Let Analyze File annotate the loaded game
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Thu, 25 Nov 2010 18:44:37 +0000 (19:44 +0100)
committerArun Persaud <arun@nubati.net>
Fri, 3 Dec 2010 07:14:23 +0000 (23:14 -0800)
By not suppressing the auto-play loop in AnalyzeFle mode, we step
through the game while the engine is analyzing, and store the PV info
that the engine produces, as well as the full PV (as variation comment)
with each move.

backend.c

index b962510..5ef3342 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -9606,7 +9606,7 @@ AutoPlayGameLoop()
          return;
        if (matchMode || appData.timeDelay == 0)
          continue;
-       if (appData.timeDelay < 0 || gameMode == AnalyzeFile)
+       if (appData.timeDelay < 0)
          return;
        StartLoadGameTimer((long)(1000.0 * appData.timeDelay));
        break;
@@ -9623,10 +9623,18 @@ AutoPlayOneMove()
       fprintf(debugFP, "AutoPlayOneMove(): current %d\n", currentMove);
     }
 
-    if (gameMode != PlayFromGameFile)
+    if (gameMode != PlayFromGameFile && gameMode != AnalyzeFile)
       return FALSE;
 
+    if (gameMode == AnalyzeFile && currentMove > backwardMostMove) {
+      pvInfoList[currentMove].depth = programStats.depth;
+      pvInfoList[currentMove].score = programStats.score;
+      pvInfoList[currentMove].time  = 0;
+      if(currentMove < forwardMostMove) AppendComment(currentMove+1, lastPV[0], 2);
+    }
+
     if (currentMove >= forwardMostMove) {
+      if(gameMode == AnalyzeFile) { ExitAnalyzeMode(); SendToProgram("force\n", &first); }
       gameMode = EditGame;
       ModeHighlight();
 
@@ -13367,24 +13375,24 @@ if(appData.debugMode) fprintf(debugFP, "Append: in='%s' %d\n", text, addBraces);
        safeStrCpy(commentList[index], old, oldlen + len + 6);
        free(old);
        // [HGM] braces: join "{A\n}\n" + "{\nB}" as "{A\nB\n}"
-       if(commentList[index][oldlen-1] == '}' && (text[0] == '{' || addBraces)) {
-         if(addBraces) addBraces = FALSE; else { text++; len--; }
+       if(commentList[index][oldlen-1] == '}' && (text[0] == '{' || addBraces == TRUE)) {
+         if(addBraces == TRUE) addBraces = FALSE; else { text++; len--; }
          while (*text == '\n') { text++; len--; }
          commentList[index][--oldlen] = NULLCHAR;
       }
-       if(addBraces) strcat(commentList[index], "\n{\n");
+       if(addBraces) strcat(commentList[index], addBraces == 2 ? "\n(" : "\n{\n");
        else          strcat(commentList[index], "\n");
        strcat(commentList[index], text);
-       if(addBraces) strcat(commentList[index], "\n}\n");
+       if(addBraces) strcat(commentList[index], addBraces == 2 ? ")\n" : "\n}\n");
        else          strcat(commentList[index], "\n");
     } else {
        commentList[index] = (char *) malloc(len + 6); // perhaps wastes 4...
        if(addBraces)
-         safeStrCpy(commentList[index], "{\n", 3);
+         safeStrCpy(commentList[index], addBraces == 2 ? "(" : "{\n", 3);
        else commentList[index][0] = NULLCHAR;
        strcat(commentList[index], text);
-       strcat(commentList[index], "\n");
-       if(addBraces) strcat(commentList[index], "}\n");
+       strcat(commentList[index], addBraces == 2 ? ")\n" : "\n");
+       if(addBraces == TRUE) strcat(commentList[index], "}\n");
     }
 }