Fix crash in New Variant dialog Xaw
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Sat, 5 Mar 2016 21:33:07 +0000 (22:33 +0100)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Tue, 8 Mar 2016 18:29:58 +0000 (19:29 +0100)
The earlier patch to beef up variant recognition couldnot handle it
that some buttons has -1 as variant value.

xaw/xoptions.c

index 021da53..8d91577 100644 (file)
@@ -1136,8 +1136,8 @@ GenericPopUp (Option *option, char *title, DialogClass dlgNr, DialogClass parent
                                   option[i].max /* w */, shrink ? textHeight : 0 /* h */, option[i].min & 0xE | chain /* chain */);
            XtSetArg(args[j], XtNlabel, _(option[i].name));  j++;
            if(option[i].textValue && *option[i].textValue == '#') { // special for buttons of New Variant dialog
-               char *p, *v, n = option[i].value;
-               if(n) v = VariantName(n), p = strstr(first.variants, v);
+               char *p = NULL, *v, n = option[i].value;
+               if(n >= 0) v = VariantName(n), p = strstr(first.variants, v);
                XtSetArg(args[j], XtNsensitive, option[i].value >= 0 && (appData.noChessProgram
                                         || p && (!*v || strlen(p) == strlen(v) || p[strlen(v)] == ','))); j++;
                XtSetArg(args[j], XtNborderWidth, (gameInfo.variant == option[i].value)+1); j++;