Fix move type-in truncating game
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Sun, 16 Jan 2011 20:31:42 +0000 (21:31 +0100)
committerArun Persaud <arun@nubati.net>
Sat, 29 Jan 2011 02:13:16 +0000 (18:13 -0800)
Starting a new variation by keeping Shift pressed did not work when
OK'ing the move type-in, because there was some code ther that truncated
the game. While this could be safely left to UserMoveEvent, which it
calls, as the situation is not different from entering moves through the
mouse.

winboard/winboard.c

index 5cf1712..c722994 100644 (file)
@@ -6456,8 +6456,6 @@ TypeInMoveDialog(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
        if(!ok && move[0] >= 'a') { move[0] += 'A' - 'a'; ok = 2; } // [HGM] try also capitalized\r
        if (ok==1 || ok && ParseOneMove(move, gameMode == EditPosition ? blackPlaysFirst : currentMove, \r
          &moveType, &fromX, &fromY, &toX, &toY, &promoChar)) {\r
-         if (gameMode != Training)\r
-             forwardMostMove = currentMove;\r
          UserMoveEvent(fromX, fromY, toX, toY, promoChar);     \r
        } else {\r
          DisplayMoveError(_("Could not parse move"));\r