Remove XShogi from the source tree
[gnushogi.git] / xshogi / NEWS
diff --git a/xshogi/NEWS b/xshogi/NEWS
deleted file mode 100644 (file)
index 926b5c9..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,117 +0,0 @@
-Changes of XShogi will are recorded starting with XShogi 1.0 patchlevel 10.
-
-version 1.3 
-
-01.06.1999
-    o New maintainer: Mike Vanier (mvanier@bbb.caltech.edu).
-
-    o Merged xshogi into the gnushogi source tree.
-      Henceforth, further revisions of xshogi will be noted in the
-      top-level NEWS file; this file will not be added to.
-
-    o Cleaned up the source code and Makefile.
-
-    o Changed the code to refer to "gnushogi" instead
-      of "gnushogix" since gnushogi now is only
-      one executable, and the default input/output
-      format is the xshogi format.
-
-    o Removed support for Internet Shogi Server (ISS);
-      there are now better ways to play shogi over the internet
-      such as JavaShogi, so this support was redundant.
-
-
-version 1.2 patchlevel 2 -> version 1.2 patchlevel 3 
-
-23.5.1995
-   several changes concerning color and time control
-
-11.2.1994
-   going into force mode after pressing backward button
-
-version 1.2 patchlevel 1 -> version 1.2 patchlevel 2
-
-11.10.1993
-   correcting "Save/Load File/Position" bugs
-   correction for compilation without -DISS
-   adding "Save Game" to ISS mode
-
-version 1.1 patchlevel 3 -> version 1.2 patchlevel 1
-
-28.10.1993
-   Support if the Internet Shogi Server (ISS) according to XBoard 2.1 with -iss True.
-   Access Western piece set with -wps True
-   Display negative times (after fallen flag)
-
-version 1.1 patchlevel 2 -> version 1.1 patchlevel 3
-
-05.08.1993
-   Adding "Select Level" button: allows to reset thinking time for
-   black and white.
-   Adding "Move NOW" button: forces GNU Shogi to stop thinking and to
-   make the current best move.
-17.07.1993
-   checking file type when loading game or position from file
-
-02.07.1993
-   Adding a "Challenge" button: pressing this button tries to open
-   a new window on a remote display, which can be used in "force"
-   mode as interface for a remote player.
-
-11.05.1993
-   Detect draw by repetition
-
-05.04.1993
-   Adding alternative eastern bitmaps for promoted rook and 
-   promoted bishop
-
-04.29.1993
-   Correction of the Send Board routine: now promoted pieces are sent as
-   promoted (and not as unpromoted as in the previous version) to gnushogix.
-   After loading position from game file, side next to move is now set
-   correctly. 
-
-version 1.1 patchlevel 1 -> version 1.1 patchlevel 2
-
-04/28/1993
-   Change white colored symbols on some color monitors to black symbols.
-
-version 1.0 patchlevel 11 -> version 1.1 patchlevel 1
-
-04/27/1993
-   Allow different colors for board and pieces on board.
-
-04/12/1993
-   Flipping horizontally the reversed pieces. Thanx to Mr. R.Susukita,
-   who noticed the wrong images of reversed Chinese characters.
-
-   Blinking piece on the square the machine has moved to. The number of 
-   blinks is controlled by BLINK_COUNT in "xshogi.h".
-04/09/1993
-   Extenting the "save game" option. Text files created by this commond
-   can be used as GNU Shogi text book files. If the file name exists,
-   the user has the option to append the current game to the file or
-   to overwrite the existing file. 
-
-
-patchlevel 10 -> 11
-
-04/08/1993
-   Correction of the "save game" command. Now, games saved with this
-   command can be read in using the "load game" command.
-   "parser.l" has been replaced by "parser.bison" and "scanner.flex".
-   The creation of "parser.c" using GNU Bison and GNU Flex has been
-   included in "Makefile.custom".
-
-patchlevel 9 -> 10                                            
-
-04/01/1993
-   Some changes in the Makefile in order to make it more easier to
-   install on different machines.
-04/02/1993
-   Changing "bitmaps" to "eastern_bitmaps" and adding the more chess-like
-   pieces from Paul Reines as "western_bitmaps". This forces minor
-   changes in xshogi.c.
-