == histIn || history[newhp] == NULL) return NULL;
+  histP = newhp;
+  return history[histP];
+}
+
+char *
+NextInHistory()
+{
+  if (histP == histIn) return NULL;
+  histP = (histP + 1) % HISTORY_SIZE;
+  return history[histP];   
+}
+// end of borrowed code
+
 #define Abs(n) ((n)<0 ? -(n) : (n))
 
 /*
@@ -3717,8 +3720,8 @@ void CreateMenuBarPopup(parent, name, mb)
            entry = XtCreateManagedWidget(mi->string, smeLineObjectClass,
                                          menu, args, j);
        } else {
-          XtSetArg(args[j], XtNlabel, XtNewString(_(mi->string)));
-           entry = XtCreateManagedWidget(mi->string, smeBSBObjectClass,
+          XtSetArg(args[j], XtNlabel, XtNewString(mi->string));
+           entry = XtCreateManagedWidget(mi->ref, smeBSBObjectClass,
                                          menu, args, j+1);
            XtAddCallback(entry, XtNcallback,
                          (XtCallbackProc) MenuBarSelect,
@@ -3745,17 +3748,17 @@ Widget CreateMenuBar(mb)
 
     while (mb->name != NULL) {
         safeStrCpy(menuName, "menu", sizeof(menuName)/sizeof(menuName[0]) );
-       strncat(menuName, mb->name, MSG_SIZ - strlen(menuName) - 1);
+       strncat(menuName, mb->ref, MSG_SIZ - strlen(menuName) - 1);
        j = 0;
        XtSetArg(args[j], XtNmenuName, XtNewString(menuName));  j++;
        if (tinyLayout) {
            char shortName[2];
-            shortName[0] = _(mb->name)[0];
+            shortName[0] = mb->name[0];
            shortName[1] = NULLCHAR;
            XtSetArg(args[j], XtNlabel, XtNewString(shortName)); j++;
        }
       else {
-          XtSetArg(args[j], XtNlabel, XtNewString(_(mb->name))); j++;
+          XtSetArg(args[j], XtNlabel, XtNewString(mb->name)); j++;
       }
 
        XtSetArg(args[j], XtNborderWidth, 0);                   j++;
@@ -3995,7 +3998,7 @@ static void drawHighlight(file, rank, gc)
 {
     int x, y;
 
-    if (lineGap == 0 || appData.blindfold) return;
+    if (lineGap == 0) return;
 
     if (flipView) {
        x = lineGap/2 + ((BOARD_WIDTH-1)-file) *
@@ -4452,7 +4455,7 @@ void EventProc(widget, unused, event)
        }
        break;
       case MotionNotify:
-        if(SeekGraphClick(Press, event->xbutton.x, event->xbutton.y, 1)) break;\r
+        if(SeekGraphClick(Press, event->xbutton.x, event->xbutton.y, 1)) break;
       default:
        return;
     }