Write key bindings in XBoard menus
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Tue, 30 Nov 2010 11:22:32 +0000 (12:22 +0100)
committerArun Persaud <arun@nubati.net>
Fri, 3 Dec 2010 07:14:24 +0000 (23:14 -0800)
Unfortunately tabs are not understood in menu texts, so fine-tuning
through spaces is necessary to get some sort of ragged alignment.

xboard.c

index 14dac2c..036e7e8 100644 (file)
--- a/xboard.c
+++ b/xboard.c
@@ -592,12 +592,12 @@ static Pixmap xpmMask[BlackKing + 1];
 SizeDefaults sizeDefaults[] = SIZE_DEFAULTS;
 
 MenuItem fileMenu[] = {
-    {N_("New Game"),             "New Game", ResetProc},
-    {N_("New Shuffle Game ..."), "New Shuffle Game", ShuffleMenuProc},
-    {N_("New Variant ..."),      "New Variant", NewVariantProc},      // [HGM] variant: not functional yet
+    {N_("New Game        Ctrl+N"),        "New Game", ResetProc},
+    {N_("New Shuffle Game ..."),          "New Shuffle Game", ShuffleMenuProc},
+    {N_("New Variant ...   Alt+Shift+V"), "New Variant", NewVariantProc},      // [HGM] variant: not functional yet
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Load Game"),     "Load Game", LoadGameProc},
-    {N_("Load Position"), "Load Position", LoadPositionProc},
+    {N_("Load Game       Ctrl+O"),        "Load Game", LoadGameProc},
+    {N_("Load Position    Ctrl+Shift+O"), "Load Position", LoadPositionProc},
 //    {N_("Load Next Game"), "Load Next Game", LoadNextGameProc},
 //    {N_("Load Previous Game"), "Load Previous Game", LoadPrevGameProc},
 //    {N_("Reload Same Game"), "Reload Same Game", ReloadGameProc},
@@ -605,47 +605,46 @@ MenuItem fileMenu[] = {
 //    {N_("Load Next Position"), "Load Next Position", LoadNextPositionProc},
 //    {N_("Load Previous Position"), "Load Previous Position", LoadPrevPositionProc},
 //    {N_("Reload Same Position"), "Reload Same Position", ReloadPositionProc},
-    {N_("Save Game"),     "Save Game", SaveGameProc},
-    {N_("Save Position"), "Save Position", SavePositionProc},
+    {N_("Save Game       Ctrl+S"),        "Save Game", SaveGameProc},
+    {N_("Save Position    Ctrl+Shift+S"), "Save Position", SavePositionProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
     {N_("Mail Move"),            "Mail Move", MailMoveProc},
     {N_("Reload CMail Message"), "Reload CMail Message", ReloadCmailMsgProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Exit"), "Exit", QuitProc},
+    {N_("Quit                 Ctr+Q"), "Exit", QuitProc},
     {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem editMenu[] = {
-    {N_("Copy Game"),      "Copy Game", CopyGameProc},
-    {N_("Copy Position"),  "Copy Position", CopyPositionProc},
+    {N_("Copy Game    Ctrl+C"),        "Copy Game", CopyGameProc},
+    {N_("Copy Position Ctrl+Shift+C"), "Copy Position", CopyPositionProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Paste Game"),     "Paste Game", PasteGameProc},
-    {N_("Paste Position"), "Paste Position", PastePositionProc},
+    {N_("Paste Game    Ctrl+V"),        "Paste Game", PasteGameProc},
+    {N_("Paste Position Ctrl+Shift+V"), "Paste Position", PastePositionProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Edit Game"),      "Edit Game", EditGameProc},
-    {N_("Edit Position"),  "Edit Position", EditPositionProc},
+    {N_("Edit Game      Ctrl+E"),        "Edit Game", EditGameProc},
+    {N_("Edit Position   Ctrl+Shift+E"), "Edit Position", EditPositionProc},
+    {N_("Edit Tags"),                    "Edit Tags", EditTagsProc},
+    {N_("Edit Comment"),                 "Edit Comment", EditCommentProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Edit Tags"),      "Edit Tags", EditTagsProc},
-    {N_("Edit Comment"),   "Edit Comment", EditCommentProc},
+    {N_("Revert              Home"), "Revert", RevertProc},
+    {N_("Annotate"),                 "Annotate", AnnotateProc},
+    {N_("Truncate Game  End"),       "Truncate Game", TruncateGameProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Revert"),         "Revert", RevertProc},
-    {N_("Annotate"),       "Annotate", AnnotateProc},
-    {N_("Truncate Game"),  "Truncate Game", TruncateGameProc},
-    {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Backward"),       "Backward", BackwardProc},
-    {N_("Forward"),        "Forward", ForwardProc},
-    {N_("Back to Start"),  "Back to Start", ToStartProc},
-    {N_("Forward to End"), "Forward to End", ToEndProc},
+    {N_("Backward         Alt+Left"),   "Backward", BackwardProc},
+    {N_("Forward           Alt+Right"), "Forward", ForwardProc},
+    {N_("Back to Start     Alt+Home"),  "Back to Start", ToStartProc},
+    {N_("Forward to End Alt+End"),      "Forward to End", ToEndProc},
     {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem viewMenu[] = {
-    {N_("Flip View"),        "Flip View", FlipViewProc},
+    {N_("Flip View             F2"),         "Flip View", FlipViewProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Engine Output"),    "Show Engine Output", EngineOutputProc},
-    {N_("Evaluation Graph"), "Show Evaluation Graph", EvalGraphProc},
-    {N_("Game List"),        "Show Game List", ShowGameListProc},
-    {N_("Move History"),     "Show Move History", HistoryShowProc}, // [HGM] hist: activate 4.2.7 code
+    {N_("Engine Output      Alt+Shift+O"),   "Show Engine Output", EngineOutputProc},
+    {N_("Move History       Alt+Shift+H"),   "Show Move History", HistoryShowProc}, // [HGM] hist: activate 4.2.7 code
+    {N_("Evaluation Graph  Alt+Shift+E"),    "Show Evaluation Graph", EvalGraphProc},
+    {N_("Game List            Alt+Shift+G"), "Show Game List", ShowGameListProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
     {N_("Tags"),             "Show Tags", EditTagsProc},
     {N_("Comments"),         "Show Comments", EditCommentProc},
@@ -654,33 +653,33 @@ MenuItem viewMenu[] = {
 };
 
 MenuItem modeMenu[] = {
-    {N_("Machine White"), "Machine White", MachineWhiteProc},
-    {N_("Machine Black"), "Machine Black", MachineBlackProc},
-    {N_("Two Machines"),  "Two Machines", TwoMachinesProc},
-    {N_("Analysis Mode"), "Analysis Mode", AnalyzeModeProc},
-    {N_("Analyze File"),  "Analyze File", AnalyzeFileProc },
-    {N_("Edit Game"),     "Edit Game", EditGameProc},
-    {N_("Edit Position"), "Edit Position", EditPositionProc},
+    {N_("Machine White  Ctrl+W"), "Machine White", MachineWhiteProc},
+    {N_("Machine Black  Ctrl+B"), "Machine Black", MachineBlackProc},
+    {N_("Two Machines   Ctrl+T"), "Two Machines", TwoMachinesProc},
+    {N_("Analysis Mode  Ctrl+A"), "Analysis Mode", AnalyzeModeProc},
+    {N_("Analyze File      Ctrl+F"), "Analyze File", AnalyzeFileProc },
+    {N_("Edit Game         Ctrl+E"), "Edit Game", EditGameProc},
+    {N_("Edit Position      Ctrl+Shift+E"), "Edit Position", EditPositionProc},
     {N_("Training"),      "Training", TrainingProc},
     {N_("ICS Client"),    "ICS Client", IcsClientProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Pause"),         "Pause", PauseProc},
+    {N_("Pause               Pause"),         "Pause", PauseProc},
     {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem actionMenu[] = {
-    {N_("Accept"),    "Accept", AcceptProc},
-    {N_("Decline"),   "Decline", DeclineProc},
-    {N_("Rematch"),   "Rematch", RematchProc},
+    {N_("Accept             F3"), "Accept", AcceptProc},
+    {N_("Decline            F4"), "Decline", DeclineProc},
+    {N_("Rematch           F12"), "Rematch", RematchProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Call Flag"), "Call Flag", CallFlagProc},
-    {N_("Draw"),      "Draw", DrawProc},
-    {N_("Adjourn"),   "Adjourn", AdjournProc},
-    {N_("Abort"),     "Abort", AbortProc},
-    {N_("Resign"),    "Resign", ResignProc},
+    {N_("Call Flag          F5"), "Call Flag", CallFlagProc},
+    {N_("Draw                F6"), "Draw", DrawProc},
+    {N_("Adjourn            F7"),  "Adjourn", AdjournProc},
+    {N_("Abort                F8"),"Abort", AbortProc},
+    {N_("Resign              F9"), "Resign", ResignProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Stop Observing"),      "Stop Observing", StopObservingProc},
-    {N_("Stop Examining"),      "Stop Examining", StopExaminingProc},
+    {N_("Stop Observing  F10"), "Stop Observing", StopObservingProc},
+    {N_("Stop Examining  F11"), "Stop Examining", StopExaminingProc},
     {N_("Upload to Examine"),   "Upload to Examine", UploadProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
     {N_("Adjudicate to White"), "Adjudicate to White", AdjuWhiteProc},
@@ -693,22 +692,22 @@ MenuItem engineMenu[] = {
     {N_("Engine #1 Settings ..."), "Engine #1 Settings", FirstSettingsProc},
     {N_("Engine #2 Settings ..."), "Engine #2 Settings", SecondSettingsProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Move Now"),     "Move Now", MoveNowProc},
-    {N_("Retract Move"), "Retract Move", RetractMoveProc},
+    {N_("Move Now     Ctrl+M"),     "Move Now", MoveNowProc},
+    {N_("Retract Move  Ctrl+X"), "Retract Move", RetractMoveProc},
     {NULL, NULL, NULL}
 };
 
 MenuItem optionsMenu[] = {
-    {N_("Time Control ..."),  "Time Control", TimeControlProc},
-    {N_("Common Engine ..."), "Common Engine", UciMenuProc},
-    {N_("Adjudications ..."), "Adjudications", EngineMenuProc},
-    {N_("Game List ..."),     "Game List", GameListOptionsPopUp},
+    {N_("Time Control ...       Alt+Shift+T"), "Time Control", TimeControlProc},
+    {N_("Common Engine ...  Alt+Shift+U"),     "Common Engine", UciMenuProc},
+    {N_("Adjudications ...      Alt+Shift+J"), "Adjudications", EngineMenuProc},
+    {N_("Game List ..."),    "Game List", GameListOptionsPopUp},
     {"----", NULL, NothingProc},
-    {N_("Always Queen"),     "Always Queen", AlwaysQueenProc},
+    {N_("Always Queen        Ctrl+Shift+Q"),   "Always Queen", AlwaysQueenProc},
     {N_("Animate Dragging"), "Animate Dragging", AnimateDraggingProc},
-    {N_("Animate Moving"),   "Animate Moving", AnimateMovingProc},
+    {N_("Animate Moving      Ctrl+Shift+A"),   "Animate Moving", AnimateMovingProc},
     {N_("Auto Comment"),     "Auto Comment", AutocommProc},
-    {N_("Auto Flag"),        "Auto Flag", AutoflagProc},
+    {N_("Auto Flag               Ctrl+Shift+F"), "Auto Flag", AutoflagProc},
     {N_("Auto Flip View"),   "Auto Flip View", AutoflipProc},
     {N_("Auto Observe"),     "Auto Observe", AutobsProc},
     {N_("Auto Raise Board"), "Auto Raise Board", AutoraiseProc},
@@ -724,14 +723,14 @@ MenuItem optionsMenu[] = {
     {N_("ICS Alarm"),             "ICS Alarm", IcsAlarmProc},
     {N_("Old Save Style"),        "Old Save Style", OldSaveStyleProc},
     {N_("Periodic Updates"),      "Periodic Updates", PeriodicUpdatesProc},
-    {N_("Ponder Next Move"),      "Ponder Next Move", PonderNextMoveProc},
+    {N_("Ponder Next Move  Ctrl+Shift+P"), "Ponder Next Move", PonderNextMoveProc},
     {N_("Popup Exit Message"),    "Popup Exit Message", PopupExitMessageProc},
     {N_("Popup Move Errors"),     "Popup Move Errors", PopupMoveErrorsProc},
     {N_("Premove"),               "Premove", PremoveProc},
     {N_("Quiet Play"),            "Quiet Play", QuietPlayProc},
     {N_("Show Coords"),           "Show Coords", ShowCoordsProc},
-    {N_("Hide Thinking"),         "Hide Thinking", HideThinkingProc},
-    {N_("Test Legality"),         "Test Legality", TestLegalityProc},
+    {N_("Hide Thinking        Ctrl+Shift+H"),   "Hide Thinking", HideThinkingProc},
+    {N_("Test Legality          Ctrl+Shift+L"), "Test Legality", TestLegalityProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
     {N_("Save Settings Now"),     "Save Settings Now", SaveSettingsProc},
     {N_("Save Settings on Exit"), "Save Settings on Exit", SaveOnExitProc},
@@ -739,8 +738,8 @@ MenuItem optionsMenu[] = {
 };
 
 MenuItem helpMenu[] = {
-    {N_("Info XBoard"), "Info XBoard", InfoProc},
-    {N_("Man XBoard"),  "Man XBoard", ManProc},
+    {N_("Info XBoard"),     "Info XBoard", InfoProc},
+    {N_("Man XBoard   F1"), "Man XBoard", ManProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
     {N_("Hint"), "Hint", HintProc},
     {N_("Book"), "Book", BookProc},