Fix exit popup in tourney mode
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Fri, 6 May 2011 16:15:23 +0000 (18:15 +0200)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Sat, 7 May 2011 12:50:28 +0000 (14:50 +0200)
Only the instance finishing the last tourney game will cause a popup
with final standings. As long as there are still busy games, it exits or
switches back to idle mode silently.

backend.c

index 69b79e5..9204e1b 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -7085,7 +7085,7 @@ TourneyStandings(int display)
          case '-': bScore = 2; break;
          case '=': wScore = bScore = 1; break;
          case ' ':
-         case '*': return NULL; // tourney not finished
+         case '*': return strdup("busy"); // tourney not finished
        }
        score[w] += wScore;
        score[b] += bScore;
@@ -10064,9 +10064,16 @@ GameEnds(result, resultDetails, whosays)
     ModeHighlight();
     endingGame = 0;  /* [HGM] crash */
     if(popupRequested) { // [HGM] crash: this calls GameEnds recursively through ExitEvent! Make it a harmless tail recursion.
-      if(matchMode == TRUE) DisplayFatalError(ranking ? ranking : buf, 0, 0); else {
-       matchMode = FALSE; appData.matchGames = matchGame = roundNr = 0;
-       DisplayNote(ranking ? ranking : buf);
+       if(matchMode == TRUE) { // match through command line: exit with or without popup
+           if(ranking) {
+               if(strcmp(ranking, "busy")) DisplayFatalError(ranking, 0, 0);
+               else ExitEvent(0);
+           } else DisplayFatalError(buf, 0, 0);
+       } else { // match through menu; just stop, with or without popup
+           matchMode = FALSE; appData.matchGames = matchGame = roundNr = 0;
+           if(ranking){
+               if(strcmp(ranking, "busy")) DisplayNote(ranking);
+           } else DisplayNote(buf);
       }
       if(ranking) free(ranking);
     }