Bugfix XBoard menu translation
[xboard.git] / xboard.c
index c9defc5..ca4e212 100644 (file)
--- a/xboard.c
+++ b/xboard.c
@@ -590,176 +590,176 @@ static Pixmap xpmMask[BlackKing + 1];
 SizeDefaults sizeDefaults[] = SIZE_DEFAULTS;
 
 MenuItem fileMenu[] = {
-    {N_("New Game"), ResetProc},
-    {N_("New Shuffle Game ..."), ShuffleMenuProc},
-    {N_("New Variant ..."), NewVariantProc},      // [HGM] variant: not functional yet
+    {"New Game", ResetProc},
+    {"New Shuffle Game ...", ShuffleMenuProc},
+    {"New Variant ...", NewVariantProc},      // [HGM] variant: not functional yet
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Load Game"), LoadGameProc},
-    {N_("Load Position"), LoadPositionProc},
-//    {N_("Load Next Game"), LoadNextGameProc},
-//    {N_("Load Previous Game"), LoadPrevGameProc},
-//    {N_("Reload Same Game"), ReloadGameProc},
+    {"Load Game", LoadGameProc},
+    {"Load Position", LoadPositionProc},
+//    {"Load Next Game", LoadNextGameProc},
+//    {"Load Previous Game", LoadPrevGameProc},
+//    {"Reload Same Game", ReloadGameProc},
     {"----", NothingProc},
-//    {N_("Load Next Position"), LoadNextPositionProc},
-//    {N_("Load Previous Position"), LoadPrevPositionProc},
-//    {N_("Reload Same Position"), ReloadPositionProc},
-    {N_("Save Game"), SaveGameProc},
-    {N_("Save Position"), SavePositionProc},
+//    {"Load Next Position", LoadNextPositionProc},
+//    {"Load Previous Position", LoadPrevPositionProc},
+//    {"Reload Same Position", ReloadPositionProc},
+    {"Save Game", SaveGameProc},
+    {"Save Position", SavePositionProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Mail Move"), MailMoveProc},
-    {N_("Reload CMail Message"), ReloadCmailMsgProc},
+    {"Mail Move", MailMoveProc},
+    {"Reload CMail Message", ReloadCmailMsgProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Exit"), QuitProc},
+    {"Exit", QuitProc},
     {NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem editMenu[] = {
-    {N_("Copy Game"), CopyGameProc},
-    {N_("Copy Position"), CopyPositionProc},
+    {"Copy Game", CopyGameProc},
+    {"Copy Position", CopyPositionProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Paste Game"), PasteGameProc},
-    {N_("Paste Position"), PastePositionProc},
+    {"Paste Game", PasteGameProc},
+    {"Paste Position", PastePositionProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Edit Game"), EditGameProc},
-    {N_("Edit Position"), EditPositionProc},
+    {"Edit Game", EditGameProc},
+    {"Edit Position", EditPositionProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Edit Tags"), EditTagsProc},
-    {N_("Edit Comment"), EditCommentProc},
+    {"Edit Tags", EditTagsProc},
+    {"Edit Comment", EditCommentProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Revert"), RevertProc},
-    {N_("Annotate"), AnnotateProc},
-    {N_("Truncate Game"), TruncateGameProc},
+    {"Revert", RevertProc},
+    {"Annotate", AnnotateProc},
+    {"Truncate Game", TruncateGameProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Backward"), BackwardProc},
-    {N_("Forward"), ForwardProc},
-    {N_("Back to Start"), ToStartProc},
-    {N_("Forward to End"), ToEndProc},
+    {"Backward", BackwardProc},
+    {"Forward", ForwardProc},
+    {"Back to Start", ToStartProc},
+    {"Forward to End", ToEndProc},
     {NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem viewMenu[] = {
-    {N_("Flip View"), FlipViewProc},
+    {"Flip View", FlipViewProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Show Engine Output"), EngineOutputProc},
-    {N_("Show Evaluation Graph"), EvalGraphProc},
-    {N_("Show Game List"), ShowGameListProc},
-    {N_("Show Move History"), HistoryShowProc}, // [HGM] hist: activate 4.2.7 code
+    {"Show Engine Output", EngineOutputProc},
+    {"Show Evaluation Graph", EvalGraphProc},
+    {"Show Game List", ShowGameListProc},
+    {"Show Move History", HistoryShowProc}, // [HGM] hist: activate 4.2.7 code
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Show Tags"), EditTagsProc},
-    {N_("Show Comments"), EditCommentProc},
-    {N_("ICS Input Box"), IcsInputBoxProc},
+    {"Show Tags", EditTagsProc},
+    {"Show Comments", EditCommentProc},
+    {"ICS Input Box", IcsInputBoxProc},
     {NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem modeMenu[] = {
-    {N_("Machine White"), MachineWhiteProc},
-    {N_("Machine Black"), MachineBlackProc},
-    {N_("Two Machines"), TwoMachinesProc},
-    {N_("Analysis Mode"), AnalyzeModeProc},
-    {N_("Analyze File"), AnalyzeFileProc },
-    {N_("Edit Game"), EditGameProc},
-    {N_("Edit Position"), EditPositionProc},
-    {N_("Training"), TrainingProc},
-    {N_("ICS Client"), IcsClientProc},
+    {"Machine White", MachineWhiteProc},
+    {"Machine Black", MachineBlackProc},
+    {"Two Machines", TwoMachinesProc},
+    {"Analysis Mode", AnalyzeModeProc},
+    {"Analyze File", AnalyzeFileProc },
+    {"Edit Game", EditGameProc},
+    {"Edit Position", EditPositionProc},
+    {"Training", TrainingProc},
+    {"ICS Client", IcsClientProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Pause"), PauseProc},
+    {"Pause", PauseProc},
     {NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem actionMenu[] = {
-    {N_("Accept"), AcceptProc},
-    {N_("Decline"), DeclineProc},
-    {N_("Rematch"), RematchProc},
+    {"Accept", AcceptProc},
+    {"Decline", DeclineProc},
+    {"Rematch", RematchProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Call Flag"), CallFlagProc},
-    {N_("Draw"), DrawProc},
-    {N_("Adjourn"), AdjournProc},
-    {N_("Abort"), AbortProc},
-    {N_("Resign"), ResignProc},
+    {"Call Flag", CallFlagProc},
+    {"Draw", DrawProc},
+    {"Adjourn", AdjournProc},
+    {"Abort", AbortProc},
+    {"Resign", ResignProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Stop Observing"), StopObservingProc},
-    {N_("Stop Examining"), StopExaminingProc},
-    {N_("Upload to Examine"), UploadProc},
+    {"Stop Observing", StopObservingProc},
+    {"Stop Examining", StopExaminingProc},
+    {"Upload to Examine", UploadProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Adjudicate to White"), AdjuWhiteProc},
-    {N_("Adjudicate to Black"), AdjuBlackProc},
-    {N_("Adjudicate Draw"), AdjuDrawProc},
+    {"Adjudicate to White", AdjuWhiteProc},
+    {"Adjudicate to Black", AdjuBlackProc},
+    {"Adjudicate Draw", AdjuDrawProc},
     {NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem engineMenu[] = {
-    {N_("Engine #1 Settings"), FirstSettingsProc},
-    {N_("Engine #2 Settings"), SecondSettingsProc},
+    {"Engine #1 Settings", FirstSettingsProc},
+    {"Engine #2 Settings", SecondSettingsProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Move Now"), MoveNowProc},
-    {N_("Retract Move"), RetractMoveProc},
+    {"Move Now", MoveNowProc},
+    {"Retract Move", RetractMoveProc},
     {NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem optionsMenu[] = {
-    {N_("Time Control ..."), TimeControlProc},
-    {N_("Common Engine ..."), UciMenuProc},
-    {N_("Adjudications ..."), EngineMenuProc},
-    {N_("Game List ..."), GameListOptionsPopUp},
+    {"Time Control ...", TimeControlProc},
+    {"Common Engine ...", UciMenuProc},
+    {"Adjudications ...", EngineMenuProc},
+    {"Game List ...", GameListOptionsPopUp},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Always Queen"), AlwaysQueenProc},
-    {N_("Animate Dragging"), AnimateDraggingProc},
-    {N_("Animate Moving"), AnimateMovingProc},
-    {N_("Auto Comment"), AutocommProc},
-    {N_("Auto Flag"), AutoflagProc},
-    {N_("Auto Flip View"), AutoflipProc},
-    {N_("Auto Observe"), AutobsProc},
-    {N_("Auto Raise Board"), AutoraiseProc},
-    {N_("Auto Save"), AutosaveProc},
-    {N_("Blindfold"), BlindfoldProc},
-    {N_("Flash Moves"), FlashMovesProc},
-    {N_("Get Move List"), GetMoveListProc},
+    {"Always Queen", AlwaysQueenProc},
+    {"Animate Dragging", AnimateDraggingProc},
+    {"Animate Moving", AnimateMovingProc},
+    {"Auto Comment", AutocommProc},
+    {"Auto Flag", AutoflagProc},
+    {"Auto Flip View", AutoflipProc},
+    {"Auto Observe", AutobsProc},
+    {"Auto Raise Board", AutoraiseProc},
+    {"Auto Save", AutosaveProc},
+    {"Blindfold", BlindfoldProc},
+    {"Flash Moves", FlashMovesProc},
+    {"Get Move List", GetMoveListProc},
 #if HIGHDRAG
-    {N_("Highlight Dragging"), HighlightDraggingProc},
+    {"Highlight Dragging", HighlightDraggingProc},
 #endif
-    {N_("Highlight Last Move"), HighlightLastMoveProc},
-    {N_("Move Sound"), MoveSoundProc},
-    {N_("ICS Alarm"), IcsAlarmProc},
-    {N_("Old Save Style"), OldSaveStyleProc},
-    {N_("Periodic Updates"), PeriodicUpdatesProc},
-    {N_("Ponder Next Move"), PonderNextMoveProc},
-    {N_("Popup Exit Message"), PopupExitMessageProc},
-    {N_("Popup Move Errors"), PopupMoveErrorsProc},
-    {N_("Premove"), PremoveProc},
-    {N_("Quiet Play"), QuietPlayProc},
-    {N_("Show Coords"), ShowCoordsProc},
-    {N_("Hide Thinking"), HideThinkingProc},
-    {N_("Test Legality"), TestLegalityProc},
+    {"Highlight Last Move", HighlightLastMoveProc},
+    {"Move Sound", MoveSoundProc},
+    {"ICS Alarm", IcsAlarmProc},
+    {"Old Save Style", OldSaveStyleProc},
+    {"Periodic Updates", PeriodicUpdatesProc},
+    {"Ponder Next Move", PonderNextMoveProc},
+    {"Popup Exit Message", PopupExitMessageProc},
+    {"Popup Move Errors", PopupMoveErrorsProc},
+    {"Premove", PremoveProc},
+    {"Quiet Play", QuietPlayProc},
+    {"Show Coords", ShowCoordsProc},
+    {"Hide Thinking", HideThinkingProc},
+    {"Test Legality", TestLegalityProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Save Settings Now"), SaveSettingsProc},
-    {N_("Save Settings on Exit"), SaveOnExitProc},
+    {"Save Settings Now", SaveSettingsProc},
+    {"Save Settings on Exit", SaveOnExitProc},
     {NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem helpMenu[] = {
-    {N_("Info XBoard"), InfoProc},
-    {N_("Man XBoard"), ManProc},
+    {"Info XBoard", InfoProc},
+    {"Man XBoard", ManProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("Hint"), HintProc},
-    {N_("Book"), BookProc},
+    {"Hint", HintProc},
+    {"Book", BookProc},
     {"----", NothingProc},
-    {N_("About XBoard"), AboutProc},
+    {"About XBoard", AboutProc},
     {NULL, NULL}
 };
 
 Menu menuBar[] = {
-    {N_("File"), fileMenu},
-    {N_("Edit"), editMenu},
-    {N_("View"), viewMenu},
-    {N_("Mode"), modeMenu},
-    {N_("Action"), actionMenu},
-    {N_("Engine"), engineMenu},
-    {N_("Options"), optionsMenu},
-    {N_("Help"), helpMenu},
+    {"File", fileMenu},
+    {"Edit", editMenu},
+    {"View", viewMenu},
+    {"Mode", modeMenu},
+    {"Action", actionMenu},
+    {"Engine", engineMenu},
+    {"Options", optionsMenu},
+    {"Help", helpMenu},
     {NULL, NULL}
 };
 
-#define PAUSE_BUTTON N_("P")
+#define PAUSE_BUTTON "P"
 MenuItem buttonBar[] = {
     {"<<", ToStartProc},
     {"<", BackwardProc},