Fix reading of SAN Lion double moves
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Tue, 1 Oct 2013 20:27:54 +0000 (22:27 +0200)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Sun, 22 Dec 2013 22:32:03 +0000 (23:32 +0100)
Notations like Lxb2xc3 and Lxb2-c2 are now understood by the parser,
albeit in a frail way. (No error recovery...)

backend.c
parser.c

index 48a32a4..4c2afbc 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -5402,6 +5402,7 @@ ParseOneMove (char *move, int moveNum, ChessMove *moveType, int *fromX, int *fro
       case WhiteNonPromotion:
       case BlackNonPromotion:
       case NormalMove:
+      case FirstLeg:
       case WhiteCapturesEnPassant:
       case BlackCapturesEnPassant:
       case WhiteKingSideCastle:
@@ -9497,6 +9498,7 @@ ParseGameHistory (char *game)
          case WhiteNonPromotion:
          case BlackNonPromotion:
          case NormalMove:
+         case FirstLeg:
          case WhiteCapturesEnPassant:
          case BlackCapturesEnPassant:
          case WhiteKingSideCastle:
@@ -10897,7 +10899,7 @@ GameEnds (ChessMove result, char *resultDetails, int whosays)
              result, resultDetails ? resultDetails : "(null)", whosays);
     }
 
-    fromX = fromY = -1; // [HGM] abort any move the user is entering.
+    fromX = fromY = killX = killY = -1; // [HGM] abort any move the user is entering. // [HGM] lion
 
     if(pausing) PauseEvent(); // can happen when we abort a paused game (New Game or Quit)
 
@@ -11393,6 +11395,7 @@ Reset (int redraw, int init)
     ClearPremoveHighlights();
     gotPremove = FALSE;
     alarmSounded = FALSE;
+    killX = killY = -1; // [HGM] lion
 
     GameEnds(EndOfFile, NULL, GE_PLAYER);
     if(appData.serverMovesName != NULL) {
@@ -11573,6 +11576,7 @@ LoadGameOneMove (ChessMove readAhead)
       case WhiteNonPromotion:
       case BlackNonPromotion:
       case NormalMove:
+      case FirstLeg:
       case WhiteKingSideCastle:
       case WhiteQueenSideCastle:
       case BlackKingSideCastle:
@@ -12257,6 +12261,7 @@ GameContainsPosition (FILE *f, ListGame *lg)
            case WhiteNonPromotion:
            case BlackNonPromotion:
            case NormalMove:
+           case FirstLeg:
            case WhiteKingSideCastle:
            case WhiteQueenSideCastle:
            case BlackKingSideCastle:
@@ -12321,6 +12326,7 @@ LoadGame (FILE *f, int gameNumber, char *title, int useList)
     if (gameMode != BeginningOfGame) {
       Reset(FALSE, TRUE);
     }
+    killX = killY = -1; // [HGM] lion: in case we did not Reset
 
     gameFileFP = f;
     if (lastLoadGameFP != NULL && lastLoadGameFP != f) {
@@ -12474,6 +12480,7 @@ LoadGame (FILE *f, int gameNumber, char *title, int useList)
            break;
 
          case NormalMove:
+         case FirstLeg:
            /* Only a NormalMove can be at the start of a game
             * without a position diagram. */
            if (lastLoadGameStart == EndOfFile ) {
index ada3509..c6172fc 100644 (file)
--- a/parser.c
+++ b/parser.c
@@ -154,7 +154,7 @@ PromoSuffix (char **p)
     if(**p == '+' && IS_SHOGI(gameInfo.variant)) { (*p)++; return '+'; }
     if(**p == '=' || (gameInfo.variant == VariantSChess) && **p == '/') (*p)++; // optional = (or / for Seirawan gating)
     if(**p == '(' && (*p)[2] == ')' && isalpha( (*p)[1] )) { (*p) += 3; return ToLower((*p)[-2]); }
-    if(isalpha(**p)) return ToLower(*(*p)++);
+    if(isalpha(**p) && **p != 'x') return ToLower(*(*p)++); // reserve 'x' for multi-leg captures? 
     if(*p != start) return '='; // must be the optional =
     return NULLCHAR; // no suffix detected
 }
@@ -275,6 +275,15 @@ NextUnit (char **p)
                fromY = (currentMoveString[1] = coord[1] + '0') - ONE;
                currentMoveString[4] = cl.promoCharIn = PromoSuffix(p);
                currentMoveString[5] = NULLCHAR;
+               if(!cl.promoCharIn && (**p == '-' || **p == 'x')) { // Lion-type multi-leg move
+                   currentMoveString[5] = (killX = toX) + AAA; // what we thought was to-square is in fact kill-square
+                   currentMoveString[6] = (killY = toY) + ONE; // append it as suffix behind long algebraic move
+                   currentMoveString[4] = ';';
+                   currentMoveString[7] = NULLCHAR;
+                   // read new to-square (VERY non-robust! Assumes correct (non-alpha-rank) syntax, and messes up on errors)
+                   toX = cl.ftIn = (currentMoveString[2] = *++*p) - AAA; ++*p;
+                   toY = cl.rtIn = (currentMoveString[3] = Number(p) + '0') - ONE;
+               }
                if(type[0] != NOTHING && type[1] != NOTHING && type[3] != NOTHING) { // fully specified.
                    // Note that Disambiguate does not work for illegal moves, but flags them as impossible
                    if(piece) { // check if correct piece indicated
@@ -317,6 +326,7 @@ NextUnit (char **p)
                currentMoveString[0] = cl.ff + AAA;
                currentMoveString[1] = cl.rf + ONE;
                currentMoveString[3] = cl.rt + ONE;
+               if(killX < 0) // [HGM] lion: do not overwrite kill-square suffix
                currentMoveString[4] = cl.promoChar;
 
                if((cl.kind == WhiteCapturesEnPassant || cl.kind == BlackCapturesEnPassant) && (Match("ep", p) || Match("e.p.", p)));