Fix seek-graph race condition
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Thu, 8 Mar 2012 08:56:51 +0000 (09:56 +0100)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Thu, 8 Mar 2012 08:56:51 +0000 (09:56 +0100)
When a game started just after the user requested a seek graph, so that
the game start message would be received between sending 'sought' and
receiving the seek-ad list, an empty graph would pop up on the prompt,
and it was not possible to take it down, because the gameMode was no longer
IcsIdle.
  This patch cancels a sought command on receiving a board of your own game
to prevent this situation. In addition the system is made more robust by
always accepting a left-click as pop-down request, even when the seek graph
cannot be up, when it is up anyway.

backend.c

index f00997e..803bb71 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -2616,6 +2616,13 @@ SeekGraphClick (ClickType click, int x, int y, int moving)
 {
     static int lastDown = 0, displayed = 0, lastSecond;
     if(y < 0) return FALSE;
+    if(!(appData.seekGraph && appData.icsActive && loggedOn &&
+       (gameMode == BeginningOfGame || gameMode == IcsIdle))) {
+       if(!seekGraphUp) return FALSE;
+       seekGraphUp = FALSE; // seek graph is up when it shouldn't be: take it down
+       DrawPosition(TRUE, NULL);
+       return TRUE;
+    }
     if(!seekGraphUp) { // initiate cration of seek graph by requesting seek-ad list
        if(click == Release || moving) return FALSE;
        nrOfSeekAds = 0;
@@ -3562,7 +3569,7 @@ read_from_ics (InputSourceRef isr, VOIDSTAR closure, char *data, int count, int
            if (looking_at(buf, &i, "% ") ||
                ((started == STARTED_MOVES || started == STARTED_MOVES_NOHIDE)
                 && looking_at(buf, &i, "}*"))) { char *bookHit = NULL; // [HGM] book
-               if(soughtPending) { // [HGM] seekgraph: on ICC sought-list has no termination line
+               if(soughtPending && nrOfSeekAds) { // [HGM] seekgraph: on ICC sought-list has no termination line
                    soughtPending = FALSE;
                    seekGraphUp = TRUE;
                    DrawSeekGraph();
@@ -4210,6 +4217,7 @@ ParseBoard12 (char *string)
        newGameMode =
          ((relation == RELATION_PLAYING_MYMOVE) == (to_play == 'W')) ?
            IcsPlayingWhite : IcsPlayingBlack;
+       soughtPending =FALSE; // [HGM] seekgraph: solve race condition
        break;
       case RELATION_EXAMINING:
        newGameMode = IcsExamining;
@@ -6829,11 +6837,7 @@ LeftClick (ClickType clickType, int xPix, int yPix)
     char promoChoice = NULLCHAR;
     ChessSquare piece;
 
-    if(appData.seekGraph && appData.icsActive && loggedOn &&
-       (gameMode == BeginningOfGame || gameMode == IcsIdle)) {
-       SeekGraphClick(clickType, xPix, yPix, 0);
-       return;
-    }
+    if(SeekGraphClick(clickType, xPix, yPix, 0)) return;
 
     if (clickType == Press) ErrorPopDown();