X-Git-Url: http://winboard.nl/cgi-bin?a=blobdiff_plain;f=data%2Ffmax.ini;h=356e23400c7eb0efce9704387c707ccd04842739;hb=8a9e2bafa07b7115090b63e45864efe930d4d88e;hp=7cae580e8f7b0db25fdad76290544a41deafd0e0;hpb=fc7465d81f212cbcd508d43a7afbfd5758274f04;p=fairymax.git diff --git a/data/fmax.ini b/data/fmax.ini index 7cae580..356e234 100644 --- a/data/fmax.ini +++ b/data/fmax.ini @@ -140,6 +140,8 @@ Line 1: Board size (files x ranks). Ranks must currently still be 8. Line 2: initial setup of white pieces on back rank Line 3: initial setup of black pieces on back rank Line 4-18: Description of piece types that can occur in the variant +This can be followed by some optional info to be sent to GUI when it +selects the variant, e.g. to tell it how some non-standard pieces move. There can be upto 15 piece types per variant, numbered 1 to 15. Numbers 1 and 2 are considered Pawns for white and black, respectively, @@ -378,6 +380,9 @@ b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 +# +# K& KiN +# M& FifD // Thai Chess variant with Ai-Wok (RNF). Game: Ai-wok @@ -392,6 +397,8 @@ n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 A:1350 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,3 16,3 -1,3 -16,3 15,7 17,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 +# +# A& NFR // Cambodian Chess using WinBoard's new engine-defined variant mechanism Game: cambodian # PN.R.M....SKpn.r.m....sk # makruk @@ -407,13 +414,13 @@ q:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,F4 -16,F4 m:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,F4 -16,F4 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 - b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 - n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 - +# +# K& KiN +# M& FifD // Ai-Wok using WinBoard's new engine-defined variant mechanism Game: ai-wok # PN.R...A..SKpn.r...a..sk # makruk @@ -428,6 +435,8 @@ n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 A:1350 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,3 16,3 -1,3 -16,3 15,7 17,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 +# +# A& NFR // Medieval intermediate between Shatranj and FIDE Chess Game: courier @@ -506,6 +515,8 @@ Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 f:450 13,FFFFF207 29,F207 46,F207 47,10207 49,10207 50,11207 35,11207 19,1207 -13,1207 -29,FFFF1207 -46,FFFF1207 -47,FFFF0207 -49,FFFF0207 -50,FFFEF207 -35,FFFEF207 -19,FFFFF207 A:825 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 C:875 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 +# +# F& maflmafrKmafrmaflKmafmafsKmafsmafK // Cylinder Chess (WinBoard / XBoard legality testing should be off toplay this!) Game: cylinder @@ -519,6 +530,13 @@ n:350 14,107 31,107 33,107 18,107 -14,107 -31,107 -33,107 -18,107 b:450 15,103 17,103 -15,103 -17,103 R:525 1,103 16,3 -1,103 -16,3 Q:1150 1,103 16,3 15,103 17,103 -1,103 -16,3 -15,103 -17,103 +# +# P& fmWfceoFifmnD +# N& oN +# B& oB +# R& oR +# Q& oQ +# K& oK // Berolina Chess. In WinBoard 4.3.15 you can play this with legality testing switched off Game: berolina @@ -532,6 +550,8 @@ n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 +# +# P& fmFfceWifmnA // Modern variant with four new pieces in randomly chosen setup on 8x8 board Game: super @@ -622,6 +642,10 @@ A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7 +# +# e WA +# c FAD +# l BD Game: fairy/Clobberers-FIDE # P.....EAC....LKpnbrq.........k 8x8 @@ -639,6 +663,10 @@ Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7 +# +# E WA +# C FAD +# L BD Game: fairy/FIDE-Nutters # PNBRQ................Kp...........h.t.c...uk 8x8 @@ -655,6 +683,11 @@ u:400 31,7 33,7 14,7 18,7 1,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 C:935 16,3 1,3 -1,3 14,7 31,7 33,7 18,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 t:485 16,3 1,3 -1,3 -16,7 -15,7 -17,7 +# +# h vNF +# t fsRbWbF +# c fsRbWfhNF +# u fhNbsWbF Game: fairy/Nutters-FIDE # P...........H.T.C...UKpnbrq................k 8x8 @@ -671,6 +704,11 @@ R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 t:485 -16,3 1,3 -1,3 16,7 15,7 17,7 +# +# H vNF +# T fsRbWbF +# C fsRbWfhNF +# U fhNbsWbF Game: fairy/Clobberers-Nutters # P.....EAC....L.......Kp...........h.t.c...uk 8x8 @@ -688,6 +726,14 @@ C:935 16,3 1,3 -1,3 14,7 31,7 33,7 18,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 t:485 16,3 1,3 -1,3 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 +# +# h vNF +# t fsRbWbF +# c fsRbWfhNF +# u fhNbsWbF +# E WA +# C FAD +# L BD Game: fairy/Nutters-Clobberers # P...........H.T.C...UKp.....eac....l.......k 8x8 @@ -705,6 +751,14 @@ A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 t:485 -16,3 1,3 -1,3 16,7 15,7 17,7 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 +# +# H vNF +# T fsRbWbF +# C fsRbWfhNF +# U fhNbsWbF +# e WA +# c FAD +# l BD Game: fairy/FIDE-Rookies # PNBRQ................Kp.............w.mh.s.k 8x8 @@ -721,6 +775,11 @@ s:400 16,843 1,843 -1,843 -16,843 M:935 16,3 1,3 -1,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -16,3 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 h:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 3,7 48,7 -3,7 -48,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 +# +# w WD +# h HFD +# s W4 +# m RN Game: fairy/Rookies-FIDE # P.............W.MH.S.Kpnbrq................k 8x8 @@ -737,6 +796,11 @@ R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 h:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 3,7 48,7 -3,7 -48,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 +# +# W WD +# H HFD +# S W4 +# M RN Game: fairy/Clobberers-Rookies # P.....EAC....L.......Kp.............w.mh.s.k 8x8 @@ -754,6 +818,14 @@ M:935 16,3 1,3 -1,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -16,3 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 h:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 3,7 48,7 -3,7 -48,7 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 +# +# E WA +# C FAD +# L BD +# w WD +# h HFD +# s W4 +# m RN Game: fairy/Rookies-Clobberers # P.............W.MH.S.Kp.....eac....l.......k 8x8 @@ -771,6 +843,14 @@ A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 h:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 3,7 48,7 -3,7 -48,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 +# +# W WD +# H HFD +# S W4 +# M RN +# e WA +# c FAD +# l BD // Great Shatranj: modern variant with range-two leapers replacing sliders, on 10x8 board. // Must be played with legality testing off in XBoard 4.4.0. @@ -788,5 +868,54 @@ s:280 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 g:640 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 h:640 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 m:640 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7 +# +# P& fmWfcF +# E& FA +# W& WD +# G& KAD +# H& NAF +# M& NWD + +// Charge of the Light Brigade +Game: light-brigade # PNBRQKpnbrqk # nocastle +8x8 +0 7 0 7 3 0 7 0 +4 4 4 4 3 4 4 4 +p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 +p:74 16,24 16,6 15,5 17,5 +k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 +n:444 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 +b:400 15,3 17,3 -15,3 -17,3 +R:500 1,3 16,3 -1,3 -16,3 +Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 + +// King of the Hill (King MUST be #3 and have value -2 to trigger hill eval) +Game: king-of-the-hill # PNBRQKpnbrqk # fairy +8x8 +6 4 5 7 3 5 4 6 +6 4 5 7 3 5 4 6 +p:66 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 +p:66 16,24 16,6 15,5 17,5 +k:-2 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 +n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 +b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3 +R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3 +Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 + +// Bifurcator Chess +Game: bifurcator # PNBRQKpnbrqk # fairy +8x8 +6 4 5 7 3 5 4 6 +6 4 5 7 3 5 4 6 +p:66 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 +p:66 16,24 16,6 15,5 17,5 +k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 +n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 +b:370 15,3 17,3 -15,3 -17,3 15,1FCB8 17,1CB8 -15,1CB8 -17,1FCB8 15,FFFF0CB8 17,10CB8 -15,FFFF0CB8 -17,10CB8 +R:518 1,3 16,3 -1,3 -16,3 1,10CB8 16,1FCB8 -1,10CB8 -16,1FCB8 1,FFFF0CB8 16,1CB8 -1,FFFF0CB8 -16,1CB8 +Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 +# +# B& BtgabyabsB +# R& RtgabyabsR // End of game file