Fix seek-graph popup and popdown
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Mon, 16 Jan 2012 13:37:05 +0000 (14:37 +0100)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Mon, 16 Jan 2012 13:58:15 +0000 (14:58 +0100)
Clicking outside the board area in WB (e.g.on the clocks) would also
trigger seek-graph 'popup'. This is now suppressed by testing for
y-coord > 0. In addition, the seek graph is automaticaly taken down
when we step to another position in the current game (using buttons,
arrow keys or whatever).

backend.c

index d099357..e062eff 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -2582,6 +2582,7 @@ int
 SeekGraphClick (ClickType click, int x, int y, int moving)
 {
     static int lastDown = 0, displayed = 0, lastSecond;
+    if(y < 0) return FALSE;
     if(!seekGraphUp) { // initiate cration of seek graph by requesting seek-ad list
        if(click == Release || moving) return FALSE;
        nrOfSeekAds = 0;
@@ -14161,6 +14162,7 @@ ForwardInner (int target)
     if (gameMode == EditPosition)
       return;
 
+    seekGraphUp = FALSE;
     MarkTargetSquares(1);
 
     if (gameMode == PlayFromGameFile && !pausing)
@@ -14267,6 +14269,7 @@ BackwardInner (int target)
                target, currentMove, forwardMostMove);
 
     if (gameMode == EditPosition) return;
+    seekGraphUp = FALSE;
     MarkTargetSquares(1);
     if (currentMove <= backwardMostMove) {
        ClearHighlights();